ניקוי רעלים, סדנאות צמחים ואוכל אורגני: בית הקפה שמעוניין לשנות לכם את החיים

ב-15 שנים האחרונות אני מנהלת אורח חיים בריא – אוכלת תזונה מזינה, מתרגלת יוגה ומדיטציות ומעמיקה וצוברת ידע בתחומים אלו. בגיל 20 למדתי איור-וודה, בגיל 30 הוכשרתי כמורה ליוגה, ולצד זה הקפדתי על ניקוי רעלים פעמיים בשנה במהלך העשור האחרון.

לפני כארבע שנים סיימתי תואר ראשון במנהל עסקים של המרכז הבינתחומי והשתתפתי בתכנית Zell ליזמות. כבר אז ברור היה לי שקיימת בי תשוקה עזה להקים עסק משלי. לאחר סיום הלימודים קיבלתי באופן מפתיע החלטה לחזור אל עולם המסעדנות כמלצרית בבית קפה שכונתי הקרוי בוקה, אשר נפתח בסמוך לביתי. לימים הפכתי למנהלת של המקום. הבוקה נתן לי תחושה של בית, תוך כדי שחלמתי על הגשמה עצמית ובחנתי אופציות לעסק משלי.

הבוקה הוקם על ידי האחים עומר ועדי פעמוני. הקסם של האחים וההילה שאפפה את המקום גרמו לי לרצות להיות חלק מהבית המיוחד הזה. זיהיתי את האיכות שהם מביאים בתחום והבנתי שיש בי רצון וסקרנות להצטרף אליהם. זמן קצר לאחר מכן הם זיהו את הפוטנציאל והצטרפתי כשותפה בבוקה. זו הייתה תקופת למידה מאתגרת במיוחד, המלווה בעבודה תובענית ותחת לחץ. יחד עם זאת, קיבלתי כוחות ומוטיבציה מהצוות והלקוחות להתפתח ולגדול. בשלוש השנים האחרונות עברתי מסע של למידה רבה כשותפה פעילה בהן התבגרתי, התפתחתי ושכללתי את יכולותיי העסקיים. וכך התגבש בי הביטחון והתחלתי לפרוץ את גבולות התעוזה.

לאורך כל הדרך המשיך לבעבע בתוכי הרצון לחבר בין עולם הבריאות, הגוף והנפש לתחום האירוח והמזון. חיבור זה יקבל ביטוי כעת בהקמת בית קפה שכונתי, המציע אורח חיים חדש ומרענן המשלב בחובו חנות צמחים ושירותים נוספים. את ההשראה  בעיקר קיבלתי בעת ביקוריי באירופה ובארצות הברית ומתוך זיהוי הצורך של מקום מסוג זה בארץ. בשנה האחרונה תחושת הבשלות שלי כאינדיבידואל ושלנו כקבוצה התעצמה. החזון החל לרקום עור וגידים, קיבלנו החלטה שהולכים על זה ומרחיבים את המשפחה – מקימים את חמנייה.

באופן מרגש ויוצא דופן יצאה לעולם החמנייה, בית קפה שכונתי, המציע אוכל אורגני בשיטת ״פארם טו טייבל״ עם חיבור לטבע, מזון בעל תדר גבוה ושימוש במזונות על. כל אלה עטופים באווירה ביתית וחמה ובצוות שנבחר בקפידה. מקור השם מגיע מהחיבור של סבא בוקה, שהיה חקלאי בחברת הזרע ומאוד אהב חמניות ואף פיתח שלושה זנים שלהן. במקביל, מציעה החמנייה תכניות ״העצמה״ הכוללות ערכות ניקוי רעלים שפותחו על ידי נטורופת ומטפל איור-וודי, יגאל קוטין. בהמשך תהיינה גם הרצאות בנושאי תזונה, צמחי מרפא, ניקויים, גינון אורבני בשילוב חנות לצמחייה לפנים הבית.

רגע לפני הקמת החמנייה שמתי פעמיי וטסתי לאי באלי על מנת לקחת חלק בקורס בישול בתחום ה- Raw food ובסדנת יוגה. נחשפתי שם לעולם חדש של טכניקות בישול ושימוש בחומרי גלם איכותיים היוצרים אפקט של אוממי – הטעם החמישי (כלומר שאינו חמוץ, מתוק, מלוח או מר) המאפשר הרמוניה בין קשת הטעמים ומקפיץ את הדומיננטיות של כל אחד ואחד מהם.

חמנייה. צילום: שי נייבורג

עת חזרתי מבאלי הרחוקה הכרתי את תום הראל, היום השף של החמנייה. תום בעל עבר וניסיון עשיר במטבחי ״פארם טו טייבל״ ולאורך תקופת ההקמה תרגם את החזון הקולינרי לתפריט מגוון, אסתטי וייחודי על כל מרכיביו.

 אין ספק שעכשיו  זו תקופת הרצה מלאה

בהתרגשות ומתובלת באתגרים אותם אני צולחת מתוך אהבה למקום ולעשייה, סקרנות ואמונה בחזון ובמי שצועד לצדי בדרך. תקופה זו מאפשרת לי להיות בנוכחות, בסנכרון והקשבה מתוך רצון להעניק לחמנייה את האפשרות להוות עבור אחרים המתארחים בה חוויה המשאירה טעם של עוד.

Raw foodאוכל אורגניניקוי רעליםשבועות