בשיטה של הג'ינג'ית: איך למכור את עצמך ב 30 שניות?

עד לפני 8 שנים אני הייתי אמורה להיות הבן אדם הכי מאושר בעולם. שיחקתי בטלוויזיה ובתיאטרון, בסדרות כמו רמזור, פולישוק, קופיקו, שנות ה-80 ועוד. תכל'ס, זה היה החלום שלי אבל לא הייתי מאושרת. כל הזמן רציתי עוד ועוד. כולם מסביבי אמרו לי: "ג'ינג'ית שבי בשקט, ג'ינג'ית תירגעי, די כבר ג'ינג'ית". כמובן שלא ישבתי בשקט ולא נרגעתי, להיפך – המשכתי לחקור עוד ועוד עולמות. באיזשהו שלב הבנתי, "יש לי בידיים מספיק כלים". ואז פיתחתי טכניקה שיכולה להוביל אנשים אחרים לקדמת הבמה. אני קוראת לה "השיטה הג'ינג'ית".

אם הייתם מודדים לי זמן עכשיו הייתם מגלים שכל הטקסט הזה נאמר ב-30 שניות. זה הטקסט שאני משתמשת בו בשמונה השנים האחרונות בכל הזדמנות שאני "נאלצת" להציג את עצמי, בין אם זה בהרצאות, בסדנאות וכמובן גם בכל פגישה אחד על אחד.

עידית נוידרפר. צילום: יובל יוסף

בעידן הנוכחי, לרובנו יש בעיה להקשיב ולהתרכז ליותר מ-30 שניות. זה קורה כי הקצב של הגירויים יותר מהיר מ-30 שניות: חברנו הטובים – הסמארטפונים תוקפים אותנו מכל עבר – מיילים, פייסבוק, וואטסאפ, פוקימונים. והעולם הווירטואלי בדרך כלל יותר מושך ומעניין ממה שקורה "בעולם האמיתי", נכון ?

בנוסף – יש לנו נטייה להסיק מסקנות לשפוט ולתייג אדם לפני שעוברות להן 30 השניות הראשונות. נשמע לכם מוכר? שימו לב לעצמכם, אפילו בזמן קריאת הטקסט הזה – קשה לכם להתרכז.

אז מה, בכל זאת, אפשר לעשות בפעם הבאה שאנחנו עומדים מול אנשים בפגישה/ כנס/ פרזנטציה?

ישנן טכניקות רבות, שאותן אנחנו מתרגלים יחד עפ"י 'השיטה הג'ינג'ית', שהמטרות שלהן הן להפוך את הקהל שלנו מפאסיבי לאקטיבי, לאסוף את נדידת המחשבות הבלתי פוסקת של הפרטנרים שלנו, למרכז את ההקשבה שלהם ובעיקר לגעת באנשים היושבים/ עומדים מולנו ולתת להם ערך.

השיטה הג'ינג'ית שפיתחתי, נותנת לכם 4 כלים מוכחים שניתן לעשות כהכנה לפני כל פגישה ואפילו לפני ראיון עבודה כדי 'לכבוש את הבמה' ב- 30 שניות:

תשאלו את עצמכם אלו תכונות אופי היו רוצים האנשים שאני נפגשת איתם לראות

לכו מעבר לבאנלי: 'מקצוען', 'ייחודי' או 'אמין'. זה נחמד אבל חפשו את תכונות האופי שבאמת היו מעוררות ענין באנשים מולכם וכתבו לפחות 5 תכונות כאלו.

קחו את הנייד, לחצו על הרשמקול והתחילו לדבר.

בלי ביקורת ובלי לעצור את עצמכם. ספרו לפחות 3 סיפורים שיש בהם את תכונות האופי שגיליתם. הקשיבו להקלטה כאילו אתם מקשיבים לסיפורים של אדם אחר ובחרו את הסיפור שהכי הפעיל אתכם: נגע/ ריגש/ הצחיק. תהיו כנים.

תכתבו לכם את הסיפור שבחרתם אינטואיטיבית על מסמך חדש במחשב או בסמארטפון שלכם

הקליטו את עצמכם מקריאים את אותו הסיפור וחזרו על הפעולה הזאת לפחות 3 פעמים. בכל פעם שתעשו את זה תמצאו את הדרך לתמצת עוד קצת. סיימו כשיש מול עיניכם סיפור באורך עד 5 שורות.

שימו לב שאחרי שעשיתם את כל הנ"ל הרווחתם שני דברים:

את הטיוטה הראשונית להציג את עצמכם ב-30 שניות בצורה מעניינת, שמעוררת רגש וגורמת לצד השני לרצות לשמוע ממך עוד.

ועוד סיפורים בסל שתוכלו לשלוף במהלך הפגישה /פרזנטציה/ נאום – בטיימינג הנכון.

ועכשיו כדאי שתתחילו להתאמן גם על שפת הגוף שלכם וגם על טון הדיבור. בהצלחה!

למאמרים נוספים www.iditneu.com

עסקיםראיון עבודה