4 המנהלים מאחורי מוצר השנה 2018

אופיר גוטמן, 43 +1, מתל אביב – מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל

"גדלתי כילד בארה"ב והחלומות שלי היו בהתאם, רציתי להיות אסטרונאוט או כדורסלן באנ.בי.איי. למדתי באוניברסיטת תל אביב משפטים וכלכלה ולא רציתי להתחיל סטאז' במשפטים, התקשרתי וביטלתי ראיון  במשרד מאד יוקרתי. בראיון לפרוקטר אנד גמבל, לבשתי לראשונה בחיי חליפה. אפילו לא ידעתי לענות אם אני מעדיף שיווק או כספים. בראיה לאחור, היה לי הרבה מזל. הצליח לי בפרוקטר"

אבל היו נקודות משבר?

"המקומות שזה היה מסובך היו המעברים. שוויץ, בלגיה, שוויץ ואז דרום אפריקה וכל פעם בחזרה לישראל. בהתחלה כל עוד הייתי רווק זה היה קל אבל ככל שדרגות החופש מתמעטות, קשה יותר לעשות את המעברים האלו. בהתחלה זו הרפתקה, במעבר השני כבר עברתי עם בת הזוג לבלגיה וזה שונה. המעבר הקריטי היה לדרום אפריקה. אשתי לשעבר ילדה את הבת שלנו שם. עברנו שלושה חודשים לפני הלידה. הייתי סמנכ"ל שיווק ומכירות של דרום אפריקה וזה שוק  מאד גדול, ולכן נמצא בפוקוס של החברה. תפקיד בפרופיל גבוה. אבל דרום אפריקה זה לא מה שהייתי רגיל"

מבחינה מקצועית?

"זה היה כמו חברה אחרת. לא התחברתי. הצוות היה בתשעים אחוז מקומי. היו שם אנשים מצוינים וכל אחד מהם עשה מסע והיה הראשון במשפחה שהיה באוניברסיטה, אבל לא היה להם את הדרייב. מצאתי את עצמי בעבודה שאני לא אוהב ובסיטואציה מורכבת"

מסקנות מהתקופה שם?

"משם גיבשתי פילוסופיה שצריך ליצור התאמה בין היכולות שלך למקום שבו אתה עובד. בישראל אני עושה בחודש מה שלא עשיתי שם בשנה. אני לא כועס על עצמי. אני יודע שזה האופי שלי, אני עקשן. לא היה לי מנטור . אם הייתי מתיעץ עם מישהו שמכיר אותי ומכיר את הארגון ברמת ההתאמה זה לא היה קורה. לימים, אנשים שחיפשתי להם תפקידים, אמרתי לפעמים "תמתין" "נחכה" ברוח המונדיאל אני אומר שלכל אחד יש את הברצלונה שלו כמו שיש למסי, ורק שלא יהיה לו ארגנטינה"

מצליח לאזן בין משפחה לעבודה?

"אני כן. אני חייב, רוצה וצריך זמן עם הבת שלי פעמיים שלוש בשבוע. לא פותח מחשב בלילה , לעיתים לא עונה לטלפונים, ואני לא אוהב לראות ווטסאפים. למדתי להיות יעיל ולא נתתי לעצמי שעות נוספות."

ספר קצת על מוצר השנה

"ספוג הכלים בבית, מזוהם פי 200 אלף ממושב האסלה. פרוקטר הוציאה השנה את "פיירי אנטיבקטריאלי" שהוא המוצר האנטיבקטיריאלי הראשון בישראל, הנותן מענה לבעיה. ככלל- סבון הכלים של פיירי,נמצא ב -60% מבתי האב. אין  היום הרבה מותגים בישראל עם כזה נתח שוק.

 

אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל

 

גיל רוזן, 46 + 3, מתל מונד – סמנכ"ל שיווק וחדשנות בזק

"עולם התקשורת שינה לנו את החיים מקצה לקצה ב-15 שנה האחרונות. בתקופה הזו חברות התקשורת היו רק צינור. במהפכת ה- INTERNET OF THINGS הרבה תכנים חדשים יהיו של חברות התקשורת עצמן. כמו- הבית החכם, שמצריך פלטפורמה שלמה של סנסורים. לכן חברות התקשורת יהיו מרכזיות במהפכה ולא רק צינור. במרץ 2017 השקנו את קמפיין החיים החכמים: העיר החכמה, הבית החכם, העסקים החכמים עם גידי גוב והחללית מעל תל אביב- והמסר שלנו היה: זה לא מדע בדיוני. זה כבר כאן. היום ב-24 שח לחודש לכל אחד יכול להיות בית חכם."

זה מוצר טכנולוגי והאסוציאציה היא שנשים מתחברות אליו פחות. איך אתה פונה  לנשים עם המוצרים שלכם?

"בעולם הבית החכם- הרבה מהשימושים שלו הן יותר לנשים בגלל סיטואציות של ביטחון המשפחה. הן רוצות לדעת מרחוק שהילדים הגיעו הביתה. בהשקה של הבית החכם, גילינו תופעה שגברים קונים, מאמצים ראשונים ומתלהבים, והנשים שלא מבינות את התועלות, מחזירות ואומרות: " על גופתי המתה". הבנו שאנחנו חייבים לפנות אליהן. אני לא מוכר קוטג', הדברים שאני מוכר מסובכים. לך תסביר מה זה הנתב החדש. צריך לקחת טכנולוגיות מסובכות ולהנגיש אותן. הקמפיין של "אצל הדודה והדוד" היה דרך חדשה וכייפית לספר את הסיפורים האלו. בקיץ 2016-הבאנו את  קארין גורן שתככב לצד גידי גוב, עם פילוח קהלים ומסרים בהתאם, כדי שההסתכלות על המוצר לא תהיה טכנולוגית אלא של הסיטואציה. הקצנו  אמנם את הסיטואציה, קארין גורן מבשלת את גידי, אבל המסר היה: יש לך בעיה הנה הפיתרון. את רוצה לדעת מה קורה בבית כשאת רחוקה כי את אישה מאוד עסוקה, חשבנו עבורך על פיתרון. הנתב החדש שלנו הוא גם מעוצב כך שלא יתביישו לשים אותו בסלון.  נעזרנו בחברה שמתמחה בעיצוב המוצר מתוך הבנה שאם שמים אותו במקום מרכזי, הוא גם קולט טוב יותר."

אתה גם עובד בסביבה מאד נשית ועם בוסית אישה איך זה מרגיש?

"חטיבת השיווק בבזק בנויה מחמישה אגפים- רובן נשים, ארבעה מנהלים מתחתי- 50% נשים. אני גם מדווח לאישה- סטלה הנדלר שהביאה אותי לבזק היא מנהיגה אמיתית. אישה חזקה, מדויקת, עם ירידה לפרטים, חזון, ומאוד אנושית (סטלה הנדלר פרשה לאחרונה ממנכלות בזק). אגף הפרסום אצלנו כמעט כולו נשי וגם באגף המוצרים, האסטרטגיה והתכנון, יש שיווייון. אני מרגיש עם זה מאד בנח.

אני הייתי ילד שליחויות שגדל בכל מני מדינות וכל פעם הייתי מוצא את עצמי בסיטואציה חברתית תרבותית חדשה. כל פרדיגמה לגבי מי אני, עמדה למבחן מחדש. תמיד הייתי זר, מיעוט. זה מחק לי בתודעה עיניים מגזריות-תרבותיות. אין לי הסתכלות של צבע ,דת ,מין לחלוטין. אני מסתכל רק על התוכן ועל היכולות. אני לא רואה מגדר בעיניים בקטע חיובי. אנחנו נמצאים בעולם שהיכולות שלך הן אלה שחשובות. לפעמים לנשים יש יתרון. גם את הילדים שלי אני מחנך ככה. הבת שלי למשל בת 10 לא יודעת בכלל מהי- אשכנזייה או מעדות המזרח.

ספר קצת על מוצר השנה

B סייבר: "כשאתה מכניס טכנולוגיות חדשות אתה חייב לדאוג למעטפת ההגנה סביב כל הסיפור. רוב המוצרים בשוק התמקדו בשמירה על הגולש, אף אחד לא שמר על כל המכשירים שמחוברים לרשת בבית (סוג של כיפת ברזל): טלוויזיה, ניידים, ממיר, מוניטור לתינוק, קונסולת משחקים וכו..- כל אחד מהם יכול להיפרץ. הכי מועד לפריצה- הממיר של טלוויזיות אינטרנט. האקרים יחפשו את המכשיר הכי פחות מאובטח כדי לפרוץ. אף אחד לא יסכים לישון בלי דלת בבית. היום כל מכשיר כזה עשוי להיפרץ ולגרום לך לישון בלי דלת. זיהינו סטארטאפ בשם-  SAM, יוצאי יחידות מובחרות וסודיות, שההתמחות שלהם היתה- תוכנה שמתקינים על הנתב ואז כל המכשירים בבית מוגנים, ובנינו את B סייבר יחד איתם."

גיל רוזן, סמנכ"ל שיווק וחדשנות בזק

 

יצחק סער, 41+ 3, מתל מונד – סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה של קבוצת קניוני עזריאלי

"אני בסך הכל שלושה חודשים בתפקיד פה בעזריאלי אז חשוב לי לתת קרדיט לעופר ירום שהיה סמנכ"ל השיווק לפני וארנון תורן המנכ"ל. בתפקיד הקודם הייתי סמנכ"ל שיווק של גינדי החזקות, לפניו עבדתי בקוקה-קולה עשר שנים, ולפני כן בתנובה. התחלתי שם כמנהל מותג יופלה"

איך הגעת לתחום השיווק?

"הייתה פעם תוכנית שנקראה "שלושים ומשהו" והיו בה שני חבר'ה שעבדו במשרד פרסום כקופירטרים. זה היה נראה לי מגניב, משהו שמשלב יצירתיות וביזנס וכבר אז אמרתי לעצמי, זה העולם שאני רוצה לעסוק בו. עניין אותי השילוב בין היצירתי לעסקי, הראש בעננים והרגליים על הקרקע"

 

 

איזה סוג של מנהל אתה? אתה מחליט הכל לבד, יש לך מטבחון, אתה מתיעץ?

"אני מאוד מתלהב  מהתפקיד החדש.  מתכוון להתייעץ  עם מגוון  אנשים,  ובסופו של דבר אני  בטוח שאקבל את ההחלטות הנכונות. מבחינת האופי הניהולי- אני אוהב להחליט בשיתוף האנשים, אבל מאוד מעורב בעצמי בהחלטות."

נשים עוד עושות שופינג בקניון? אתה יודע לפנות אליהן?

"יש הרבה קונים בקניונים אבל עדיין יותר קונות. אני גבר, שאוהב שופינג והנושא לא זר לי, אבל למשל את נושא צריכת מדיה בקרב נשים, הייתי צריך ללמוד לעומק: בלוגריות שונות, קבוצות של נשים בפייסבוק. לא אישרו אותי כשביקשתי להצטרף אבל אני מתעדכן (צוחק)"

איך אתה מאזן בין עבודה חדשה ותובענית לזמן עם המשפחה?

"אתה נהיה רוקסטאר של תיעדוף.  הורות משנה את הניהול. אני היום יותר סבלני. אם יש דברים שפעם הייתי נסער מהם לפני עשור, היום פחות. אני עושה המון ספורט, אני טריאתלט ומרתוניסט, כל יום שוחה, רוכב, רץ וזה כיף. כשאני עושה ריצות הילדים מלווים אותי באופניים. אנחנו עושים טיולים בסופי שבוע, הולכים לים ואני מנסה להקפיד לקרוא איתם ספר בהשכבות. האמצעית קוראת לי, לקטן אני מקריא, ואני מנסה שזה יקרה כמה פעמים במהלך השבוע"

ספר קצת על מוצר השנה

"עזריאלי גיפטקארד הוא כרטיס המתנה האולטימטיבי. הכרטיס מאפשר להעניק מתנה שניתנת למימוש במאות מותגי אופנה ולייף סטייל בקניוני עזריאלי ברחבי הארץ. הכרטיס, נמכר בהיקפים של מיליונים ומשמש כמתנה האידיאלית עבור אנשים פרטיים וגם עבור עסקים ומוסדות אשר מעוניינים במתנה איכותית.  הכרטיס מתאים לכל אחד מאחר ומאגד בתוכו מגוון רחב של אפשרויות רכישה. מעבר לעזריאלי גיפטקארד אנחנו עוסקים רבות בערך המוסף שאנו יכולים להעניק ללקוחותינו ולכן פיתחנו את אפליקציית עזריאלי שמעניקה מגוון שירותים כמו פירוט חנויות, מפה, הנחה לחניה, אפשרות להזמין אוכל וכמובן את אתר עזריאלי.קום שזו יחידת האי קומרס שלנו שמספקת שלוחה לעולם של קניות אונליין"

 

יצחק סער, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה של קבוצת קניוני עזריאלי

 

ארז בוסו, 40 + 4, מרעננה – מנכ"ל סמארטאייר

"הישראלי, בניגוד לפעם, כבר לא מחכה לדקה ה-90 בהזמנת טיסות. רואים בצורה ברורה ככל שמתקרבים לתאריכים החמים שהמחירים מתיקרים. בשלוש, או ארבע השנים האחרונות נכנסו טיסות "לואוקוסט" ואנשים שפעם לא נסעו לחו"ל נוסעים פעמיים בשנה.

לפני 15 שנה התחלתי בעולם התיירות כשפתחתי משרד תיירות בפריז. פעם אנשים ניגשו לסוכן והזמינו. אחר כך התחלתי להפעיל טיסות שכר, ועכשיו הלואו קוסט גנב את ההצגה. החלטתי להקים פלטפורמה טכנולוגית כדי להביא ללקוח שקיפות מלאה. סמארטאייר זה אתר שלקח את המסך שהיה פעם רק לסוכן וסובב אותו ללקוח"

נשים טסות ליעדים אחרים מגברים?

"האמת שרוב הגולשים בסמארטאייר זה נשים, בערך 67 אחוז. עשינו מחקר עם חברות הסליקה ומי שמזמין זה נשים, אבל רק 40 אחוז מכרטיסי האשראי שלהן. אנחנו רואים מבחינת פעילות האינגייג'מנט שההחלטה של לאן לנסוע היא על פי רוב של האישה. מה שהפך מאד פופולרי כיעד לנשים הוא יעדי שופינג כמו מזרח אירופה ואירופה הקלאסית, לעומת בוקרשט שהיא יעד קזינו פופולרי לגברים"

למה בעצם חזרת לישראל ולא הקמת את סמארטאייר בצרפת?

"נכון שאנחנו פעילים בעוד מדינות כמו צרפת וגרמניה אבל סמארטאייר הוא אתר ישראלי. יש מאחוריו סוכנים, אם נתקעת, אנחנו יכולים לסייע. אנחנו גם כפופים לחוק הגנת הצרכן הישראלי. לקוחות לא מודעים לעובדה שבארץ יש  14 יום לבטל ויחזירו לך כסף,  באתר בינלאומי לא מחזירים. זה יתרון שאנחנו נותנים, כי חברות בינלאומיות לא כפופות לחוק הזה. ידעתי צרפתית כי כילד אבא שלי היה נציג אלעל בבריסל.  להיזרק איפשהו בטיול של אחרי צבא לא משך אותי, אז הלכתי לעבוד בפריז שנה ולחזור, עשיתי תואר ראשון ושני, ושנה הפכה לעשר. היתה לי תחושה שזה הזמן הנכון. שמיים פתוחים ולואוקוסט וראיתי שאף אחד לא עושה עם זה כלום."

היה ברור לך שזה הדבר הנכון?

"כן. היה לי כבר עסקים לפני אז יכולתי לתת את המינוף. התחלתי לבד, והשקעות הכנסתי רק אחר כך. כשאתה חברה קטנה אתה לוקח החלטות יותר מהר וסמרטאייר התחילה ממני ועוד מישהי אחת שעשתה שירות לקוחות. היום אנחנו עשרים עובדים. סמארט אייר זה קודם כל צוות של אנשים שיצרו פה משהו מטורף."

יש לך ארבעה ילדים. איך זה מסתדר עם חברה כל כך תובענית?

"אני הרבה בחו"ל באמצע השבוע אבל שישי בבוקר אני בארץ וזה כלל שלא אשבור. אני יכול להגיד שאם אין אישה תומכת, לא קל לפרוץ. כדי לעבוד עשרים שעות ביום, חייבים אישה שנותנת גב מטורף. היום העסק רץ ואני משתדל להגיע לפני המקלחות. סופי שבוע בכל מקרה מוקדשים למשפחה ולא לשום דבר אחר"

סמארטאייר כמוצר השנה- איך האתר עובד בעצם?

"אם אני אבקש מסוכן לטוס ללונדון, הוא יציע אלעל או בריטיש איירוויז אבל אנחנו מנוע שמנוטרל ממניעים מסחריים. סמארטאייר משקף בזמן החיפוש וההזמנה את כל ההיצע שקיים בשוק. נציג גם שילוב בין חברות, שתוכלו לבנות את הטיסה הכי אטרקטיבית. בעבר הרגילו את הצרכן להלוך חזור באותה חברה, ואנחנו שברנו את המיתוס הזה. אפשר לפצל טיסות. באנו מנקודת מוצא של הוזלה אבל גם של נוחות. הגולש חיפש את השעה שנח לו לחזור. לגולשים זה חשוב"

 

ארז בוסו, מנכ"ל סמארטאייר

מוצר השנהמנהליםמנכלסמנכלשיווק