פורים 2018: איפה תמצאו את אוזני ההמן הכי טעימות?

לחמים

מאפיית לחמים מככבת השנה בין מבחר העונה, וזאת למרות שהיתה לה תחרות לא פשוטה בכלל.

מה תמצאו שם: בצק פריך שמכיל שקדים טחונים במילויים קלאסיים של שוקולד בלגי ופרג; אוזן המן עם "כובע נפליאון" – כדור מרציפן מתוק-מתוק; אוזני המן מבצק כוסמין במילוי תמרים, תפוחים ואגוזים; ואוזני המן מלוחות במילוי תפוח אדמה עם שומשום בציפוי או במילוי בטטה מקורמלת, גבינת פטה ואגוזי מלח עם שומשום וקצח בציפוי.

המצטיינות: אוזן ההמן המלוחה עם הבטטה והגבינה הוציאה מכל מי שטעם אותה אנחות עונג רמות – נכון, זה יותר בורקס מאוזן המן, אבל למי אכפת? אוזן ההמן המתוקה עם כדור המרציפן היא תענוג אמיתי לעין ולחך (לחובבי הז'אנר), וגם אוזני ההמן הקלאסיות והעשויות מכוסמין קלעו בדיוק למטרה.

מחיר: אוזני המן מלוחות – 7 ₪ ליחידה / 18 ₪ ל-100 גרם; אוזני המן קלאסיות/כוסמין – 5 ₪ ליחידה / 13.9 ₪

פורים במאפיית לחמים 2018 צילום: דניאל לילה

 

ביסקוטי

הקונדיטוריה הקטנה מבני ברק מככבת בצמוד למאפיית "לחמים" בחג הזה, עם מבחר של אוזני המן מצוינות, מפתיעות וטעימות אחת אחת.

מה תמצאו שם: טוויסט עדין לאוזני ההמן הקלאסיות, עם בצק עשיר ואיכותי ומילויים מגוונים: שוקולד בלגי, קרם שקדים וליים, פרג הדרים, חלבה פקאן, תמרים-אגוזים וקרם שוקולד בננה.

המצטיינות: קשה ליפול עם המבחר המצוין של ביסקוטי, אך אם תאלצו אותנו לבחור נשבח במיוחד את אוזני ההמן במילוי ליים שקדים, במילוי השוקולד הבלגי (קטנות ומסוכנות, יש להזהיר) ובמילוי החלבה פקאן שממש עשה לנו את החג.

מחיר: מארז חגיגי של אחד מששת סוגי אוזני ההמן ב-38 ₪

אוזני המן בביסקוטי. צילום: בועז לביא

 

מתוקה

מי שיודע דבר או שניים על מאפיות בישראל כבר יודע שיש למה לצפות ממאפיית מתוקה. המאפייה מקפידה להפתיע ולחדש בכל חג, וגם השנה מציעה מבחר של אוזני המן לא שגרתיות אך נוסטלגיות בעת ובעונה אחת.

מה תמצאו שם: אם אוזני המן פחות עושות לכם את זה ואתם בעיקר מחפשים תירוץ לעוגיה טובה, מצאתם.עם בצק נימוך ומתוק ומילויים מתוקים ומיוחדים, במתוקה תמצאו השנה שני סוגים של אוזני המן: אוזני המן שוקולדיות כהות עם מילוי בטעמי פיסטוק, באונטי, תפוז/ג'ינג'ר ודודבנים; ואוזני המן קלאסיות בטעמי פרג (בבצק ובמילוי), שוקולד פאדג', קרמל-אגוזים וחלבה-קפה.

המצטיינות: חלק מהמילויים המסקרנים עבדו פחות במבחן הטעימה, וזה כנראה עניין של טעם, אך בחלקם הם קלעו בול – בייחוד אוזני ההמן השוקולדיות במילוי תפוז/ג'ינג'ר לחובבי השילוב הנתון במחלוקת, ואוזני ההמון הקלאסיות במילויי קרמל-אגוזים וחלבה-קפה שהשתלבו מצוין עם הקפה.

מחיר: 38 ₪ למארז של כ-300 גרם / 50 ₪ למארז 32 יחידות / 105 ₪ למגש של 800 גרם, ועוד צנצנות ומשלוחי מנות בגדלים ומחירים משתנים.

אוזני המן שוקולדיות של מתוקה. צילום: בני גם זו לטובה

 

רולדין

במאפיות רולדין מציעים מבחר מרשים של אוזני המן, חלקן מיוחדות ולא צפויות וחלקן קלאסיות ומוכרות.

מה תמצאו שם: בין אוזני ההמן המתוקות של רולדין יש כאלו שייגרמו לכם להרים גבה, כמו הפינאטס קרמל (מילוי פטיסייר קרמל ובוטנים מלוחים) והפרנג'יפאן תות (בצק שקדים במילוי קרם שקדים ומרמלדת תות), וגם שמות רגועים יותר כמו צ'אנקי שוקולד / וניל, פרג, תמר מג'הול ואגוזים בקרמל. גם אוזני המן מלוחות תוכלו להשיג בסניפי המאפיה עם גבינת ריקוטה שומשום וזעתר.

המצטיינות: אם אתם מהטיפוס שאוהב להתנסות ופתוח להפתעות, נמליץ לכם לנסות את האפריקוט צ'יזקייק – בצק שקדים עשיר וטעים ממולא בגבינה עדינה ומרמלדת משמש מפתיעה, או את הפרנג'יפאן תות שהזכיר לנו את עוגיות הריבה הקלאסיות מהבית של אמא. ההולכים על בטוח יימצאו גם הם את מבוקשם ברולדין עם הצ'אנקי וניל, ומי שנמנע מקמח יישמח לטעום את פאדג' השוקולד עם בצק ללא קמח פריך ומפתיע לטובה.

מחיר: 12 ₪ ל-100 גרם

רולדין אוזני המן. צילום: רונן מנגן

נולה

למה שרק סופגניות ייזכו לטוויסט אמריקאי? במאפייה האמריקאית נולה מציעים אוזני המן בסטייל אמריקאי שעוד לא טעמתם.

מה תמצאו שם: את אוזני ההמן השוקולדיות שידרגו בנולה למילוי "סמורס" – נוטלה עם מרשמלו. תמצאו שם גם אוזני המן בסגנון "סניקרס", במילוי חמאת בוטנים אמריקאית קלאסית וריבת תות, וגם אוזני המן מסורתיות בטעם פרג, פקאן ועוד.

המצטיינות: היו בינינו מי שהתלהבו מאוזני ההמן ההרפתקניות עם המרשמלו (ועם זאת יש שהזהירו משוקולד קצת מוגזם במתיקותו), אך אוזני ההמן בטעם סניקרס גרפו מחמאות פה אחד על שילוב פריך וטעם קלאסי עם קריצה אמריקאית אמיתית.

מחיר: 6 ₪ ליחידה

נולה אמריקן בייקרי סמורס מרשמולו ונוטלה צילום: אפיק גבאי

ברמן

אם אתם מחפשים לקבל יותר בכמות בעבור כספכם אבל לא רוצים להתפשר לגמרי על האיכות, במאפיית ברמן תמצאו כמה הפתעות שיענו על המטרה.

מה תמצאו שם: לצד אוזני המן קלאסיות בטעם ממרח שוקולד ובטעם תמרים, ברמן מציעים גם אוזני המן במילוי קוקוס (כן, קוקוס) ובמילוי נוגט. בגזרת המלוחים תמצאו אוזני המן במילוי בטטה ובמילוי פטריות.

המצטיינות: מילוי הקוקוס המפתיע הוכיח את עצמו לטובה, לא בהכרח יתאים לכל אחד אבל לחובבי הקוקוס בהחלט מומלץ לנסות. גם אוזני ההמן הקטנות בטעם נוגט התגלו כמוצלחות עם בצק קריספי וטעם ונוגט מתוק (אולי מדי לחלקנו). לסולידיים יותר מומלץ לנסות את מילוי התמרים שהיו גם הן מוצלחות.

מחיר: 59-89 ₪ לק"ג, 32.90 ₪ ל-300 גרם מארז חגיגי.

אוזני המן בטעמי נוגט וקוקוס, ברמן

אוזני המןמאפיותפורים