שוברים את הרשת: כוכבי היוטיוב המרוויחים ביותר בשנת 2017

אמנם לא תזכו לראות את דניאל מידלטון צועד על השטיח האדום, אבל הוא סלבריטי בליגה משלו. עם כ-17 מיליון עוקבים, סיבוב הופעות עולמי שכלל ארבע הופעות בבית האופרה בסידני שנמכרו מראש ו-11 מיליארד צפיות ביוטיוב, הגיימר DanTDM, כפי שהוא מוכר למעריציו, מדורג ככוכב היוטיוב שהרוויח הכי הרבה בשנת 2017 עם הכנסות של 16.5 מיליון דולר – הסכום הגבוה ביותר מכל כוכב יוטיוב מאז פורבס החל לדרג את כוכבי היוטיוב בשנת 2015.

הכוכבים העולים ביוטיוב עשויים לבלות את רוב זמנם בעולמות המשחקים, אבל אל תטעו, הם גורפים מיליוני דולרים בשנה. בפעם הראשונה, כמעט מחצית מהמדורגים ברשימה השנתית הם גיימרים (שחקני משחקי מחשב). הצופים נוהרים לערוצים שלהם כדי לצפות בהם מתנסים במשחקים החדשים ביותר תוך שהם מוסיפים הערות ודעות על המשחק. שישה מתוך עשרה כוכבים בדירוג הם חדשים, ומחזיקים בערוצי בידור עם קטעי וידאו של פעלולים, ילדים שפותחים צעצועים חדשים, ובמקרה של DanTDM, משחקים ב-Minecraft.

הרווח המצטבר של כוכבי העשיריה הראשונה בדרוג, בסך 127 מיליון דולר, גדל ב-80% לעומת שנה שעברה בה הרוויחו יחד 70.5 מיליון דולר. חלק גדול מהעליה בהכנסות מגיע ממערכת המודעות החדשה של יוטיוב. רייאן בן השש המחזיק בערוץ Ryan ToysReview זכה ליותר מ-8 מיליארד צפיות, בעוד שגיימרים כמו איוון פונג ומארק פישבאך הגדילו את כמות הצפיות בערוץ ביותר מ-2 מיליארד. בנוסף, ככל שיוטיוב מתבגר ומתפתח, הכוכבים שלו הופכים למתוחכמים יותר בשיווק עצמי, אשר מתורגם למפגשים גדולים, עסקאות, תוכן רווחי יותר ומכירת מוצרים שיווקיים.

DanTDM. סלבריטי בליגה משלו. צילום: מתוך טוויטר

"מה שמייחד את יוטיוב, בשונה מטלוויזיה, הוא שאין את מרכיב התחרות. כלומר, אתה יכול ליצר תוכן ליוטיוב, יש כמובן מספרים, אבל האנשים חופשיים לראות מה שהם רוצים", אומר מידלטון בראיון שהעניק למגזין גארדיאן בשנה שעברה.

כאשר מספרים מעורבים, הגיימר איוואן פונג (מספר 2 בדרוג, 15.5 מיליון דולר) מיד עולה. עם מיליארדי צפיות, עסקאות בשווי מאות אלפי דולרים עם מגוון מותגים ומוצרים שיווקיים שבני הנוער אוהבים, הגיימרים יכולים להרוויח כיום, יותר מתמיד, ביוטיוב.

"הקהל שלהם הולך וגדל תוך כדי שהוא מחפש באופן תמידי אחר טיפים וטריקים שיוכל לקבל מהגיימר הנערץ עליו, וחברות המשחקים רואות בכך דרך לפרסום עם פחות תחרות והרבה יותר אותנטיות", אומר קרישנה סוברמניאן מייסד פלטפורמת התוכן הממותג Captiv8.

גיימר שזכה ליחס פחות חביב בשנת 2017 הוא PewDiePie (מספר 6 בדרוג, 12 מיליון דולר). הרווחים שלו ירדו ב-20% מ-15 מיליון דולר בשנה שעברה, לאחר שהעלה מספר סרטונים שכללו שפה גזענית ודימויים אנטישמיים אשר הרחיקו חלק מהקהל שלו ומשכו כלפיו ביקורת. גוגל הוציאה אותו מהתכנית המועדפת שלה – רשת פרסום עבור ערוצי יוטיוב נבחרים המעניקה לחברים בה אחוזי רווח גדולים יותר מפרסום. משווקים רבים אחרים הכניסו אותו לרשימה השחורה שלהם, דיסני פיטרו אותו מהרשת מרובת הערוצים שלה. כתוצאה מכך חלה ירידה חדה בהכנסות ממודעות ועסקאות תוכן ממותגות. בנוסף, יוטיוב ביטל את המופע שלו "Scary PewDiePie", וכך הוא הפסיד גם משכורת של שבע ספרות.

יוטיובר נוסף שהתנהגותו עמדה בסימן שאלה הוא ג'ייק פול (מספר 7 בדרוג, 11.5 מיליון דולר), אשר יחד עם אחיו לוגן (מספר 4 בדרוג, 11.5 מיליון דולר), נכנסו השנה בפעם הראשונה לדרוג. ג'ייק, שהוזכר על ידי הניו-יורק טיימס כ"נבל של יוטיוב", פוטר מערוץ דיסני, ותוכניתו Bizaardvark בוטלה, לאחר שהתנכל לשכניו בלוס אנג'לס – ואז התרברב על כך.

הדרמה לא הרתיעה את האוהדים של הכוכב, שמיליונים מהם ממשיכים לצפות בסרטונים הויראליים שלו, הכוללים מגוון של מעשי קונדס. אך כמות הצפיות משפיעה רק על חלק קטן מהכנסותיו. לפול יש מיזמים רבים נוספים: הוא ייסד סוכנות ניהול של כוכבי יוטיוב, לוקח אחוזים מהרווחים שלהם, ומוכר מוצרים שיווקיים במיליוני דולרים מדי חודש, מעריכים בפורבס.

"הוא בנה סביבו רשת שכוללת את הפלטפורמה שהקים, הקהל ואת הכישורים שלו, והוא מגייס אנשים עם פוטנציאל, מלמד אותם מיומנויות וחושף אותם לקהל", אמר ג'ייק על ד"ר דרה, שנראה כמנסה לחקות את הסוכנות וקו הבגדים שיצר.

עם הרווחים של ד"ר דרה המסתכמים ב-34.5 מיליון דולר בשנת 2017 ושווי נקי של 740 מיליון דולר, לפול הצעיר יש עוד דרך ארוכה לעבור.

 

לכתבה בפורבס ישראל

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

יוטיובכסף