הוויזה בפנים: האם הייתם מוכנים לעבור מדינה בשביל עבודה?

האם הייתם מוכנים לעבור מדינה בשביל עבודה? על פי סקר מקיף של חברת הייעוץ בוסטון (BCG), הנכונות להגר למטרות עבודה צנחה מסביב לעולם. באחד הסקרים המקיפים ביותר שנערך אי פעם בנוגע לטרנדים בשוק העבודה והעדפות תעסוקתיות (ובמסגרתו נסקרו 366 אלף איש מ־197 מדינות), 57% מהנשאלים ענו שיעברו לחו"ל בשביל עבודה, ירידה מהסקר של 2014, אז ענו 64% מהנשאלים בחיוב על השאלה. הרצון הרב ביותר להגר לצורכי עבודה נרשם במדינות מתפתחות. בהודו – 90%, ובברזיל – 70%.

מתוך למעלה מ־1,000 ישראלים שהשתתפו בסקר, פחות מ־50% השיבו שהם עובדים כרגע בחו"ל או מוכנים לעבור לעבוד בחו"ל, וגם בישראל הנכונות להגר למטרות עבודה צנחה מאז 2014. ישראל משתייכת לקבוצה עם האחוז הנמוך ביותר של מוכנות להגירה לצורכי עבודה, יחד עם מדינות רבות ממזרח אירופה, כמו פולין, הונגריה, ליטא, רוסיה, קרואטיה וגם הענקית המפתיעה – סין. בקצה השני של הסקאלה – מדינות שבהן למעלה מ־90% מהנשאלים הביעו נכונות להגר למטרות עבודה – נמצאת שכנתנו מצרים וגם תוניסיה, ונצואלה, ערב הסעודית וקטאר.

החלום האמריקאי

בדומה לנתונים מ־2014, גם הגרסה העדכנית של הסקר מצאה שהיעד הפופולרי ביותר למהגרי עבודה הוא עדיין ארה"ב. 34% מהנשאלים מוכנים לעבור לארה"ב בשביל התפקיד הנכון. באירופה, אנגליה היתה היעד הפופולרי ביותר למהגרי עבודה ב־2014, אבל הברקזיט שינה את המצב. הפעם תפסה גרמניה את מקומה כבית חזק מבחינה כלכלית והגיעה שנייה ברשימת היעדים המועדפים, עם 26%. בריטניה הגיעה למקום החמישי, עם 20%. למרות הצמיחה הכלכלית המטאורית שלה, סין לא מופיעה ברשימת עשרת יעדי ההגירה הפופולריים, והמדינה האסיאתית היחידה ברשימה הזו היא יפן, עם 10%.

תמונה: Shutterstock

המאפיינים הדמוגרפיים לא מפתיעים: רווקים נכונים יותר לעבור למדינה אחרת מאשר נשואים (65% לעומת 51%), הורים נוטים פחות לקפוץ למעבר מאשר אלו שאינם הורים (52% מההורים לעומת 60% מאלו שאינם הורים), גברים מעדיפים לעבור יותר מנשים (61% לעומת 53%), וצעירים יותר ממבוגרים (61% מהנשאלים בשנות ה־20 שלהם מוכנים לעבור, לעומת 44% בלבד בני 60 ומעלה).

נתון מעניין נוסף שעולה מתוצאות הסקר הוא העדפות העובדים. ישראלים, כמו אמריקאים, קנדים ודנים, שמים דגש בעיקר על יחסים טובים עם הבוסים והקולגות. זו תמונה שונה מזו שמתקבלת אצל הצרפתים, האיטלקים והספרדים, שעבורם חשוב במיוחד האיזון בין עבודה לחיים אישיים. אצל היפנים, הסינים, ההודים והברזילאים חשובה יותר מכל ההתפתחות בקריירה.

לכתבה המלאה בפורבס ישראל 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: