מדונה נלחמת באייג'יזם ומגיבה למבקרים

היא עשתה זאת שוב: בפעם המי יודע כמה, מדונה מלמדת את מבקריה ואת כל העולם שיעור על פתיחות וכוח נשי, והולכת ראש בראש עם כל מי שטוען שהיא מתלבשת לא בהתאם לגילה. אחרי אינספור פעמים שהאמירות האלו הושמעו כנגדה, מלכת הפופ החליטה שלא לשתוק הפעם אל מול האייג'יזם (גילנות) וענתה למבקרים בפוסט סוער ובמילים חדות כתער. הרי מי כמו מדונה יודעת להחזיר אש?

עוד באון לייף:

מדונה במט גאלה 2016, פרובוקטיבית כתמיד. אם אהבתם או שנאתם – זו כבר בעיה שלכם. צילום: רויטרס / Shutterstock

המט גאלה, שנערכת מדי שנה במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק היא אחד הערבים הכי גדולים לכוכבים מכל קצוות הוליווד והביצה. הערב השנתי התקיים ביום שני האחרון והציג כמה מהמראות הכי מיוחדים שנראו על השטיח האדום בשנה החולפת: ביונסה לבשה שמלת לייטקס שכבר הושוותה לשלל שטויות ברשת, אמה ווטסון היממה עם שמלה מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים, טיילור סוויפט הציגה סגנון גותי חדש, קלייר דיינס לבשה שמלת סינדרלה זוהרת בחושך יפהפיה וקניה ווסט שם עדשות כחולות בעיניים וזכה יחד עם קים קרדשיאן בתואר זוג המתלבשים המצטיינים. דווקא מדונה לא ממש הצליחה להפתיע כשלבשה שמלת תחרה שחורה בעיצוב של ג'יבנשי שחשפה את אחוריה ואת שדיה. מה לעשות, גם הפרובוקציות האלו הצליחו להתיישן אי שם מאז שנות ה-80.

מט גאלה 2016: אמה ווטסון, טיילור סוויפט, קניה ווסט עם קים קרדשיאן וביונסה. צילום: Shutterstock

ובכל זאת נראה שיש מי שעדיין מזדעזע. הלוק של מדונה גרר אחריו תגובות נרעשות, בין השאר של המגיש הבריטי פירס מורגן שביקש בעמוד הטוויטר שלו "תרחיקי את זה מכאן" והמשיך בשורה של בדיחות בטעם רע על חשבונה של מדונה. המבקרים הנוספים ברשתות החברתיות התלוננו על כך שמדונה חושפת יותר מדי עור ועל כך 'נשים בגיל שלה לא צריכות להתלבש ככה'. ובאותה המידה בה היא שולטת במשחקי הפרובוקציות על השטיח האדום (לעזאזל היא ממש המציאה את המשחק הזה), למדונה יש מומחיות נוספת – לקחת את הביקורת, לסובב אותה לטובתה ולצאת מכל הסיפור כמו מלכה.

"לחמנו ואנו ממשיכים ללחום עבור זכויות אזרחיות וזכויות לקהילת הלהט"ב מסביב לעולם", מדונה כתבה בפוסט באינסטגרם בו הגיבה לתלונות כלפיה. "כשזה מגיע לזכויות נשים, אנחנו עדיין נמצאים בימי הביניים. לשמלה שלי בערב של המט היתה אמירה פוליטית כפי שהיתה אמירה אופנתית. העובדה היא שאנשים ברצינות מאמינים שאישה לא מורשית לבטא את המיניות שלה ולהיות הרפתקנית מעבר לגיל מסוים, וזו הוכחה לכך שאנחנו עדיין חיים בחברה אייג'יסטית (גילנית) וסקסיסטית".

"מעולם לא חשבתי בצורה מוגבלת ואני לא מתכוונת להתחיל", היא המשיכה. "אנחנו לא יכולים ליצור שינוי אם לא ניקח סיכונים בכך שנהיה חסרי פחד ובכך שנלך בדרך הפחות מקובלת. כך משנים את ההיסטוריה. אם יש לכם בעיה עם איך שאני מתלבשת, זה פשוט משקף את הדעה הקדומה שלכם. אני לא מפחדת לסלול את הדרך עבור כל הבנות שמאחוריי!". את הנאום מעורר ההשראה היא חתמה בציטוט: "כפי שנינה סימון אמרה פעם, ההגדרה של חופש היא להיות חסר פחד. אני נותרת לא מתנצלת ומרדנית בחיים האלו ובכל השאר. הצטרפו למאבק שלי לשיוויון מגדרי!".

הפוסט חוצב הלהבות של מדונה נגד אפליית נשים על בסיס גילן בעמוד האינסטגרם שלה

גם אם השמלה עצמה מוטלת בספק (אופנתי בעיקר), אין ספק שבדבריה של מדונה יש הרבה צדק. כבר שנים שבת ה-57 סופגת הערות על כך שהיא "לא מתנהגת או מתלבשת בהתאם לגילה", מאנשים שמתקשים לראות אישה שיכלה להיות אמא ואפילו סבתא שלהם חושפת את עורה ונשארת צעירה ברוחה ובכל פני חייה. יש שיאמרו שמתישהו בשנות ה-2000 זה כבר נהיה מגוחך, ויש מיליונים שמעריצים את האישה הזו על הנעורים, התוחלת, המאבקים והכוחות הבלתי נגמרים שהיא מביאה לעולם הפופ במשך כמעט ארבעה עשורים. מה שבטוח, אף אישה לא צריכה להרגיש שהגיל שלה הוא מה שעומד בינה לבין הרצונות והשאיפות שלה. אם זה הלקח שמלכת הפופ רוצה ללמד אותנו הפעם – אנו מקבלים אותה ואת התחת החשוף שלה בזרועות פתוחות. בינינו, כולנו היינו רוצים להיראות כמו מדונה בגילה – והקנאה לא מחמיאה לאף אחד.