הכל על הדור החדש של הקרמים לפנים

אנחנו מתות על מוצרים שהם – ממש כמונו – מולטי טסקינג. זה היה רק עניין של זמן עד שימציאו לנו קרם שיודע לעשות הכל בפעולה אחת – חכם, אמביציוזי ותקתקן, ובמילים אחרות: קרם שהוא בעצם אישה.

עוד באון לייף: 

לפני מספר שנים חדר לשוק הישראלי קרם ה-BB והתחיל את השינוי בתודעת הטיפוח. קרם המשלב לחות, מסנן הגנה ובסיס – הכל באחד. במהרה הגיע ה-CC ולאחר מכן שאר קרמי האלף-בית, שמטרתם הכללית היא קיצור השהות מול המראה, כשלכל כפל אותיות תכונות אחרות או נוספות. כך, למשל, ה-CC בעל שכבה מתקנת של צבע וה-EE מאיר את העור ומגן מפני השמש. מבולבלות? גם אנחנו.

פנינו לרונית גילר, מנהלת מחלקת קוסמטיקה של סופר-פארם דיזנגוף סנטר, שתציל אותנו ממבול האותיות ותסביר לנו בדיוק מהם הקרמים הללו, האם הם עמידים בקיץ הישראלי, למי זה מומלץ והאם זה תחליף למייק אפ.

"הקרמים הם פיתוחים חדשניים בתחום. באופן כללי התפקיד שלהם הוא לחסוך במוצרים, בכסף ובזמן, ולהיות יותר נוחים. ראשי תיבות של קרם ה-BB הם Blemish Balm Cream, מוצר המעניק לחות, צבע והגנה". כלומר, חסל טקס כאורך הגלות בו מורחים לפחות שלושה מוצרים על הפנים, קרם אחד וגמרנו.

האם ה-BB הוא למעשה תחליף למייק אפ?

"ה-BB מתאים למי שלא אוהבת להתאפר ומחפשת מראה טבעי ורגוע. ניתן להשיג אותו גם בגרסה נטולת שומן. מי שתרצה כיסוי יותר עבה, יכולה להעביר פודרה מעליו ואז המראה הוא מאט ועבה יותר".

הבא בתור הוא קרם ה-CC, שהוא שדרוג של ה-BB המוכר. CC הם ראשי תיבות ל-Color Control. "ה-CC מיועד לעור קצת יותר בוגר ומכניס אור וזוהר לפנים. יש בו שכבה מתקנת צבע, והוא מעניק לעור גוון מעט ורדרד, מה שנקרא 'מראה בריא'". במילים אחרות – השוני בין קרם ה-BB  וה-CC הוא שהאחרון יודע יותר לשלוט על גוון העור ולתקן פגמים ברמה מעט יותר גבוהה.

קרם ה-DD משלב את הפעולות של קרמי ה-BB וה-CC. "הקרם הזה הוא מה שנקרא  Dynamic Do-All. בחברות מסוימות ה-DD נקרא גם Daily Defense. ייחודו הוא בטקסטורה מאוד עשירה, יותר מחבריו ה-BB וה-CC, הוא מלחח את העור ומגן עליו מפני השמש".

גם ה-DD וגם הבא בתור לפי סדר האלף בית הם קרמים פחות שכיחים, אבל סומכים עליהם שיתחרו בקרוב באחיהם הוותיקים. לחברת אסתי לאודר יצא לאחרונה קרם ה-EE שהוא ה-Even Effect. מטעם החברה מסבירים כי הקרם "מעניק אפקט מואר ובמקביל מייצר מראה עור אחיד". כמו כן, הוא מעניק הגנה מקרני (SPF 30), מזיהום שגורם לגירויים ומנזק שנוצר על ידי רדיקלים חופשיים.

האם הקרמים הללו מתאימים לקיץ הישראלי?

"בהחלט. כל אלו מוצרים נפלאים ללחות ולחום,הם מציעים למעשה את כל מה שצריך במינימום שכבות. מי שאוהבת להתמרח בשכבות של מייק אפ, כנראה שעבורה המוצרים לא יספיקו. אני בכל אופן ממליצה להשאיר ללילה את השכבות של הסרום וקרמי ההזנה".

מה טווח המחירים של הקרמים ובאילו חברות נוכל למצוא אותם?

"ה-BB קיים כיום אצל כל אחת מהחברות המוכרות – גרנייה, פופה או לוריאל, ועד היוקרתיות ביותר – קלרינס, דיור או קליניק. טווח המחירים מתחיל ב-49 שקלים ומגיע עד 400 שקלים. מוצרי ה-CC וה-DD עדיין לא קיימים בקרב כל החברות. ה-EE נכון לעכשיו פחות שכיח אבל גם הוא מתחיל לקבל נוכחות".

התוצאות בשטח

לקחנו את קרמי האלף-בית לבדיקה יסודית, כדי לעמוד על ההבדלים בין הסוגים השונים, וגילינו שוני של ממש לא רק בין BB ל-CC וכולי, אלא בין הקרמים בכל קטגוריה, בין חברה לחברה (המחירים הם לפני הנחות):

BB של קרליין, 159 שקל

מדובר בקרם בעל מרקם מאד קליל, 15 SPF, נמרח ממש כמו קרם פנים עדין. מתאים לקיץ הישראלי ולמי שלא מחפשת כיסוי רציני.

BB של גרנייה, 175 שקל

קרם ה-BB של גרנייה מציע לחות, צבע ו-ויטמינים באותו קרם. האפקט הנוצר על הפנים מעט זוהר ומציע לוק מעט מיוזע. עם זאת, התחושה עצמה מאד נוחה וקלילה.25 SPF.

BB של קלרינס, 238 שקל

מרקם עשיר וכיסוי ברמת המייק אפ, ה-BB של קלרינס בהחלט עושה את העבודה בכל הנוגע לטשטוש פגמים והענקת מראה קורן וחיוני. בקיץ זה אמנם מעט כבד, אבל מתאים למי שמחפשת קרם שמכסה והוא לא מייק אפ. 25 SPF.

BB של גרלן, 259 שקל

הכיסוי המושלם. מעניק לעור מרקם אחיד אך נאמן למראהו הטבעי והקליל, נשאר במהלך כל היום – גם בימות החמסין. 30 SPF.

CC של לוריאל פריז, 127 שקל

קרם המכיל מיני קפסולות המתמזגות עם גוון העור ומקנות לו מראה בריא ונקי. העור אמנם לא מכוסה בשכבת צבע אבל המרקם וגוון העור בהחלט נראים טוב יותר, והוא אופציה נפלא עבור מי שאיננה מרגישה "עירומה" כשהיא נטולת איפור. 20 SPF.

CC  של יובנה, 325 שקל

קרם עם 30 SPF, חשוב במיוחד באזורנו. אמנם המראה שנוצר היה אחיד אבל הצבע מאד דליל, מה שדרש שכבה נוספת. המרקם קליל ונעים.

EE של אסתי לאודר, 230 שקל

קרם בעל מרקם עדין, לא מתאים עבור נשים הרגילות לצאת מהבית עם איפור, מאחר ואיננו מהווה כיסוי של ממש. הוא מייצר מראה אחיד ומאד טבעי של העור, חיוני, בריא ומעט זוהר. 30 SPF.