שלוש היזמיות המבטיחות של השנה מדברות

טל רובינשטיין, 35, מנכ"לית מייסדת shupperz, לקנות כמו מקומי

טל רובינשטיין. צילום: סטודיו כותרת

אז מה המוצר שלכם יודע לעשות, למה חייבים אותו בעולם?

"שופרז (SHUPPERZ) זו פלטפורמה שמחברת קונים בכל העולם ומאפשרת לכל אחד להתחבר לקניין מקומי שירכוש עבורו כמעט כל מוצר שהוא מעוניין בו וישלח אליו ובמקביל גם יכיר לו עולם חדש של מוצרים שהוא לא היה חושב לבקש ולחפש. עם שופרז כל אחד יכול לקנות חכם- לקנות כמו מקומי. לא צריך לחכות לטוס לפריז לקנות את הקרם פנים, פשוט צריך להתחבר עם פריזאית מקומית, שנמצאת שם כל הזמן, שיודעת לקנות את הקרם בבית מרקחת המקומי, לא זה של כל התיירים, במחיר שפוי ובמקביל להכיר לקונה מוצרים חדשים. שופרז זו הסימביוזה המושלמת בין קניות online ל- offline  כך שנוצרת חוויה לקונה כאילו הוא נמצא בחנות עצמה.

אחד הדברים שמייחדים אותנו זה שבניגוד לפלטפורמות איקומרס ישירות לצרכנים, אנחנו מחזירים תנועת קונים לחנויות ויוצרים להם תזרים הכנסה חדש ללא עלויות משמעותיות".

ספרי לי על עצמך.

"אני בת 35, ואני חיה את החלום שלי. עד לפני שנה הייתי עורכת דין, ראיתי המון יזמים עם רעיונות גאוניים, מדליקים, גרועים, מצחיקים, ורציתי להיות הם. רציתי לשבת בצד השני של השולחן. כל הזמן המצאתי דברים. דברים משוגעים, חלקם מיותרים. פעם אפילו המצאתי עמדות התזה של קרם הגנה כדי לחסוך את הטרחה של מריחת קרם אישי. חשבתי  שיהיה גאוני אם בחופים ובמקלחות יהיה ברז התזה עם מיכל קרם הגנה. מאוחר יותר הפכתי לאמא  והמצאתי ערסל להשכיב את התינוק בלי שיתעורר, כרית יד לשים על התינוק על הבטן וגם בקבוק עם מקום אחסון לאבקת חלב.

הרעיונות  באים לי תמיד במקלחת או בלילה- וזה הורס את השינה מרוב התרגשות, כי את משוכנעת שהרעיון גאוני. אבל אז מגיע הבוקר,  וזה כבר לא נשמע אותו דבר  והתגובות מסביב מחזירות אותך למציאות. עד שיום אחד אחרי שנים של רעיונות  ושנים של מקלחות ולילות ללא שינה הגיע רעיון מיוחד, הרעיון של שופרז".

איך נולד הרעיון?

"חזרתי מנסיעת עבודה בחו״ל עם קולגה מהעבודה, ציון שדה, שלימים הפך להיות השותף שלי. באותה תקופה טסנו המון מטעם העבודה,  וחברים ביקשו מאתנו לעיתים קרובות להביא להם דברים. אהה, אתם נוסעים להונג קונג?  אז אני חייב את האוזניות האלו, אהה, אתם בפריז? יש קרם שאני חייבת שתביאי לי. וככה מצאנו עצמנו בכל נסיעה בלי יוצא מן הכלל מחפשים דברים לאנשים. אחרי אחת הנסיעות, במקלחת של אחרי נתב״ג חשבתי לעצמי למה אין UBER לקניות? למה צריך לחכות שמישהו שאתה מכיר ייסע לחו״ל ולהעיק עליו עם בקשות, אם כל הזמן הזה מישהו מקומי שגר שם יכול פשוט לקנות ולשלוח לך? לא חיכיתי לבוקר. התקשרתי לציון ואמרתי לו :במקום UBER תחשוב SHUPPER.

שנה אח״כ ציון ואני הקמנו את SHUPPERZ, סטארטאפ שבבסיסו הרעיון לבנות קהילת קניינים בינלאומית שתקנה האחד עבור השני. המקומיים ינצלו את חוכמת המקומי שלהם בכדי להשיג את העסקה הטובה ביותר, ועבור הקהילה פתאום אין מוצר בעולם שאתה לא יכול להשיג- רק תמצא תושב מקומי דרך האפליקציה".

איך את מצליחה לבלוט במצגות מול מתמודדים רבים- הטיפים שלך?

"מנסה לשמור כל הזמן על חוש הומור ולא לקחת את עצמי יותר מדי ברצינות".

באילו קשיים נתקלת בדרך ואיך התגברת עליהם?

"בהתחלה קיבלנו הרבה ׳לא׳ וגם ׳אין לכם סיכוי׳ אבל בסוף גייסנו כסף, שכרנו משרדים והרכבנו את הצוות המנצח שלנו.

היום, מבחינתי, אני אמא לשלושה – רותם בת 7, איתי בן שנה וחצי ושופרז בת שנה, עם מעט מאוד שעות שינה אני מזכירה לעצמי שזה קורה עכשיו, לא למצמץ ולא לקטר כשקשה ועייפים.

"כדי לזכור את זה כל יום, המצאנו לנו כמה חוקים פשוטים: הראשון, לבוא כל בוקר עם חיוך ובשביל זה צריך לוודא שעובדים עם אנשים שאוהבים. השני, ללכת כל יום הביתה עם מצפון נקי ולא משנה כמה כסף יש על השולחן. השלישי, לחשוב מחוץ לקופסא ולא לפחד להיות יצירתי- זה חלק מהכייף בלהיות סטארטאפיסטית צעירה. והאחרון והחשוב מכולם, לקחת את כל ה- ׳לא׳ שקיבלתי בחיים ואת כל הסיבות שבגללן אמרו לי שאני לא אצליח, ולהפוך אותן למנוע ההצלחה. כן כי את אישה, כן כי את נראית ילדה, כן כי את חדשה, כן כי לא עשית את זה אף פעם".

שרה שמואלי, 30, מייסדת וסמנכ"לית אסטרטגיה Voiceitt, מערכת דיבור סימולטנית ללקויי דיבור

שרה שמואלי

אז מה המוצר שלכם יודע לעשות, למה חייבים אותו בעולם?

Voiceitt" היא טכנולוגיה שמשפרת את חייהם של מיליוני אנשים עם ליקויי דיבור, כולל ילדים על הספקטרום האוטיסטי, מבוגרים שעברו שבץ מוחי, פרקינסון וכדומה. מערכת הדיבור המיוחדת שפיתחנו יודעת לזהות דיבור שאינו סטנדרטי, לתרגם אותו לדיבור קוהרנטי סימולטנית, ולאפשר לבעל הלקות לנהל שיחה באמצעות קול".

ספרי לי על עצמך.

"במשך חמש שנים התגוררתי ועבדתי באסיה- בהתחלה בסטרטאפ בהונג קונג ואח"כ בסיאול בדרום קוראה, שם סיימתי את התואר השני שלי במנהל עסקים. עליתי לארץ לפני שלוש שנים והיום אני חיה על ציר תל אביב- ניו יורק, ומשמשת כסמנכ"לית פיתוח עסקי בסטרטאפ שהקמתי- Voiceitt".

איך את מצליחה לבלוט במצגות מול מתמודדים רבים? תני כמה טיפים.

"מאמינה בכמה שיותר קצר ופשוט. תכינו את הנאום ואז תתאמנו ותהפכו אותו להכי קצר שאפשר. ותלמדו ליהנות מההרצאה כי ההתלהבות והאנרגיה שלכם מדבקים".

באילו קשיים נתקלת בדרך ואיך התגברת עליהם?

"כחברה עם אג'נדה חברתית שמתמקדת בלקויות, יש לנו קושי גדול יותר מאחרים בגיוס כספים ואנחנו חייבים להיות יותר יצירתיים בגיוס מימון לפיתוח הטכנולוגיה המורכבת שלנו. גייסנו עד כה שלושה מיליון דולר מגופים ממשלתיים כמו משרד המדע ושני מיליון דולר גיוס ראשוני מהטכניון".

נטלי קוריץ, 32, מנכ"לית שותפה NanoFlute, טכנולוגיה במעבדי מחשבים שתאפשר סמארטפון מהיר פי מאה

נטלי קוריץ. צילום: טניה פוטוגרפי. איפור: דשה קרפובה

אז מה המוצר שלכם יודע לעשות ולמה חייבים אותו בעולם?

מתמטיקאי, פיסיקאי ומהנדס נכנסים לבר. זאת לא התחלה של בדיחה. זאת התחלה של ננופלוט (מלשון חליל). ארבעה מומחים נפגשים כדי לעשות מהפכה בתעשייה של 400 מיליארד דולר- תעשיית המעבדים, שהם הבסיס לחיינו הדיגיטלים ו"המוח" של המכשירים האלקטרוניים.

כדי שהסוללה של הטלפון תחזיק שבועיים ללא טעינה, שהלפטופ לא יתחמם ושהטלפון החכם יעשה לפחות כל מה שמחשב גדול יכול לעשות, החברות הגדולות בשוק מחליפות את החשמל במעבדים באור. מה שחסר היום למהפכה הוא הטרנזיסטור האופטי. וזה בדיוק מה שיצרנו בננופלוט. עם הרכיבים שפיתחנו ניתן יהיה לייצר סמרטפון מהיר פי מאה ויעיל פי עשר.

ספרי בקצרה על עצמך.

"אני דוקטורנטית באוניברסיטת תל אביב בפקולטה להנדסת חשמל, בוגרת מכון וויצמן לכימיה בתחום מדעי החומרים. משמשת כמנכלי"ת NanoFlute  וגרה בתל אביב".

איך את מצליחה לבלוט במצגות מול מתמודדים רבים? תני כמה טיפים.

"קודם כל אני חושבת שמה שבולט במיוחד הוא המיזם עצמו- אנחנו מציגים רכיבים שעתידים לשנות את העולם הדיגיטלי שלנו. בפן האישי אני יכולה להגיד שלמרות שאני באה מהתחום הטכנולוגי, אני מחפשת את ההבנה של כל אחד ואחת מהמאזינים ומכוונת אליה".

באילו קשיים נתקלת בדרך ואיך התגברת עליהם?

"הקושי הגדול בלפתח מוצר כה מורכב הוא בצורך לשלב ידע ומומחיות מתחומים מאוד שונים: פיסיקה, מתמטיקה, הנדסה. כאן אני נכנסת לתמונה. יש לי רקע רחב ואינטרדיסציפלינרי והרבה פעמים אני מצליחה "לתרגם" משפת הפיסיקה למתמטיקה או להנדסה ובחזרה".

רוצה להצטרף? קבוצת היזמיות בפייסבוק

יזמותיזמיותנשים ועסקים