הכירו את המיליארדרים שהתעשרו ממטבעות וירטואליים

הערך של המטבעות הוירטואליים זינק בשנת 2017 לשווי של יותר מ-600 מיליארד דולר תוך שהם מייצרים עשרות מיליונרים חדשים.

שני מיליארדרים, אשר כעת מדורגים בין האנשים העשירים ביותר באמריקה, הם המנכ"ל הנוכחי והמנכ"ל לשעבר של חברת Ripple, העוסקת במסחר באמצעות טכנולוגית בלוקצ'יין בעסקאות פיננסיות בינלאומיות. המטבע בו היא סוחרת נקרא אסימון XRP, ונכון ליום 1 בינואר היה שווי השוק שלה 88.9 מיליארד דולר; כל אסימון XRP נסחר ב-2.39 דולר על פי אתר Coinmarketcap. רק לפני שבוע Ripple עקפה את Ethereum והפכה להיות בעלת המטבע הוירטואלי השני בשוויו בעולם. XRP זינק ב-2017 מ-2.006 דולר ל-2.30 דולר – תשואה של 38,000%.

המייסד ומנכ"ל החברה לשעבר, כריס לארסן, שפרש מתפקידו בנובמבר 2016 וכעת מכהן כיו"ר פעיל של Ripple, מחזיק ב-5.19 מיליארד XRP באחזקותיו האישיות וב-17% מהחברה, לפי מקורות ב-Ripple, והוא שווה 37.3 מיליארד דולר.

כריס לארסן

זה מביא אותו למקום ה-15 ברשימת 400 האנשים העשירים ביותר באמריקה של מגזין פורבס, יחד עם סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר והבעלים הנוכחי של לוס אנג'לס קליפרס מליגת ה-NBA. הוא מדורג קצת לפני אביגיל ג'ונסון, מנכ"לית פידליטי, שהיא עצמה מעריצה גדולה של מטבעות וירטואליים, מייסד קרן הגידור ריי דאליו והמשקיע קרל אייקן, ששניהם עשו כותרות על כך שכינו את ה-Bitcoin – בועה.

מנכ"ל Ripple הנוכחי, בראד גרלינגאוס, מחזיק ב-6.3% מהחברה, ובבעלותו אסימוני XRP נוספים. שוויו עומד על לפחות 9.5 מיליארד דולר. זה מדרג אותו במקום ה-54 ברשימה, ויחד עם לארסן, רק שני מקומות מתחת לאיש העסקים צ'ארלס שוואב.

אדם שלישי שהתעשר ב-XRP הוא מייסד Ripple ג'ד מק'קאלב, שעזב את החברה ב-2013 ומאוחר יותר הגיע להסכם בנוגע ל-XRP שבבעלותו. מק'קאלב אמר שהוא תרם שני מיליארד דולר לקרן של החברה. יתרת 5.3 מיליארד XRP נמצאים בחשבון משמורת בRipple- והם מועברים אליו בסכום קבוע על בסיס חודשי. מאז שהושג ההסכם, הוא רשאי למכור פחות מ-1% מהנפח היומי הממוצע בבורסה אחת, שהיום היא עצמה מהווה רק 1-2% מכל נפח המסחר של XRP. אם למק'קאלב היתה גישה לכל ה-XRP שלו בבת אחת, הוא היה מיליארדר.

Ripple טוענת כי יש יותר מ-100 לקוחות כגון אמריקן אקספרס ובנק סנטנדר אשר משתפים פעולה בתשלומים מארה"ב לבריטניה באמצעות טכנולוגיית Ripple.
אסימוני ה-XRP שהונפקו על ידי חברה מבוזרים פחות מאשר מטבעות וירטואלים רבים אחרים. לדוגמה, Ripple עצמה מחזיקה 61.3 מיליארד XRP, כולל 55 מיליארד דולר שהיא שומרת בנאמנות. רק 38.7 מיליארד אסימוני XRP חולקו.

לעומת זאת, Bitcoin הרבה פחות מרוכזת, אם כי למחזיקים רבים יש מספר רב של מטבעות. סאטושי נאקאמוטו, היוצר המסתורי של ביטקוין, נחשב לבעלים עם הסכום הגדול ביותר של Bitcoin, עם החזקות משוערות של 980 אלף ביטקוין. זה מייצג רק 5.8% מכלל מטבעות ה-Bitcoins כיום.

דבר אחד ברור: התנודות המשמעותיות בערך של Ripple, Bitcoin ומטבעות וירטואליים אחרים מוכיחות כי אין ערובה לכך שהאנשים האלה עדיין יהיו מיליארדרים כאשר פורבס יפרסם את הרשימה הבאה שלו במארס 2018.

 

לכתבה בפורבס ישראל

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

אנשים עשיריםבלוקצ'ייןכסףמטבע וירטואלי