5 המנהלות מאחורי מוצר השנה 2014

טקס הענקת פרס מוצר השנה הוא אחד האירועים החשובים בקרב מנהלי מוצר ושיווק, בעיקר משום שמדובר בבחירה שנעשית על ידי הצרכנים עצמם. אבל מאחורי כל מוצר חדש עומד צוות גדול של אנשים שפיתחו, המציאו, חידשו ושיווקו. הכירו את חמש המנהלות שמאחורי מוצרי השנה.

נועה פרי, סמנכ"לית שיווק מטרנה תעשיות

המוצר: ביסקוויטים לפעוטות

צילום: דור מלכה

לנועה פרי לא הייתה נקודת מפנה משמעותית בקריירה שלה. מבחינתה, האימהות היתה נקודת מפנה משמעותית בחיים. "מעבר לעובדה שהאימהות מעלה שאלות גדולות, אימהות לילד בעל צרכים מיוחדים מעלה שאלות טעונות יותר". בנה הקטן אובחן בגיל שנה וארבעה חודשים על הספקטרום האוטיסטי. פרי היתה אז רק חודשים ספורים בתפקידה במטרנה.

"לאחר האבחון ניגשתי לגלי ניר, שהייתה המנהלת שלי, ואמרתי לה שאני לא חושבת שאוכל להמשיך לעבוד כך. והיא אמרה "בואי נסתכל על זה הפוך. מה החברה צריכה לעשות כדי שתישארי?"  אחרי דיונים עם עצמי, ביקשתי יום בשבוע בשביל לקחת את בני לכל הבדיקות והאבחונים הנדרשים – קיבלתי אותו ללא הורדה במשכורת או בימי חופש. בסופו של דבר הגמישות טמונה במי שמנהל אותך, והיא זו שגרמה לי להמשיך בקריירה".

פרי, שכבר אוחזת בוותק של שש שנים במטרנה ומשמשת כבר שלוש שנים כסמנכ"לית השיווק בחברה, החלה את הקריירה שלה כאנליסטית שיווקית במחלקת סחר של קו אופ. בתחילת שנות ה-2000, מונתה פרי למנהלת מותג בנביעות, לאחר שזו נקנתה על ידי קוקה קולה. לאחר שנתיים אינטנסיביות עברה פרי לשטראוס, שם שימשה מנהלת מותג בחטיפי ילדים. ממנהלת מותג קודמה פרי להיות מנהלת מותגי הילדים, ומשם עברה למותגי חטיפי המבוגרים. בסך הכל עבדה פרי בשטראוס חמש שנים. "בדרך נולד הילד הראשון ובהמשך גם השני (כיום בני 9 ו-7). לאחר לידת בני הבכור החזרה מחופשת לידה הייתה קשה מאוד עבורי. כשנולד בני השני לקחתי שנה חופש ולבסוף גם עזבתי את שטראוס".

באותה תקופה החליטה המשפחה לעזוב את העיר ולעבור לכרם מהר"ל. "כשהקטן הגיע לגיל שנה וקצת הבנתי שאני רוצה לחזור לשיווק, שזה המקצוע שלי ושאני אוהבת את העיסוק במוצרי צריכה, מכיוון שהוא נוגע בכולם ומכניס אותך לכל בית במשק. התחלתי לחפש עבודה שוב והריאיון השני שלי התקיים במטרנה. מאוד שמחתי על ההזדמנות שקיבלתי".

פרי נכנסה לחברה כמנהלת תחום מזונות המשך ומצאה את עצמה שוב בחברה שעומדת בפני מכירה למותג בינלאומי ענק – נסטלה השווייצרית. "העסקה היתה על סף סגירה כשנכנסתי לתפקיד, אך בסוף היא ארכה שנתיים. הבנו שכדאי להמתין עם הליכים, אם נסטלה קונים אותנו ממש בקרוב".

לדברי פרי, במטרנה עובדים קשה, אבל מכבדים את העובדה שיש לך חיים ושאת אימא. "אמהות הן כוח עבודה משמעותי מאוד: אנחנו עובדות בנמרצות וביסודיות ומאוד ממוקדות משימה, מכיוון שאנחנו יודעות שיש לנו דדליין נוקשה – הוצאת הילדים מהגן. פעמיים בשבוע אני נשארת עד מאוחר, אבל שלוש פעמים בשבוע אני יוצאת מוקדם. אני מאמינה שבסופו של דבר משהו ישתנה בדרך שבה מקומות עבודה פועלים ומתנהלים. בחברות הגדולות המיקוד הוא בתוצאה. אם משהו לא פועל נכון, הרבע שעה הנוספת הזו היא לא מה שתשפר את התוצאה. גם עם העובדות תחתיי אני פועלת כמו שהייתי רוצה שינהגו בי. אני לא אשאל אף אחת אף פעם לאן היא הולכת ולמה כל כך מוקדם. אני נותנת דדליין והיא צריכה לעמוד בו".

לאורך שנות הניהול שלה למדה פרי שניסיון הוא גורם משמעותי מאוד בניהול. "תחתיי יש כ-30 עובדים ושבע מנהלות, רובן  בעלות ניסיון וותק גדולים יותר ממני. מהר מאוד לומדים שצריך לסמוך על אנשים. עם הזמן למדתי שכדי לעשות את העבודה שלי אני צריכה לתת לאנשים לעשות את העבודה שלהם".

על מוצר השנה מספרת פרי כי איכות המוצרים רק הולכת ומשתפרת בעולם התינוקות, על אחת כמה וכמה כשמטרנה שייכת לנסטלה עם יותר איכויות, רגולציות ונבדקים וניסויים. "חשוב לנו לשמור על איכות יחד עם טעם טוב. הביסקוויטים בטעמי חמאה ודבש או בטעם טבעי מאוד טעימים, הם מכילים רכיבים טובים מאוד, הצורה שמתאימה לאחיזת הפעוט והמרקם שלהם טובים לפעוט – כל אלה, יחד עם התאמה תזונתית וגילית, יוצרים את המוצר המנצח".

מדונה חובל, מנכ"לית OTC, מוצרי בריאות וצריכה, טבע ישראל

המוצר: אבקמול

צילום: ראובן קפוצינסקי

אביה של מדונה חובל נהג להגיד לה כבר בילדותה שכאשר תגדל תהיה מנהלת. "כנראה שהמשפט 'מדונה תהיה מנהלת ותעבוד עם גבריםכשווה בן שווים' השתרש בי עד היום". התברר שהוא צדק: כיום משמשת חובל כמנהלת יחידת OTC ומוצרי צריכה בחברת טבע ישראל. חובל החלה את הקריירה שלה כתועמלנית רפואית בחברת התרופות ויטאמד, לאחר שסיימה תואר ראשון בכימיה תרופתית. את התואר השני עשתה חובל במנהל עסקים.

כעבור שבע שנים בויטאמד, שבהן רכשה ניסיון מקצועי וניהולי עשיר, נרכשה החברה על ידי רקח וחובל מונתה למנהלת שיווק ומכירות של שתי החברות. משם עברה חובל לשמש כמנכ"לית מכבי CARE במשך חמש שנים וחצי, עד שלפני חמישה חודשים הגיעה לטבע ישראל. "התמזל מזלי ואני עוסקת בתחום שבו אני נהנית מהעשייה ומהתוצאות כאחד".

היא מציינת כי נקודת המפנה העיקרית בקריירה שלה הייתה המעבר לתפקיד המנכ"ל במכבי קאר. "זה היה שינוי מהותי. שם ניתנה לי האפשרות להביא לידי ביטוי את היכולות שלי מכיוון שכמנכ"לית היה לי את החופש להתוות את הדרך. משם, המעבר לטבע ישראל נראה היה לי אך טבעי, מכיוון שיישמתי את המתודולוגיה בחברה הקודמת . אני יודעת מה אני יכולה לעשות פה".

היותה אשה, מציינת חובל, לא הפריעה לה להגיע למקום שרצתה. "לכל אורך הדרך חשתי שווה בין שווים. לא הרגשתי בעיה מגדרית. אני מודעת לכך שיש בעיה, אך היא נובעת גם מהתנהלותנו כנשים. מגיל צעיר אנחנו לא לומדות איך לעמוד על שלנו ואני מנסה להנחיל זאת לילדותיי – הן יכולות לבקש, לעשות ולהצליח. אנחנו צריכות לבוא ולהעז, ויש לנו הרבה מה להציע. זה מתחיל בבית, ממשיך בבית הספר ולאחר מכן במקום העבודה. אנחנו צריכות לוודא קודם שאנחנו עושות הכל כמו שצריך וכל מה שביכולתנו, ואם זה לא הולך נבוא בטענות. אני חושבת שיש קונצנזוס על כך שאנחנו עובדות קשה יותר".

חובל חזקה במתמטיקה והיא אוהבת להקשיב למספרים ולראות את השורה התחתונה, אך ניסיונה רב השנים כמנהלת לימד אותה להקשיב גם לאנשים. "יש בי דרייב מתמטי מאוד חזק, אבל אני יודעת שללא אנשים מצוינים לידי אי אפשר לקיים חברה. חשוב לי לשמוע וגם להתאים בשביל להשיג תוצאה חיובית יותר. הבנתי שאי אפשר להיות מנהיגה מבלי לתת מענה לפן האנושי".

"היום כמנהלת אני מתחשבת יותר בפן האנושי. יש לי מטרה להגיע להישגים עם אנשים. בעבר המטרה העיקרית היתה להגיע להישגים במספרים. ואולם הבנתי שבשביל הצלחה אנחנו זקוקים גם לעובדים מקצועיים בעלי יכולת גמישות מחשבתית. אנחנו שוק שנמצא כל הזמן בתזוזה וההתאמה שלנו לצורכי השוק המשתנה תביא את ההצלחה. לכן אנחנו צריכים להיות יצירתיים חדשניים ובוודאי שלא מקובעים מחשבתית".

כדי לנהל חברה ובית, היא מציינת, אשה חייבת להיות מולטי-טסקינג וכמובן את התמיכה של בן הזוג והילדים. "את לא יכולה להיות מקובעת במשימה אחת. חייבים לתת לכל חלק בחיים את תשומת הלב בכדי שהוא ימשיך לפרוח. אני לא יכולה לומר שאין לכך מחיר. הילדים רואים פחות את אימא בבית, אבל כשהם רואים אותה – היא שם ב-100%. באופן עקרוני אני משתדלת לעשות לי יום עבודה אחד קצר יחסית, להיות שותפה ופעילה בפעילויות בבית, שירגישו אימא".

על המוצר שנבחר מציינת חובל כי אבקמול הוא אחד הדוגמאות הבודדות שבאמת מביאות חידושים בתחום, במיוחד כשמדובר בתרופה כל כך ותיקה וממותגת. "האבקמול נולד מאיתור מוצרים חדשים בעולם שיתאימו לארץ ושיתנו מענה לצרכנים. המוצר הזה נותן מענה לילדים ולמבוגרים שמתקשים לבלוע כדורים. הוא משכך חום וכאבים כמו כדור אקמול, מגיע באבקה בטעמים, ואפשר ליטול אותו ללא תוספת מים. קשה למצוא התאמות כאלה לפלחי שוק שזקוקים למענה וזו באמת גאווה גדולה עבורנו שהצלחנו בכך".

מיכל תמרי, סמנכ"לית שיווק חטיבת ההום-קייר, חוגלה-קימברלי

המוצר: סדרת המטליות החכמות היומיות של ניקול

צילום: פארג'

מיכל תמרי, 39, הייתה מורה לאנגלית בגלגול הקריירה הראשון שלה. "עשיתי תואר ראשון בספרות אנגלית ונתקעתי עם תואר שלא ממש ידעתי מה לעשות בו. הלכתי ללמד אנגלית בבית ספר תיכון, עד שנסעתי לשליחות של ארבע שנים בברלין עם בעלי לשעבר". תמרי שבה לבדה לאחר כשנה ונדרשה להתחיל את חייה מחדש. "מצאתי את עצמי בת 26, ללא ניסיון וללא כיוון מוגדר. בסופו של דבר, הפכתי לעוזרת מנהלת הרשת של מיס לגוט.

במקביל, למדה תמרי לתואר שני במנהל עסקים ושם הכירה את ד"ר יוחנן ערבות, שהיה מנהל פיתוח אריזות בתנובה. "הוא אמר לי שמחפשים מנהלת מותג בתנובה וכך הגעתי לשם והתחלתי את הקריירה שלי בשיווק,  כמנהלת מותג חלב תנובה ולאחר מכן כמנהלת שיווק יופלה .   הייתי שם כמעט תשע שנים שבמהלכן ילדתי את בניי התאומים, בני 4.5".

לדבריה, הקפיצה המשמעותית בקריירה התרחשה כשמונתה למנהלת אגף השיווק של תנובה שף והפכה לחברת הנהלה בחטיבה. כעבור כמעט  תשע שנים בתנובה חשה תמרי מיצוי וביקשה לקחת קצת חופש לעצמה. "אבל יום לאחר שהודעתי שאני עוזבת גיליתי שמחפשים סמנכ"לית שיווק בחוגלה-קימברלי"

 

5 המנהלות  מאחורי מוצר השנה 2013

מהו ניהול נשי, מדוע נשים הפכו להיות דומיננטיות דווקא בתחום השיווק ואיך מייצרים חדשנות? 5 הזוכות מספרות

לכתבה המלאה

 

כבר תשעה חודשים משמשת תמרי כסמנכ"לית שיווק חטיבת ההום-קייר בחוגלה, החטיבה הגדולה בחברה, שאחראית על תחום הנייר, נייר טואלט, מגבונים וניקול. תמרי מנהלת צוות של עשרה אנשים. לדבריה, יש הבדל עצום בין המנהלת שהייתה בתחילת דרכה לבין היום. "כשהתחלתי הייתי הרבה יותר קשה, מכיוון שחשתי שאני צריכה לסגל לעצמי את השליטה. הניהול הוא כישור נרכש. בהדרגה הבנתי כמה מדובר בספקטרום רחב שדורש בראש ובראשונה ראיית אנשים. אם לא מניעים אנשים כמו שצריך, קשה להגיע לתוצאות. כיום אני מנהלת בעזרת אינטליגנציה רגשית שבתחילת הדרך הייתה קצת חסומה אצלי. הייתי יותר מקצועית ופחות קשובה ברמה האישית, האנושית. אני מניחה שזה מגיע ממקום של בגרות ובשלות".

היא מציינת כי אם הייתה משנה משהו בהתנהלותה בעבר זה את נטייתה לקפוץ למים העמוקים וללמוד תוך כדי תנועה. "אם לפחות בתחילת הדרך הייתי עוטפת את עצמי בליווי מקצועי יותר, הייתי מקלה על עצמי. לפעמים המים יכולים להקפיא ואם יודעים להתעטף בליווי ובהדרכה הנכונים זה גורם לך לשחות הרבה יותר מהר. בתחילת הקריירה הייתי זקוקה לזה כדי להגיע לניהול בצורה הנכונה".

המכשול היחידי שעומד בפני נשים, לדבריה, הוא הבית. "ברמה המקצועית אין כל הבדל בין גברים לנשים. הסיבה היחידה שנשים נתקעות מאחור היא הילדים, וגם איתם אנחנו מצליחות להגיע רחוק. זה גובה מחיר ואף פעם אי אפשר לעשות הכל. אני לא תמיד שם ויש לי נקיפות מצפון על כך. האיזון הוא המפתח להצלחה. אני יוצאת בימי חמישי מוקדם יותר כדי להיות עם הילדים ובסופי שבוע אני לגמרי איתם. זה הפיצוי העיקרי שלי. הוא לא מספיק אבל זה גם משהו. מי שרוצה להתקדם יודעת שיש לכך מחיר".

על המוצר הנבחר, סדרת המטליות החכמות היומיות של ניקול, מספרת תמרי כי לאחר שלושה חודשי עבודה הם הוציאו לשוק שפה חדשה שמאוד מתכתבת עם הצרכנית בנקודות המכירה. "בכל אמירה אנחנו נותנים משהו על המוצר. היתרון שלו מופיע מיידית על האריזה. רצינו לייצר שפה שתהווה פוסטר בפני עצמו". על המטליות, למשל, נכתב "משתחררת מהסמרטוטים".

"יש לנו מין חיבור לא מוסבר עם הסמרטוט וקשה לנו להיפטר ממנו. סמרטוטי הבד מסריחים ונוצר מצב לפיו אנחנו עובדות בשבילם ומכבסות אותם. אנחנו עורכים עבודה ענקית של שכנוע כדי לשנות את הרגלי הצריכה. המטלית שלנו עשויה מ-70% בד ו-30% נייר. היא מנקה כמו סמרטוט. אפשר להשתמש בה שוב ושוב, אבל בסוף היום אפשר לזרוק אותה. זה מאוד אסתטי למטבח.

טוני כהן, מנהלת שיווק ארצית, קופת חולים מכבי

המוצר: מכבי שלי

צילום: ראובן קפוצינסקי

עד גיל 30 טוני כהן לא באמת ידעה מה היא רוצה להיות כשתגדל. היא גדלה בחולון, למדה במגמה ביולוגית. בצבא היא שירתה כמורה חיילת ביחידת השלמה ללומד המבוגר. בהמשך היא יצאה לקורס קצינות והוצבה כקצינת קישור בפיקוד צפון, ולבסוף היא מצאה את עצמה משרתת בקבע במשך שבע שנים.

בתקופה הזו עברה כהן שלל תפקידים, בהם קצינת כוח אדם בצאלים, קצינת שלישות במורן ומזכירת אלוף בלשכת פיקוד דרום. "זה היה תפקיד מצוין, שלאחריו רציתי לחזור למסלול שלי וביקשתי להיות קצינת שלישות חטיבתית. התפנה תפקיד בגבעתי, אבל אישה מעולם לא קיבלה אותו. הבנתי שבצה"ל תקרת הזכוכית מתקרבת אלי בגיל צעיר מאוד, והחלטתי להמשיך הלאה".

בחמישי התייצבה כהן בבקו"ם ובראשון היא כבר החלה ללמוד ניהול משאבי אנוש ומנהל עסקים. היא החלה לנהל את עמותת "אם הפצועים" של דליה שץ. במקביל, למדה לתואר שני ללימודי עבודה באוניברסיטת תל אביב. באמצעות קשרים שיצרה עוד בצבא, הגיעה כהן כעבור שנה לכלל ביטוח, שהיה, לדבריה, בית ספר מצוין לשיווק. 4.5 שנים אחר כך עזבה והצטרפה לחברת הייעוץ סינרג'י. כעבור 3.5 שנים, בערב מכירת סינרג'י, היא עזבה והתכוונה לקחת חופש שנהפך לשבועיים בלבד, מכיוון שמשה תמיר פנה והציע לה להיות מנהלת שיווק דיגיטל במגדל.

כהן עבדה במגדל במשך 4.5 שנים, שבמהלכן מונתה לסמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי של החברה. אך היא לא סיימה אפילו שנה כסמנכ"לית. "לאחר ששלמה אליהו קנה את מגדל, הבנתי שהשיווק ייראה קצת אחרת. היו כמה הצעות על הפרק ובסוף בחרתי את מכבי". לפני חודשיים נכנסה כהן לתפקידה החדש.

הפעם הראשונה שבה חשה כהן אפליה כאשה הייתה בצבא. ואולם היא מציינת כי דווקא העולם העסקי הרבה יותר פתוח לנשים. "פערי השכר הם עדיין נושא רציני שצריך לטפל בו. עד היום בראיונות עבודה אני תוהה אם הייתי יושבת כגבר, היינו מדברים על מספרים גבוהים יותר. היום שבו נפסיק להתפעל מכך שמנכ"לית יאהו היא אישה והיום שבו ייעלמו פערי השכר – יהיה היום שבו נוכל לומר שהגענו לשוויון מגדרי".

בתחום השיווק היא סבורה כי לנשים יש יתרון. "בסופו של דבר אנחנו מביאות מנעד הרבה יותר רחב של תחושות, חוויות ודרכי פעולה. תמיד אעדיף לעבוד עם נשים ותחת נשים. אישה מבינה ניואנסים שגבר לא מבין. במכבי יש כ-90% נשים. כנראה שלא בכדי הגעתי לארגון כה נשי".

על יכולות הניהול שלה שהתפתחו עם השנים, היא מציינת כי "בזכות העובדה שאני באה מתחום משאבי האנוש מלכתחילה הבאתי תפישת עולם שמניעה אנשים לפעולה. כשאנשים תחתיי מציגים רעיון שעבדנו עליו והם מזוהים אתו יותר ממני, אני יודעת שהצלחתי כמנהלת. בתפישתי אני מאוד משתפת ומשחררת, בעבר הייתי הרבה יותר פריקית של שליטה, אבל למדתי לשחרר. כשאחראים על נושאים רבים, אי אפשר להישאר פריק של שליטה. עם השנים את לומדת לסמוך על האנשים הנכונים".

במקום אחד בחייה לא התלבטה כהן מעולם. "אני סבורה  שאימא טובה היא אימא שטוב לה. אני לא נמצאת עם ילדיי שעות רבות, אבל השעות המעטות שלנו הן מאוד איכותיות. למזלי, אימא שלי מטפלת בהם מהיום שבו הם נולדו. היא מכינה להם ארוחת צהריים והיא אחראית על החוגים וההסעות. אני לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיה. אני מנסה ליצור גם זמן איכות עם כל אחד מהם. אנחנו מגיעים מאוחר הביתה וסדר היום קצת ארוך יותר, הם הולכים לישון מאוחר יותר, אז יש לנו שיחות רציניות באמבטיה ואנחנו דואגים לאכול ארוחות ערב יחד".

המוצר הנבחר, מכבי שלי, פותח במחלקת השב"ן של מכבי, מתוך הצורך של המבוטחים. "בדקנו מה חברי מכבי רוצים לפי קבוצות גיל. שילבנו את הכל לחבילה שתפגוש את המבוטח בכל שלב התפתחות בחיים. המוצר נותן מענה אמיתי למבוטחים, ואין בו אותיות קטנות – 20 שקלים נשארים 20 שקלים בלבד. ולראיה התוצאות המרשימות: היעדים שלנו עמדו על 200 אלף נרשמים וקפצנו במהירות ל-290 אלף. ראינו שנעשה שימוש בכרטיס לשיניים, למשקפיים, להיריון ולידה ועוד. השימושים מעידים על שביעות רצון. כשאתה מפתח מוצר שנותן ערך, יהיו לו קונים".

מיכל רום, סמנ"כלית מכירות בינלאומיות, קבוצת AHAVA

המוצר: סרום אוסמוטר מרוכז

צילום: יח"צ AHAVA

כשמיכל רום היתה ילדה היא שאפה להיות דיילת. "כבר אז הוקסמתי מהנסיעות. בהמשך רציתי להיות סוכנת נסיעות מאותה הסיבה. גדלתי בארה"ב ועברתי כמה וכמה דירות, אז אהבתי את הנסיעות". ובאמת, עד לפני שלושה שבועות כללה הקריירה של רום נסיעות מרובות לרחבי העולם. עד אז תחום עיסוקה העיקרי במשך 22 שנה היה לסייע לחברות ישראליות לחדור לשווקים לחו"ל. "כמנהלת חטיבה בינלאומית בחברת אהבה עסקתי בפיתוח עסקי בינלאומי, בנייה וניהול של מוצרי הפצה. לפני שלושה שבועות בעצם הרחיבו לי את התפקיד ממנהלת החטיבה הבינלאומית למנהלת המכירות של כל הקבוצה".

רום עשתה תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק בינלאומי. העבודה הראשונה שלה הייתה בדלתא טקסטיל. "כשהגעתי לשם דב לאוטמן היה עדיין מנכ"ל פעיל. עבדתי בחטיבת הנשים והייתי אחראית על השוק האמריקאי – זה היה בית הספר הראשון שלי. בהמשך עברה רום לחברת צג – יצרנית מוצרי פלסטיק. "פחות משנתיים לאחר שהתחלתי לעבוד בחברה היא נמכרה, ובארץ נותר רק מרכז פיתוח ושיווק. גם אני מצאתי את עצמי בחוץ ועברתי לעבוד בשטראוס, שם עסקתי בפיתוח עסקי בינלאומי".

כעבור שנתיים בשטראוס, החליטה המשפחה לעבור להתגורר בארה"ב באזור וושינגטון הבירה. "גרנו שם שמונה שנים. עבדתי כעצמאית בחברה משלי שסייעה לחברות ישראליות לחדור לשוק האמריקאי. כששבנו לארץ המשכתי להיות עצמאית עוד שנתיים נוספות, מכיוון שהלקוחות המשיכו אתי. ואולם החלטתי לסגור את החברה, מכיוון שהחזרה לארץ ללא שייכות מקצועית הפכה את הקליטה לקשה במיוחד עבורי". כך הגיעה רום לאהבה.

"בכל שבוע יש לי פריצת דרך חדשה שמשפיעה עלי לחיוב. זה הקידום השני שלי בחברה ואני מרגישה בת מזל. הייתי סמנכ"לית מכירות בינלאומיות, בהמשך ניהלתי את החטיבה הבינלאומית וכיום אני מנהלת המכירות של הקבוצה".

על ניסיונה כמנהלת מעידה רום כי עם השנים היא התרככה. "עם הניסיון מגיע הביטחון שאפשר להתנהל עם אנשים באופן אחר. ברובם מדובר באנשים מצוינים. צריך רק לדעת לשתף אותם ואני הרבה יותר נהנית מבעבר, מכיוון שעם הזמן למדתי שאם עושים דברים בטוב ולא בכוח, העשייה מגיעה עם הנאה".

כשהיא נשאלת אם חשה אי פעם אפליה על היותה אישה, מציינת רום לטובה את הייצוג הנשי הגדול באהבה, ואת העובדה שגם במחלקת המחקר מככבות נשים, אבל בעבר התחושה הייתה שונה. "כשהייתי צעירה היה הרבה יותר קשה להיכנס לעולם הגברי. הזמנים השתנו מאוד בארץ בשנים האחרונות. אני בהחלט זוכרת מנהלי ייצור קוראים לי מיידלע. קולגות מספרים לי שבכל החברות אין נשים כמעט בתחום הבינלאומי, מכיוון שהן לא רוצות לטוס הרבה. בכל עבודה שאליה אני מתקבלת מוודאים שאני מסוגלת לנסוע ואני תוהה אם זו שאלה שמופנית אלי במיוחד כאשה. דווקא פה באהבה אני לא חשה שום אפליה ותקרת זכוכית".

על האיזון בין בית לעבודה מעידה רום כי אין נוסחה מנצחת לשילוב. "יש תקופות שבהן הבית צריך יותר תשומת לב