מוצר השנה 2017: ארבע המנהלות מאחורי המוצרים הזוכים

לילך שולומון כהן  – מנהלת אגף שיווק בחטיבת החלב בתנובה

מוצרים: BIO  סויה, חלב משק, YOLO מוס, תנובה GO, פרוסות גבינה צהובה עמק בצורות.

לילך, תושבת קריית אתא, נשואה ואמא לשניים (ילדים בני 13 וחצי ו16 וחצי)

הייתה סטודנטית שנה א' בלימודי התואר הראשון בתקשורת וחינוך באוניברסיטת חיפה, ילדה בת 21,  כשהחלה ממש במקרה את קריירת השיווק שלה. היא לרגע לא חלמה שממוכרת בדוכן תגיע לנהל  באחת מרשתות המזון המובילות בארץ  "היתי סטודנטית לתקשורת וחינוך שהייתה צריכה להרוויח כסף אז עבדתי כדיילת בעמדת מכירה של סופר פוש מבלי בכלל לדעת שזה הצעד הראשון שלי בקריירה ענפה בעולם השיווק. המנכלית בעלים של סופר פוש דפנה בסטר, היא זו שהפכה אותי מדיילת קטנה שמכרה מוצרי צריכה למנהלת הסניף הצפוני, ועד היום אני חייבת לה את הקריירה שלי כי היא הראשונה שהאמינה בי. דפנה היא גם הראשונה שהתקשרתי להודות לה בשנייה שקיבלתי את התפקיד הנוכחי שלי, אני אוקיר לה תודה לנצח" מספרת לילך.

 בהמשך, לילך למדה תואר שני בעיתונות ותקשורת בבר אילן, גרה בתל אביב וב1998 התחילה לעבוד בשטראוס בסניף בנהריה ואח"כ בסניף בפ"ת במחלקת רכש ולאחר שלוש שנים במחלקה היא קודמה לשיווק והפכה למנהלת מותג ובהמשך מנהלת שיווק של המעדנים של שטראוס ונשארה שם עשר שנים "שטראוס היה ביה"ס שלי לעולם השיווק. שם הבנתי שעולם השיווק זה העולם שלי ובו אני רוצה לעבוד ולהתקדם כי דרך השיווק אתה משפיע על אנשים. אחרי שטראוס עבדתי באבוט כמנהלת שיווק של סימילאק ישראל, אח"כ עבדתי בחברת שמן תעשיות עד שהלכתי עם הלב שלי ולפני שבע שנים הגעתי לתנובה כמנהלת יחידה עסקית. לפני שנה קודמתי לתפקיד הנוכחי, לעולם מוצרי החלב כי תמיד רציתי להתמזג בשוק מוצרי החלב שאני

הכי מתחברת אליהם " מספרת לילך בעיניים נוצצות.

לילך שולומון כהן מנהלת אגף שיווק, תנובה

לילך מדגישה כי כדי להגשים את תפקיד חייה בתנובה היא נוסעת בשנה האחרונה בכל בוקר משך שעתיים שלמות מקריית אתא למקום עבודתה בתנובה שבגלילות "אני קמה כל בוקר בשש ובשבע אני כבר בדרכים כדי להגיע לכאן בתשע, ואני עושה זאת בחיוך כי יש לי גאווה גדולה. אנחנו בתנובה אחראים על עשרות מוצרים שנצרכים בכל בית בארץ, 98% מבתי אב בארץ צורכים מוצרי חלב וכמי שמנהלת את השיווק בחברת המזון המובילה בישראל, מבחינתי זו הזדמנות פז להשפיע על הרגלי הצריכה והבריאות של הצרכנים".

לילך אוהבת להציב לעצמה יעדים בחיים והיא תעשה הכל כדי לכבוש אותם למרות המכשולים שבדרך "אני אוהבת להציב מטרות ולכן במבט לאחור  אני שמחה על כל מה שקרה וכמובן שגם למדתי מהטעויות של עצמי כשמכל תחנה לקחתי את הדברים הרלוונטים לי כדי שבתחנה הבאה אעשה אחרת ואשתפר. ככה למשל בתנובה- הגעתי לתנובה כשאני בשלה מקצועית ונכנסתי למקום שידעתי שאני צריכה להתמודד מול מועמדים חזקים ממני מבפנים ומבחוץ ושאני החדשה שמגיעה לכאן צריכה להוכיח את עצמי ולהאזר בסבלנות כדי להיקלט, הסבלנות השתלמה, וקודמתי".יעד נוסף שלילך לא הייתה מוכנה לוותר עליו בשום אופן הוא בעלה אלכס, רופא שיניים, אחריו חיזרה בנחישות קרוב לשמונה שנים עד שהאהבה פרחה "בגיל 17 באתי לרופא שיניים מלאת פחד כשיצאתי מהטיפול אמרתי לאמא שלי שהיום פגשתי את בעלי, היתי בת 17 והוא בן 28 ולקח לו שמונה שנים להבין שאני האחת שלו. מאז עברו 21 שנים של נישואים באושר ותמיכה" אומרת לילך ומסמיקה.

ניהול נשי הוא ניהול הרבה יותר מתחשב ומכיל טוענת לילך שמנהלת כיום 40 עובדים, מרביתם נשים "נשים יודעות להקשיב,להביט לא רק על המובן מאליו אלא מה שמסתתר בין השורות וזה נכון גם בנושא של קבלת החלטות. כמנהלת חשוב לי קודם כל לשמוע דעות של אחרים, להכניס את כל הרעיונות פנימה ואז לקבל החלטה כי לכל אחד יש אמת פנימית משלו שמקדמת את המוצר והרעיון ולכן חשוב להכיל את הכל ואז לברור ולצמצם" אומרת לילך שמודה שרק משך השנים למדה איך להיות פחות ריכוזית ולהיפתח ולקבל עזרה גם מאחרים "היום אני במקום שאני יכולה להפתח, להכיל, אני הרבה פחות עובדת לבד. פעם היתי יותר ריכוזית כי הפרפקסיוניזם גרם לי לחשוב שאני יודעת  יותר טוב מאחרים, היום השתנתי בהבט הזה והבנתי שאי אפשר להצליח לבד וכדי להצליח צריך שיעמוד מאחורי צוות שמבין הכל ורוצה בהצלחת המערכת".

כמנהלת לילך מדגישה את חשיבות התחרותיות הארגונית להצלחה שלה ושל הארגון ורואה בתחרות כמקור לצמיחה "תחרות זה דבר הכי בריא שיש, היו לי קולגות שהתחרתי איתם על התפקיד הזה ונשארו חברות שלי. הבנתי משך השנים שרק כשאני מתחרה ביותר טוב ממני, אני מגיעה להכי טוב שלי.

כדי להצליח ולשרוד את השנה התובענית הראשונה שלה בתנובה ולתקלט בין הורות לקריירה לילך עשתה חוזה עבודה מול בני משפחתה התומכים "ידעתי שזו תהיה שנה מטורפת כי זו שנה ראשונה בתפקיד אז כשתפקיד היה על הפרק ישבנו סביב השולחן והתייעצתי עם כל המשפחה האם לקבל אותו. עשינו הסכם שאומר שבשנה הראשונה אני עובדת כמה שצריך, והנה עוד כמה שבועות נגמרת השנה ואז צריך לראות איזה הסכם חדש עושים" אומרת לילך ובאותה נשימה מדגישה כי היא מוודא שכל העובדות שלה יצאו מוקדם הביתה פעמיים בשבוע כדי לקיים איזון בין קריירה לבית, איזון שהיא עדיין מנסה למצוא ".היא  מוצאת רוגע דווקא בשעות הרבות שלה על הכביש "בכל הטירוף הזה הדבר היחיד שמרגיע אותי זה מוסיקה, חצי שעה ראשונה במכונית אני שומעת מוסיקה ולא מדברת עם איש ורק אח"כ המשרד נפתח ואני מתחילה את השיחות הראשונות שלי ביום העבודה".

למנהלות בתחילת דרכן יש ללילך מספר טיפים ועצות לדרך "אני ממליצה תמיד לבחור את התפקיד לפי התפקיד הבא בתור אחריו, לא לחשוב על התפקיד הנוכחי אלא כאבן דרך לתפקיד הבא. דבר שני, לפני שבוחרים תפקיד לעצור לרגע ולחשוב האם זה באמת מה שאנחנו רוצים לעשות או עושים אותו כי רוצים לוותר על תפקיד אחר.

על מוצר השנה:

תנובה נבחרה השנה בתור החברה החדשנית לשנת 2017 עם זכיה של חמישה מוצרים כמוצר השנה "זכינו במוצר השנה על BIO  סויה, חלב משק, YOLO מוס, תנובה GO, פרוסות גבינה צהובה עמק בצורות.חלב משק בא מתוך נושא של קיימות והרצון לחיות בעולם טוב יותר, הבנו ששינוי תזונתי חייב לבוא קודם מהתזונה של הפרה מתוך הבנה שככל שהתזונה שלה היא בריאה יותר ככה נקבל תוצר של חלב עשיר באומגה 3 באופן טבעי. מבחינתי מהפכה גדולה במיוחד היא הנושא של ביו סויה, זה לא מובן מאליו שחברת חלב מובילה בישראל תפתח את עולם תחליפי חלב בשילוב של חיידקים בריאים הלקוחים מעולם היוגורטים. פנינו לכיוון הסויה בגלל שהדרישה לכך עלתה בקרב הצרכנים וככה פיתחנו את שוק תחליפי החלב ותנובה היא היחידה שיש לה מגוון עשיר של מוצרים מצונני מקרר מסויה, מצונן וטרי".

דורית שביט  – מנהלת פעילות מוצרי צריכה בג'ונסון אנד ג'ונסון ישראל

מוצרים: Listerine Advanced White

כשדורית שביט ניגשה לחברות השמה בסיום התואר הראשון שלה בכלכלה ומנהל עסקים היא הדגישה בשני קווים אדומים כי אינה מעוניינת לעבוד בתחום של שיווק ומכירות. בינתיים, מאז ועד היום דורית, תושבת בנימינה, נשואה ואמא לשלושה ילדים (15,13,8) עובדת כבר עשר שנים בג'ונסון אנד ג'ונסון ישראל, מתוכן חמש שנים כמנהלת חטיבת מוצרי הצריכה בחברה וחיה ונושמת את עולם השיווק.

 "כשסיימתי תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת חיפה, לא הבנתי את משמעות השיווק וחשבתי שמדובר בלהיות אשת מכירות וזהו" אומרת דורית שעבדה ככלכלנית בנמל חיפה ולאחר מכן ככלכלנית בחברת דקסל תרופות "בדקסל עבדתי ככלכלנית ותוך כמה חודשים בתפקיד הזה הבנתי ששיווק זה הדבר בשבילי כי זה תחום שמתאים למי שסקרן מטבעו ולא נח דקה כמוני. עברתי לתחום השיווק, במהלך שבע שנים בתחום מילאתי תפקידים של מנהלת מותג ומנהלת קטגוריה. תוך כדי, עשיתי תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת חיפה וילדתי את שני ילדי הראשונים".

לפני שהגיעה לג'ונסון את ג'ונסון דורית נסתה לקחת פסק זמן מהחיים בתקווה למצוא איזה שנ"צ (שנת צהריים) טוב עד שגלתה שלשבת בבית זה לא ממש בשבילה "אחרי 2 לידות ולימודים רק רציתי לנוח ולהנות מהחופש. הבעיה הייתה שהיה לי מעבר חד מתפקיד ניהולי שבו אני עסוקה כל הזמן ואקטיבית ללא תעסוקה ובבית. היתה לי פנטזיה מסוימת, אבל הרגשתי כאילו יצאתי לפנסיה וזה ממש לא עשה לי טוב. אז אחרי 3 חודשים בבית הרגשתי שעם כל האהבה לילדים אני צריכה משהו בשבילי שלא נופל בהגדרה של אמא, אישה, דודה, אני רוצה משהו מאתגר ועם אדרנלין ואז ב2007 הגעתי לג'ונסון אנד ג'ונסון, בתחילה כמנהלת קטגוריה ולאחר מכן, קודמתי להיות מנהלת הפעילות בישראל."

דורית גדלה בבית שחינך ללימודים, הגשמה עצמית וקריירה והטמיע בה את הערכים שסיעו לה לתמרן בין משפחה לקריירה והיא קוראת לנשים קרייריסטיות להתייחס לקריירה כהגדרת אורח חיים "כל מה שהשגתי עד כה השגתי לבד ע"י נחישות, רצון וחינוך טוב כי להורים שלי לא היה הרבה כסף להעניק לנו אבל הם העניקו לנו ערכים וחוזק. תמיד אמרו לנו שלא משנה מה אנחנו עושים בחיים העיקר שקודם כל יהיה בסיס לימודי, וחינכו אותנו שלימודים ומשפחה זה ערך עליון ועובדה שעד היום אנחנו חמש אחיות קרובות וצמודות" מספרת דורית ומדגישה כי הקריירה חשובה לה לא פחות מההורות וכי לצערה נשים רבות לא שמות את המונח קריירה כהגדרה ולכן לא מכוונות לשם ולא מוכנות להתמודד עם הקשיים שבדרך "

מי שעמד בדרכה של דורית הייתה דווקא בוסית באחד משלבי הקריירה, שסרבה לתת לה לצאת מוקדם מהמשרד פעמיים בשבוע , ודורית נשבעה שביום שבו היא תנהל היא תתמוך ותעודד אמהות לקיים קריירה מצליחה ביחד עם בית ומשפחה.

צורת ניהול נשית עבור דורית היא יצירת סביבת עבודה הרמונית נעימה ותומכת "יש משהו בניהול נשי שהוא יותר מעמיק כי אנחנו קולטות הכל, טקסט וסאב טקסט שהוא זה שקובע, גברים לא קולטים את הנואנסים הקטנים, אלא רק את פני השטח. אני חושבת שנשים מבינות את חשיבות העבודה ההרמונית במשרד, היחסים שלי עם הצוות במשרד שלי זה הדבר הכי חשוב וקרה לא פעם שנאלצתי להיפרד מאנשים שלא השתלבו בצוות, אז אם אני מזהה שיש גורם שפוגע במארג התקין של הצוות , הוא לא ישאר.

דורית מתייחסת לניהול כמקצוע לכל דבר וטוענת כי לא מדובר בתכונה מולדת אלא במקצוע בפני עצמו שיש ללמוד אותו בכל פעם מחדש ולתמיד. יצא לי לא מעט פעמים לנהל שיח פתוח עם עובדים שאמרו לי דברים על ההתנהלות שלי שלא היה לי נוח לשמוע, אבל הקשבתי ולמדתי מזה כי אף אחד לא מושלם ואף אחד לא נולד מנהל" אומרת דורית.

דורית שעסוקה 24/7 בדאגה לחברה כולל סידור מוצריה ע"ג מדפי הסופר כשהיא רואה שמישהו חלילה בלגן את המדפים, שבה לאחרונה מהחופשה האמיתית הראשונה בחייה. טיול של שבועיים וחצי בהודו ביחד עם חברה טובה ובלי הנייד שנותר כבוי ומשועמם  בתוך התיק "חזרתי לאחרונה מטיול של שבועיים וחצי להודו עם חברה, טיול שתוכנן כחצי שנה מראש כי הרגשתי שאני חייבת פעם אחת בחיים להתנתק מהכל אבל על באמת.

אני אף פעם לא מתנתקת מהנייד שלי גם לא בחופשות והילדים שלי כל הזמן שואלים אותי  למה את בטלפון, אני לא גאה בזה אבל זה חלק מהעסק יש תפקידים שאתה צריך להיות זמין כל הזמן. חזרתי מוארת, וכאן גם בא הטיפ הראשון שלי אליכן המנהלות – לדעת לעשות פסקי זמן בחיים ולתת לגוף ולנשמה לנוח" אומרת דורית שגם מספיקה לרוץ מדי שבוע יחד עם עוד 25 נשים החברות בקבוצת הריצה שלה שנקראת 'מישהי לרוץ איתה'.

למנהלות שבדרך יש לדורית כמה טיפים חשובים "מי שרוצה לצמוח צריכה ללמוד להקשיב לפידבקים של אחרים, לא צריך ליישם הכל אבל חשוב להקשיב לנאמר לך גם אם מדובר בדברים פחות נעימים. מסר שני שלי זה שלא צריך להתבייש לבקש עזרה כי מכל מלמדי השכלתי, היו לי המון מנהלים ומכל אחד מהם למדתי משהו".

על מוצר השנה

זכינו הרבה מאוד פעמיםבעבר כי ג'ונסון זו חברה מאוד איכותית בעלת מוצרים שראויים לפרסים והשנה זכינו בListerine Advanced Whiteמוצר הלבנת שיניים עם טכנולוגיה הלבנה חדשנית המסירה את הכתמים בשינים ויוצרת שכבת הגנה שמונעת מהכתמים לחזור. הרבה אנשים אוהבים את המוצר הזה שמספק את כל היתרונות לשטיפת פה שגם מלבינה את השינים,הוא הפך למותג שטיפת פה מוביל בעולם ובישראל עם נתח שוק של למעלה מ50% והשקה מוצלחת שהתקיימה בפברואר 2016 שהובילה דפנה גושן מנהלת המוצר וכמובן שזה קרה תודות לעבודת הצוות המדהים שיש כאן".

גלית בר – סמנכ"לית שיווק גלידות נסטלה

מוצרים: שלגוני פרי La Frutta  של נסטלה

גלית בר, 40, תושבת חולון ואמא לשניים היא סמנכ"לית השיווק של גלידות נסטלה שעובדת בחברה כבר 14 שנים. גלית מעידה על עצמה כי כל החיים עבדה קשה ועברה בין מגוון תפקידים בדרך אל התפקיד הנוכחי, כערכים שהוטמעו בה עוד בילדותה.

" נולדתי בחולון למשפחה חמה ואוהבת ואמא הייתה עקרת בית שדחפה אותנו להשגיות בגלל כל מה שהיא לא הגשימה עבורה, היא זו שדחפה אותנו ללמוד להתקדם להצליח, ובזכותה אני אדם השגי תחרותי ועוד בביה"ס יסודי ותיכון תמיד רציתי להיות מספר  1, סיימתי תואר ראשון ושני בהצטיינות בצבא הצטיינתי וכל דבר שעשיתי נתתי את המאה אחוז שלי. כל החיים עבדתי קשה כי אני אדם כזה שרץ במירוץ ארוך, היו לי המון תחנות בדרך, התחתנתי מהר, שני ילדים, שני תארים,  מגוון תפקידים ומרוץ לפסגה בתקווה שיום אחד אולי אכבוש אותה" אומרת.

את התפקיד הראשון המשמעותי שלה עשתה גלית בשופרסל כשסיימה את התואר הראשון שלה בהצטיינות בכלכלה ומנהל עסקים "התפקיד המשמעותי הראשון שלי עשיתי באגף השיווק של שופרסל שם עבדתי משך שלוש שנים, זה היה תפקיד בראיה מקרו, היתי אחראית על הספקים והמוצרים וקיבלתי פרספקטיבה רחבה על כל שוק המזון שסייע לי רבות בהמשך. זה היה מקום שיש בו למידה מטורפת ולקחתי משם המון ידע שעזר לי בהמשך הדרך ואחריו למעשה הגעתי לכאן לנסטלה ואני כבר 14 שנים כאן. התפקיד הראשון שלי בנסטלה היה טרייד מרקטינג, אח"כ היתי מנהלת פיתוח של יחידת ה-CCSDcategory channel sales development – כשהמשימה הראשונה שלי הייתה לבנות את היחידה ובסוף גם נהלתי אותה משך 3 וחצי שני. לאחר מכן התפנה תפקיד של סמנכלית שיווק בנסטלה וזאב קלימי מנכ"ל גלידות נסטלה לשעבר הציע לי את התפקיד וידעתי שזה תפקיד נחשק ושאצלול לתוכו באושר גדול וכמובן שהיו גם חששות מתפקיד גדול שכזה אבל הידיעה שזאב קלימי מאמין בי ולקח אותי אדם עם אפס נסיון בשיווק קלאסי לתפקיד שכזה חיזקה אותי" מספרת גלית שמדגישה כי שיווק זה משהו שזורם בוורידים שלה "שיווק זה תחום מרתק לחלוטין כי אתה כל הזמן מנסה להבין את ההתנהגות של הקונים להיכנס לראש של הצרכן, איך הוא מתנהג ומה הרציונאל שמאחורה וכל שינוי קטן שאנחנו עושים עם המוצרים שלנו במבנה או בעטיפה עשוי להיות קארדינאלי אז ככה שזה תפקיד עם המון אחריות" אומרת גלית.

כמנהלת של שישה אנשים, גלית מאמינה שהסוד להצלחתו של מנהל טוב הוא בחירת צוות טוב ."עבדתי קשה אבל תמיד דאגתי שיהיו לידי אנשים טובים. אני חושבת ומאמינה שלבנות צוות טוב זה הדבר הראשון שכל מנהל צריך לעשות, צוות שיודע לצעוד איתו באותו קצב שיודע לחשוב לבד ובלעדיו, צוות חזק וטוב שיקל עליך כמנהל ויאפשר לך להשיג דברים מהר יותר, צוות שמסוגל לפעול באופן עצמאי, ולי גם חשוב שהצוות יהיה מורכב מגברים ונשים יחד". גלית מעידה על עצמה שהיא דואגת לעובדים שלה ממש כאילו היו הילדים שלה וזכתה לכינוי 'אמא אווזה'. זו תכונה שהתחזקה אצלי עם האימהות ובכלל באוסם, יש כאן דגש גדול על תכניות של הכשרת מנהלים שיהיו גם קואוצ'רים שינהלו ממקום שמקדם מפתח את האנשים  ומטפח את החוזקות שלהם. הדבר שהכי מקומם את גלית אצל העובדים שלה זה לגלות שיש עובד שלא מוציא את המכסימום מעצמו.

לגלית יש דעה ברורה לגבי ניהול נשי."את ההעצמה הנשית גיליתי כשהיתי בבה"ד  12 שזה בסיס שכולו נשים חזקות, מובילות ודעתניות וכבר אז למדתי שהובלה נשית וניהול נשי הוא למעשה שילוב בין רכות והכלה לעוצמה וכוח ולכן חשוב שיהיו כמה שיותר נשים בארגון, באוסם למשל 50% מההנהלה הבכירה הן נשים.אין מה לעשות, לא כל הגברים מפותחים רגשית והנשים מביאות צד אמוציונאלי יותר לתוך הדיון, נשים מנהלות מונעות לעתים מהרגש וזה עוזר להן להניע אנשים בצורה נכונה יותר הן רואות נכוחה את האדם שיושב מולן ומבינות כיצד לפנות אליו" אומרת גלית.

גלית המעידה על עצמה כאדם תחרותי רואה בתחרות בתך הארגון ומחוצה לו כגורם שבונה ומקדם את הארגון "אני מתה על תחרות, היא גורמת לנו להיות ערנים למה שקורה לא לשקוט על השמרים וזה למעשה מחייה את כל ארגון. כשבאתי לכאן הינו מספר 2 בענף הגלידות בארץ ובתקופה של קלימי התחזקנו והחלטנו שאנחנו מספר 2 שמתנהג כמו מספר 1 מה שהשפיע על כל המהלכים שלנו בשלושת השנים האחרונות. מה שאני פחות אוהבת זה פוליטיקה ארגונית שלטעמי לעיתים עוצרת את הספינה מלזוז קדימה, לכן כל חברה צריכה לדעת למנן את זה להבין איפה זה מקדם ואיפה זה עוצר. אני כאן 14 שנה ולמרות הפוליטיקה הארגונית יש לי קשרים טובים עם כל המנהלים ויחסים המבוססים על אמונה אישית והערכה".

"לא היו לי מכשולים בדרך" אומרת גלית ומעידה כי הקושי העיקרי היה למצוא את האיזון שבין עבודה לבית "ילדתי די מהר ובגיל צעיר והיה לי חשוב להצליח אז השקעתי שעות רבות בעבודה וזה בא על חשבון הבית. היום אני במקום אחר ומשקיעה יותר בבית ובהם אולי גם מתוך רצון לפצות אותם, זה חלק מהמהות הנשית שיש לנו המון רגשי אשם אנחנו תמיד רוצות לרצות את כולם ולצאת בסדר עם הכל וזה לא תמיד אפשרי.בחמש השנים האחרונות אני בוגרת ומבינה יותר את החשיבות של להיות בבית וכשאני נמצאת בבית אז אני 100% בבית, הנייד בצד, שזה מתאים למה שאני מאמינה בו איפה שאתה נמצא תהיה ב100 אחוז ואז אתה מוצלח תמיד. אני מנסה להיות כמה שיותר זמן ביחד איתם ויש הרבה יותר איזון בין קריירה לבית, אני באמת חושבת כיום שחובה למצוא את האיזון בין  העבודה לבית למשפחה כדי שתבואי בבוקר מלאה עם אנרגיות טובות, זה  יוצר מנהלים ועובדים טובים יותר".

 למנהלות שבדרך גלית מציעה בעיקר לא לפחד ולהעיז להביע את דעותיך ואת הרעיונות שלך  " שיהיה לכן אומץ ניהולי – לומר את מה שאתן חושבות ומאמינות בו גם אם מי שמולכן לא מאמין בזה, וכמובן כשיש לכן נתונים וחיזוקים מהשטח שמוכיחים את טענתכן.כשהיתי אחראית על פורינה שזה מזון לחיות הצעתי שהמזון ייוצר באירופה ולא בארה"ב ולקח זמן רב עד ששמעו את קולי אבל לא ויתרתי ובסופו של דבר השינוי קרה בזכות עקשנות ונחישות. טיפ נוסף שלי זה לעבור כמה שיותר בין דיסיפלינות שונות – אנשים שחוו סחר, שיווק, מכירות ונעו בין ארגונים ודיספלינות שונות מקבלים ראיית מאקרו רחבה ומקיפה יותר מאלו שעבדו בדיספלינה אחת בלבד. אני מביטה על כל השרשת מהמוצר לצרכן כדי להבין את כל הצרכים והדרישות של כל אחד ורק מי שחלף כמוני בדיספלינות שונות יקבל את מיטב המידע על כל מוצר וידע איך לנתח אותו ולהתקדם הלאה.והטיפ אולי הכי חשוב שלי למנהלות זה לצאת לשטח! אנחנו לומדים המון מטבלאות אקסאל ופילוחים שונים אבל המידע העיקרי מגיע  מלמטה, מסיורים בשטח, פגישה ושיחות עם סוכנים שטח, צרכנים, צריך לצאת לשטח לדבר עם קמעונאים עם מפיצי המוצרים. כשאני עושה קניות כולם יודעים שזה לוקח לי שעות בגלל שבאתי לעבוד, אני מדברת עם צרכנים מזדהה מולם ובודקת למשל עד כמה תוקף של מוצרים הוא פרמטר לקנייתם, עד כמה האריזה משפיעה. בגלידות למשל עיצוב האריזה הוא אקוטי ביותר כי כבר ברמת העטיפה היא חיבת לפתות את הצרכן.דוגמא נוספת זה ברגע שהבנו שלצרכן חשוב ענייני בריאות אז העברנו את הלוגו של הרכיבים לקדמת המוצרים כדי שיראו שכל החומרים אצלנו הם טבעיים בלבד וזה דברים שלומדים מהשטח בין היתר.

הדבר שהכי מרגיע את גלית בשעות הפנאי זה ההליכון שלה ולגלות שהיא שרפה 500-600 קלוריות בערב "התפקיד שלי הוא נורא קשה בין היתר בגלל שאני צריכה לטעום את הכל ואני אדם שלא מתפשר אז טועמים כל מוצר חדש מליוני פעמים ועד שלא מגיעים להכי טוב שיש הוא לא מושק, אז נכון שהטעימות הן יום בשבוע לשעתיים אבל בסוף הכל מצטבר.ולכן הכי מרגיע אותי זה 60 דקות ריצה על ההליכון שלי ולגלות ששרפתי קלוריות".

על מוצר השנה:

שלגוני פריLa Frutta  זכו כמוצר השנה של נסטלה. מדובר בשלגוני פרי מגוונים בטעמים, בעלי מרקם קטיפתי, המכילים 50% רכיבי פרי בערך קלורי נמוך של 90 קלוריות לשלגון "לה פרוטה הפכו ללהיט של הקיץ בגלל הטעמים המגוונים שלהם המרקם והמיקסים של הפירות. הבלטנו על האריזה של השלגונים שמדובר במוצר בריא שמכיל פרי, ערך קלורי מופחת והוא נכנס לתחום ה-Wellness. הגענו למוצר אחרי שהבנו שיש דרישה בשוק למוצר שיהיה גם טעים גם בריא וגם מיוחד והבנו מצרכנים שעולם הסורבה ארכאי ומשעמם ושיש דרישה לטעמים מגוונים, טעמים בסגנון שייקים של פרות.

הבנו ממחקרים שהשייק הכי חזק זה בננה תמר פקאן, והשלגון הזה אכן הפך להיוך למוצר הכי מצליח שלנו שמכר מליוני יחידות" אומרת גלית ומדגישה את הסיכון שהיה גלום בהשקת המוצר "השקנו בבת אחת 6 טעמים של המוצר שזה לקחת סיכון גדול כי הם תופסים מקום רב במקפיא ובאים על חשבון טעמים מוכרים ואהובים כמו טילונים וקוקי לידה ובכל זאת זה השתלם לנו כי מחקרים הראו ש- 76% קנו את השלגונים קניה חוזרת”.

שלי ברקי  – מנהלת חטיבת השיווק ב-CH GSK

מוצרים: אקווה פרש complete care

שלי ברקי, תושבת בת ים, רצתה בכלל להיות מנהלת ביה"ס, הייתה מורה לאנגלית משך שנתיים עד שהבינה שזה לא זה ועשתה סוויץ' לקריירה של ניהול ושיווק ומצאה עצמה בשנה האחרונה אחראית בין היתר על ראשיתו של מיזוג בין GSK לנוברטיס. "בשנת 2000 לימדתי אנגלית בביה"ס יסודי בראשון לציון משך שנתיים והיתי מורה מהממת אבל לא מאושרת ואז השלמתי תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב כי הבטחתי לעצמי שאני מסיימת לימודים עד גיל 28 וכך היה" מספרת שלי.

לאחר שסיימה את הלימודים שלי עברה בין כמה תפקידים ובין היתר ניהלה לקוחות בפרומרקט, חברת הקד"מ אשר נתנה שירותים לחברות הגדולות במשק בין היתר, קוקה קולה. ב 2006 הצטרפה לחברת חוגלה, בה עבדה כ- 6 שנים בין היתר בתפקידי ניהול המותג קוטקס ופיתוח עסקי בניקול.  "העבודה בקוטקסט הייתה עבורי ביה"ס כי עבדתי שם כמנהלת מותג במחלקת השיווק וקיבלתי כל מה שיכולתי לקבל מהמנהלת איילת הרגש שממנה שא