פרס "עושות שינוי 2017" לסדרה "חברות"

"חברות" היא קומדיית מצבים שזכתה בפרסים רבים בארץ ובחו"ל ונמכרה עד כה ל- 8 מדינות. בפאנל התארחו ליטל שוורץ וליאת שביט שכתבו את הסדרה (שוורץ גם משחקת בה) ומגי אזרזר ולירית בלבן שמשחקות בה. על הבמה הן קיבלו את "פרס און לייף עושות שינוי".

הפרס מוענק לנשים משלל תחומי עשייה ויצירה שבעשייה המקצועית והדרך האישית שלהן הצליחו לשנות את כללי המשחק (ולעתים אף להמציא אותם מחדש). הן בלבן והן שוורץ רואות בהישג הוכחה לכך שגם כשמקבלים המון "לא" באודישנים עדיין יש תקווה. שוורץ סיפרה שקיבלה סירוב בעשרות אודישנים, מה שדרבן אותה לקום וליצור סדרה לעצמה וסדרה לעצמה קריירה, הצלחה ועכשיו גם פרס.

שוורץ: "הייתי בהרבה אודישנים ותמיד אמרו לי 'את טובה', 'את נחמדה' ולא קיבלו אותי בסופו של דבר. אפילו לא התקבלתי לשחק דחליל. אני זוכרת שהייתי באודישנים בהם המלהקת שאלה אותי אם באתי לתפקיד של דג או לתפקיד של הפרה. לתפקיד של הדג לא התקבלתי כי אמרו לי שאני נמוכה מדי… פשוט לא היו לי תפקידים. ואז ילדתי ואז נכנסתי לדיכאון אחרי לידה כי שאלתי את עצמי מה זה הדבר הזה שהגיע אלי. הלכתי לסדנאות של אמהות וראיתי שחצי מהאימהות לא טוב להן, לא עם הבעל ולא עם החיים בכללי וככה כתבתי את הסדרה על חברויות אמיתיות"

ליטל שוורץ. צילום: בני גם זו לטובה

בלבן: "אני מעריצה אותה על מה שהיא עשתה. אני כל הזמן רוצה לעשות את זה. צריך להבין שפרנסה של שחקנים לא פשוטה גם כשאתה כוכב ועדיין לקום לעשות את הדבר שלך זה הכי חשוב".

ממה אתן שואבות את החומרים לסדרה?

שוורץ: "הגיע הזמן שאישה תעשה קומדיה על נשים. בסדרה הזו אנחנו מגלות לגברים דברים רבים שהם לא ידעו… למשל, מה נשים חושבות על סקס… רוב הסיפורים מבוססים על סיפורים מהחיים שלנו, עם מגי קשה יותר כי היא רווקה ואנחנו כבר לא בעולם הזה של הרווקות".

אזרזר: "מה שקורה בסדרה זה שהחיים של כל  אחת מהן דומים למציאות שלהם ואני מביטה בהן ואומרת לעצמי איזה מזל שאני עוד לא שם, איך לא מתאים לי עכשיו להיות במקום שלהן".

שוורץ: "אני מראה את המציאות בסדרה ומקבלת תגובות של 'מה את לא אוהבת את הילדים שלך?' איך את עושה את הילדים ככה? אני מקצינה את המציאות וכן, אני רוצה זמן איכות עם הילדים אבל שיהיה קצר ואיכותי, האהבה הגדולה שלי בחיים היא הילדים".

שביט: "יש בסדרה המון סיפורים מהחיים, כמו למשל הסיפור על ילד שיש לו סיוטים בלילות וחושב על המוות שזה בהשראת הבן שלי, או של ילדה עם מכנסיים קצרים שכל הזמן מקפלת אותם כדי שהם יהיו קצרים יותר".

הנשים של "חברות" על הבמה עם לינוי בר גפן. צילום: בני גם זו לטובה

אז מה הכי 'עושה לכן את זה' בדמות שלכן בסדרה?

לירית בלבן: "אני אוהבת את הדמות שלי, פזית חכם, כי בהרבה מובנים היא דומה לי וגם לא דומה לי בכלל. היא דומה לי בטמפרמנט הכללי, מתעצבנת מהר על הבעל כמוני וכועסת הרבה כמוני. היא גם דומה לי בהוויה שלה עם הילדים והבית. היא נוירוטית מאוד. אני גם אוהבת את התמימות שלה. היא שונה ממני בזה שהיא עקרת בית".

מגי אזרזר: "בשביל לשחק את הדמות שלי, שני שחר, צריך להיכנס למוד שאין לך מעצורים, את לא צריכה לחשוב או לחשוש אלא להשתטות. זה אומר ליהנות ולעשות ג'אמפים ממצבים רגשיים שונים ולא יכולתי לבקש יותר מזה לדמות. זו הזדמנות חד פעמית".

חברותליטל שוורץמגי אזרזרנשים שכר קריירה