מה באמת עושים עם תואר בתקשורת?

יש תארים אקדמיים שברור מאוד איזה סוג של קריירה הם מזמינים את המסיימים שלהם לטפח – כמו למשל תואר בהוראה, תואר במשפטים או תואר בכלכלה. מאידך, ישנם מסלולי לימוד הנתפשים לעיתים כלליים יותר – מייד ניראה כי יש לכך סיבה – ועולה השאלה, אילו דלתות פותחים מסלולי לימוד אקדמיים כאלה?

 

אחד ממסלולי הלימוד הכוללים הוא מסלול הלימוד לתואר ראשון בתקשורת. מחד, "תקשורת" היא שם כללי למשהו שקורה בחיי כולנו כל הזמן. השיחות שלנו זה עם זה, המידע מהרדיו ומהעיתון, הפרסומות שאנחנו נחשפים אליהן – כל אלה נכנסים תחת המטריה הרחבה מאוד של המונח "תקשורת". מאידך, בכל עסק, בכל תחום עיסוק – ניראה גם עיסוק בתקשורת, בצורה של פרסום ידיעות ויצירה של פרסומות, שיווק, מאמרים ותוכן, ועוד. מהן הדלתות הנפתחות לבוגרי התואר הראשון בתקשורת, ומה באמת עושים עם התואר הזה? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

תואר ראשון בתקשורת – תחומי ההתמחות האפשריים

כאמור, תקשורת – כמו גם לימודי תקשורת – היא תחום עיסוק נרחב למדי, כאשר ב"ענפים" השונים של העיסוק בתקשורת, הדרישות והכישורים הנדרשים מן המומחים בתחום משתנים.

לימודי תקשורת מתמקדים באיכות הבאתו של מסר, בפלטפורמות שונות, בצורה יעילה אל שומעיו. דרך לימוד של מודלים תיאורטיים שונים בתחומי התקשורת, הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה, השיווק והפרסום – וכמובן, דרך המון התנסות חווייתית מעשית, לומדים הסטודנטים אודות דרכים יעילות להגיש מסרים, לתקשר עם שומעיהם (או קוראיהם), ו"לעבור מסך".

 

לימודי התקשורת בדרך כלל מספקים שלוש התמחויות אפשריות:

 

  • תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטאלית – תחום התמחות העוסק בשיווק ברשת
  • עיתונות
  • תקשורת ברדיו ובשידורים דיגיטליים

 

בהתאמה, כל סטודנט (אשר בשלב מתקדם בלימודיו מתבקש לבחור תחום התמחות) מתמחה, מתנסה, וגם צובר ידע תיאורטי ומעשי בהתאם לבחירתו בתקשורת באופן ממוקד.

 

הקריירות האפשריות לבוגרי לימודי תקשורת

בין בוגרי לימודי התקשורת ניתן למצוא עשרות אשר השתלבו בעולם העסקים והם חשים סיפוק מהיצירה והתרומה שלהם בכל יום. הנה כמה מן הדוגמאות הבולטות לעיסוקים בתחום התקשורת עבור בוגרי לימודים אקדמיים בתחום:

 

  • ברדיו ובטלוויזיה: כתבים, מפיקים, עורכים, שדרנים, חברי מערכות ודסקים, מנהלים אמנותיים
  • בתחום הדיגיטל: מנהלי דיגיטל, מנהלי קמפיינים, מנהלי תוכן, מעצבי ברודקאסט, מנהלי אתרי אינטרנט ונכסים דיגיטליים
  • בחטיבות התקשורת והשיווק של חברות וארגונים: יועצי תקשורת, מנהלי מדיה, מנהלי לקוחות, מנהלי הסברה, מנהלי יחסי ציבור
  • כעצמאים: בעלי חברות תקשורת, פרסום, קידום ושיווק דיגיטלי, מרצים

 

בכל אחד יש משהו מתחום התקשורת

תקשורת, כך מסתבר, היא אחת מעמודי התווך של החברה. זוהי הדרך להגיע אל קהל, לפרסם מסרים חשובים (שיווקית או ערכית, או אולי גם וגם), להבטיח את המשך קיומו הרווחי של עסק, וליצור קשרים (אישיים, עסקיים וכדומה). מי שחולם על קריירה בתקשורת – ברדיו, בטלוויזיה, או בדיגיטל, מאחורי הקלעים או ב"פרונט", מוזמן לשקול לימודים אקדמיים לתואר ראשון במחלקת התקשורת במכללה האקדמית ספיר. בין הקורסים שתלמדו, יהיו למשל אלה:

 

  • פסיכולוגיה חברתית
  • יסודות התקשורת הדיגיטלית
  • יסודות העבודה העיתונאית
  • תקשורת שיווקית
  • תקשורת חזותית
  • ז'אנרים טלוויזיוניים
  • תקשורת במצבי חירום
  • קורסים בחטיבות הבחירה – ביניהן רטוריקה ואמנות השכנוע, תרבות חזותית, יזמות וחדשנות, ונוספים

 

המסלול ללימודי תקשורת לתואר ראשון במכללה האקדמית ספיר, חרט על דגלו את השילוב המושלם (המשמעותי להתפתחות המקצועית, בעיקר בתחום זה, של הסטודנטים) בין תיאוריה ולמידה של מודלים של תקשורת, רטוריקה, והעברת מסר – לבין חוויה מעשית של העיסוק בתקשורת על כל גווניה – הכוללים אולפן שידור מקצועי ומערכת עיתון ובה הפקה של גיליונות עיתון קבועים בתהליך מקצועי ותוך למידה משמעותית. בנוסף, מתגאה המכללה האקדמית ספיר באווירה סטודנטיאלית ייחודית ובקשרים אישיים איכותיים ומעודדי למידה ומוטיבציה, בין הסטודנטים לבין סגל המורים המקצועי.