אפקט ריהאנה: הונו של מנכ"ל Snapchat צנח תוך יומיים ב-150 מיליון דולר

בשבוע שעבר Snapchat עשתה טעות קשה והתבדחה בחוסר טעם על הזמרת ריהאנה, שלא נשארה חייבת והמליצה למשתמשים למחוק את האפליקציה. ההמלצה הפשוטה הזו גרמה למניותיה של חברת האם Snap, לצנוח ב-5% ביום חמישי שעבר ובעוד 2% ביום שישי.

לבסוף המנייה התייצבה אך שוויו הנקי של אוון שפיגל, סמנכ"ל ומנכ"ל Snap, נפל כמעט ב-150 מיליון דולר במשך יומיים אלה. כיום הוא שווה כ-3.8 מיליארד דולר, על פי דרוג פורבס.

שפיגל. צניחה של 150 מיליון דולר ביומיים. צילום: מתוך טוויטר

הביקורת של ריהאנה הגיעה בעקבות פרסום מודעה באפליקציה שהציגה שאלה למשתמשים: אם הם מעדיפים לסטור לריהאנה או לתת אגרוף לכריס בראון, החבר לשעבר של ריהאנה, אשר הודה באשמה לאחר שתף אותה בשנת 2009. באפליקציה מיהרו להסיר את המודעה ופרסמו הודעה כי הפרסומת אושרה בטעות וכי היא הפרה את הנחיות הפרסום שלה.

אבל ריהאנה, מצדה, לא היתה מרוצה מהתנצלות החברה. היא פרסמה באינסטגרם פוסט ארוך הכולל את המודעה ואת הודעת ההתנצלות של האפליקציה. "עכשיו אני יודעת שאתם יודעים שאתם לא האפליקציה החביבה עליי", כתבה. "אני אשמח לקרוא לזה בורות, אבל אני יודעת שאתם לא כאלה טיפשים. שילמתם כדי להנפיש משהו שיגרום בכוונה בושה לקורבנות אלימות במשפחה ויהפוך את הנושא לבדיחה".

זו לא הפעם הראשונה שמניית Snap – שערך השוק שלה ירד ב-25%, ל-20.82 מיליארד דולר, מאז ההנפקה שלה במארס 2017 – צנחה אחרי ביקורת סלבריטאים.

בחודש שעבר, קיילי ג'נר צייצה כי היא כבר לא משתמשת באפליקציה בגלל העיצוב החדש אליו היא פחות מתחברת, מה שגרם למחיר המניה של Snap לרדת ביותר מ-6% והחברה הפסידה 1.3 מיליארד דולר בשווי השוק.

לכל תנודת מחיר המניה של Snap יש השפעה מיידית על השווי הנקי של שפיגל, שכן הוא מחזיק ב-18% מהחברה.

שפיגל ייסד את Snapchat עם חברו לאחווה באוניברסיטת סטנפורד, בובי מרפי, בשנת 2011, כאשר מרפי היה מתכנת במשרה מלאה עבור חברת התוכנה רוול מערכות ושפיגל עדיין למד באוניברסיטה. (השותף השלישי, רג'י בראון, אולץ לעזוב את החברה בשנת 2011. הוא הגיש תביעה בה ביקש למעלה ממיליארד דולר, אבל בסוף הסתפק ב-157 מיליון דולר כאשר יישבו את הסכסוך בשנת 2014).

זמן קצר לאחר ההשקה האפליקציה שלטה בכל סמארטפון – במיוחד בקרב דור המילניאלס. כיום היא מתגאה ב-187 מיליון משתמשים פעילים. ובכל זאת, התחרות מול Instagram גרמה לצמיחה להאט. המערבולת האחרונה של ריהאנה נראית כמו פציעה עצמית בתקופה שהחברה בקושי יכולה להרשות לעצמה את זה.

 

לכתבה בפורבס ישראל

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

כריס בראוןסנאפצ'טריהאנה