מעבדות לחירות: האפליקציות שישדרגו לכם את החיים

לשנות לילדים ולנו את ההרגלים הדיגיטליים

אחרי שנה שאת רובה בילינו בין סגר אחד לשלישי או בין זום לנטפליקס, הגיע הזמן לעזור לילדים להיפרד לכמה דקות מהמסכים. אפליקציות ריכוז המידע והגבלת זמן המסך של הילדים יסייעו לנו לנהל טוב יותר את היום וגם להיות בטוחים שהילדים שלנו גולשים בסביבה בטוחה. Family link מאפשרת לנו להגביל שימוש באפליקציות מסוימות או לחסום אותן לחלוטין. ניתן להגדיר מראש את זמן הגלישה הרצוי ואפילו להחליט על זמני השינה. אם יש לכם אנדרואיד, תוכלו ליהנות גם מאפליקציות דומות כמו Kroha , Kids Place או SecureKids שמאפשרות להגביל את זמן המסך של הילד ישירות מהטלפון שלכם, לנטר את הצ'טים שלהם ולהגן על העיניים שלהם בשעות הערב. 

ניקיון בראש שקט

רגע אחרי ניקיון האביב השנתי כדאי שניפרד ממטלה מייגעת שיושבת לנו על הראש. כל מי שניסה להעסיק עובד.ת במשק הבית מכיר את המסע המפרך של החישובים ותשלומי החובה החודשיים לפנסיה ולביטוח הלאומי. לא כולם יודעים, אך היעדר דיווח או תשלום עלולים לסכן אותנו בתביעות משפטיות בסך עשרות ומאות אלפי שקלים. אז רגע לפני שנלחצים ופותחים אקסלים אל תוך הלילה, כדאי להכיר מישהו שעושה את העבודה בשבילנו. Workito הוקמה במטרה לפשט עבורנו את ההעסקה של עובדי משק הבית. האפליקציה פותחת עבורנו תיק בביטוח לאומי וקרן הפנסיה, מחשבת עבורנו את גובה התשלום, מעבירה את התשלומים ליעדם הסופי ומתזכרת אותנו מתי צריך לבצע את התשלום הבא, והכל בקליק אחד מהנייד.

למה להילחץ? האפליקציות שיעשו לנו יום יותר רגוע

השנה האחרונה הצליחה להעלות את מפלס החרדה אצל רובנו, ולכן כדאי להכיר כמה אפשרויות הרגעות שמציעה לנו חנות האפליקציות. Loóna היא אפליקציית הירגעות לפני השינה, ואילו Calmaria תעזור לנו להירגע ולחדש כוחות גם במהלך היום. במקביל, אולי תרצו להכיר גם כמה אפליקציות יעילות למדיטציה קצרה בבוקר או לפני השינה. המומחים אומרים שזה עושה לנו ממש טוב למוח… Insight Timer מציעה מעל 40.000 מדיטציות מונחות, ואפשר גם לתזמן מדיטציה או להתאים לה מוזיקה שעשויה להפוך די ממכרת. אפליקציית Calm עוזרת לנו להפחית מתח וחרדה וגם לישון טוב יותר, ו- Headspace היא אחת האפליקציות הידידותיות בתחום, שמדריכה אותנו צעד אחר צעד איך אפשר לעשות מדיטציה ואפילו ליהנות מזה. כמובן שאי אפשר בלי הזווית הישראלית: my medi,  אפליקציית המדיטציה של מיכל ינאי גרפה כבר יותר מ-35 אלף הורדות. אז למה שלא ננסה קצת לנשום?

 

מעלים את רף האושר והכושר

אחרי שנרגענו, אפשר להתחיל לחזור לכושר ולאכילה נכונה. אפליקציית התזונה mybite מבית אלטמן מציעה גישה חדשנית לאכילה בריאה באמצעות מעקב תזונה דיגיטלי שיאמר לנו גם אילו ערכים תזונתיים באמת צרכנו בכל מנה. כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לצלם את הארוחה שלנו ולהעלות. My bite מבוססת על טכנולוגיית Al )  בינה  מלאכותית) שלומדת ומתעדכנת יחד איתנו. בנוסף, כדאי להכיר גם את אפליקציית Centr שהפכה סופר פופולרית השנה, ועוזרת לנו לשמור על הבריאות והכושר. 

ואם כבר כושר, כיום יש מגוון יישומים שיעזרו לנו להתאמן באופן ובזמן שמתאימים לנו. 7 Minute Workout היא האפליקציה האידאלית לעסוקים ולטרודים. האפליקציה מבטיחה אימון יעיל בשבע דקות יומיות בלבד. אם אתם יותר בקטע של יוגה נסו את Daily Yoga, שמציעה מגוון רחב של שיעורים, החל משיעור בין חמש דקות וברמות קושי שונות. גם אפליקציות הריצה עוזרות להעלות את רף הפעילות: Map My Run בונה לנו תכנית אימון אישית ואפילו מנטרת לנו את הדופק. עם Runkeeper אפשר לשתף חברים ומשפחה ולהשוויץ בזמן אמת, ו- Strava תיתן לנו פידבק מיידי על הביצועים שלנו וניתוח השוואתי של הריצות שלנו. 

שומרים על הבריאות בבית

במיוחד בתקופת החגים או ימי קורונה קשה להשיג תור לרופא. אז רגע לפני שאנחנו מאבחנים את עצמנו עם דוקטור גוגל, כדאי להכיר כמה אפשרויות לייעוץ רפואי אונליין. כיום, מרבית קופות החולים מאפשרות לנו התייעצות מקוונת עם רופא או אחות, אך יש גם כמה אפליקציות ישראליות חדשות שכדאי להכיר: derma detect פותחה על ידי רופאי עור ומסייעת לנו לאבחן מצבים עוריים עד שיגיע הזמן לתור שלנו לרופא בעוד חודשיים. מיזם נוסף של חברת K Health וקופת חולים מכבי יעזור לנו לבצע אבחון אנונימי של מצבנו הרפואי עוד לפני שאנחנו מגיעים לרופא, האפליקציה פתוחה למבוטחי כל קופות החולים, ומבוססת על יומני תשאול של עשרות אלפי חולים. 

אז קחו לכם את החג הזה להכיר כמה עזרים קטנים שיפתחו לכם את השער לחופש,

חג אביב שמח

אפליקציות יוגהאפליקציות להגבלת זמן שימושאפליקציות מדיטציהאפליקציות ריצההעסקת עובד ניקיון