זול מאוד, טעים מאוד ומלא אטרקציות: 3 ימים בוורשה בלי לקרוע את הכיס

לפני כשנה גיליתי את ורשה. אוח, ורשה ומאז אני פחות או יותר חיה על ציר ורשה-כפ"ס. העיר הזו פשוט כבשה לי את הלב. אני אפילו לא יכולה להצביע על הנקודה המדויקת שעשתה לי את זה. יכול להיות שיש ערי בירה גדולות ויפות ממנה באירופה אבל משהו בה גורם לי לחזור אליה שוב ושוב. משערת שמדובר בשילוב של עיר זולה מאד, סצנה קולינרית מעולה ובעיקר מקומיים נחמדים מאד שתמיד מוכנים לסייע גם אם לא ממש דוברים אנגלית אוקספורדית.

חזרתי משם רק לפני כחודש ימים. את הטיסה הזמנתי ממש ברגע האחרון ובספונטניות ועלתה 260 דולר. את המלון הזמנתי במבצעי הרגע האחרון באתרי המלונות. הפעם הלכתי על האינטרקונטיננטל המפנק מאד. מלון 5 כוכבים הממוקם במרכז של המרכז עם הנוף הכי שווה בוורשה. בקומה 42 תמצאו את בריכת השחייה המדהימה שלו. תארו לכם שחיית בוקר ותצפית על העיר מנקודה כל כך גבוהה. שני לילות במלון הנהדר הזה עלו לי 1000 ₪. אם אתם בקטע של חיסכון אז תוכלו למצוא מלונות או דירות להשכרה ברמה גבוהה ובמיקום מושלם גם ב-200 ₪ בלילה.

איך חוסכים אלפי שקלים בנסיעה משפחתית לחו"ל? לכתבה המלאה

אז מה עושים 3 ימים בעיר המיוחדת הזאת? השילוב המושלם בעיניי כולל ביקור באתריי תיירות מעניינים, שופינג, שינה, הרבה קפה ואוכל טוב. לגבי ההתניידות – התחבורה הציבורית בעיר נהדרת ומדויקת אבל אם חפצה נפשכם בהסעה פרטית ומהירה, לכו על שירות uber  שעובד פנטסטי וזול מאד. מורידים מראש את האפליקציה לטלפון הנייד, מגדירים אמצעי תשלום ו… לדרך.

הודות להיפר אקטיביות שלי, ההספק יהיה גדול אבל תרגישו חופשי לדלג על מה שפחות מתאים לכם. אז הנה ההמלצות שלי שגם יחסכו לכם כסף (שיישאר כמובן לנסיעה הבאה!):

יום ראשון

את היום הראשון שווה להקדיש לביקור במוזיאון. יש הרבה מוזיאונים מעניינים בעיר. גולת הכותרת, לדעתי, הוא המוזיאון לתולדות יהודי פולין הנפלא. הוא ממוקם היכן שהיה לב לבו של הגטו וסוקר 1000 שנות היסטוריה יהודית בפולין. הכניסה למוזיאון בימי חמישי בחינם. באופן כללי, כמעט לכל מוזיאון בעיר יש יום קבוע שהכניסה אליו בחינם, כדאי מאד לברר מראש.

מה עושים אחרי המוזיאון? קפה ושופינג, כמובן. קניון ארקדיה, שנחשב לאחד הגדולים בוורשה, נמצא במרחק הליכה מהמוזיאון. בקניון תמצאו את כל הרשתות המוכרות מהארץ. רק במחירים זולים בכ-20% מבישראל ורשתות מקומיות שמציעות סחורה שאינה נופלת באיכותה במחירים מאד אטרקטיביים. דוגמאות לרשתות כאלה שכדאי להכיר: Reserved ו-Mohito.

 

בערב אני ממליצה לקפוץ לשוק הלילה המיוחד Nocny market. הוא פעיל בסופי שבוע ומציע מגוון דוכני מזון מעולים, אלכוהול ואווירה מעולה.

יום שני

בוורשה יש יותר מ-80 פארקים נהדרים. אין ספק שהירוק שולט בעיר ושווה להקדיש לפחות חצי יום לבילוי בטבע האורבני. הפארק הכי מפורסם בעיר הוא פארק ווז'נקי הנפלא שבימי ראשון מתקיימים בו קונצרטים של שופן בחינם. אני ממליצה גם למי שלא חובב מוזיקה קלאסית, להגיע לשם ולו רק כדי לראות אלפי אנשים יושבים בשקט מופתי ומאזינים למוזיקה. בדיוק כמו בסנטרל פארק בניו יורק, גם כאן מסתובבים סנאים חמודים ששמחים ממש שמאכילים אותם באגוזים. שלוש שעות של שלווה בטבע עם קונצרט וספר טוב ואתם כמו חדשים!

אחרי הפארק הגיע הזמן להפסקת קפה. באופן כללי ורשה מאוד זולה אבל האוכל זול במיוחד. כוס קפה גדולה ופרוסת עוגה נדיבה עולים פחות מ-20 זלוטי (כ-19 שקלים). שתי רשתות שאני אוהבת במיוחד וסניפים שלהן מפוזרים כמעט בכל פינה בעיר הן: Costa coffee  ו-.Green coffee nero שתיהן מאוד מזכירות את סטארבקס בנראות אבל האוכל יותר טעים, הקפה יותר איכותי והמחיר יותר זול.

אחרי הפארק והפסקת הקפה הגיע הזמן לקפוץ למתחם המעצבים הנהדר  Mysia 3.  מדובר במתחם קטנטן עם מגוון נפלא של מעצבים מקומיים. גם אם לא קונים כלום, שווה לבקר ולהתעדכן באופנת המעצבים הצעירים.

ומשם לארוחת הצהריים – בוורשה יש יותר מ-4,000 מסעדות מכל המינים והסוגים. אני אוהבת אוכל הודי ולכן תמיד מוצאת את עצמי במסעדה הודית. אחת האהובות עלי נקראת curry leaves והיא נמצאת בשוק האוכל המקורה Hala koszyki שמאד מזכיר את שרונה מרקט ומכיל מגוון מסעדות שף במחירים מעולים. מנת הקארי החביבה עליי עולה כ-40 זלוטי ומספיקה בקלות לשני אנשים.

משם שווה לצאת לצעידה של כ-20 דקות דרך רחוב פוזננסקה הנהדר והעמוס בוטיקים. שימו לב שם למסעדת "תל אביב" המצוינת המהווה אבן שואבת לטבעונים וממולה למסעדת "ביירות" הידועה בפלאפל הנפלא שלה. כן, בוורשה יש כבר שלום ממזמן.

בערב אני ממליצה לצאת בהליכה קלה לכיוון העיר העתיקה, דרך המדרחובChmiela . מדובר באחת מפנינות העיר! זהו מדרחוב מקסים ומלא בתי קפה ומסעדות וחנויות מעניינות. כאן תמצאו גם את הסניף הגדול של חנות הצעצועים Smyk שמאפשרת להכין דובי בהזמנה אישית (מתנה נהדרת ומקורית לקטנטנים). עצירה לקפה ב"וינסנט" המצוין וממשיכים הלאה ברגל עד העיר העתיקה שרובה עברה שיחזור לאחר ש-85% ממנה הופגזה ע"י הגרמנים במלחמת העולם השנייה.

בימי שישי ושבת בשעה 21.00, צמוד לעיר העתיקה, מתקיים מופע חביב של מזרקות מולטימדיה המשלב לייזר ומוזיקה. אם נשאר לכם כוח תוכלו להמשיך לצעידה בטיילת הויסלה. מדהים לראות את כמויות הצעירים בעיר וכמה היא שוקקת חיים בערב.

יום שלישי

מה מספיקים לעשות בחצי יום? המון! פותחים בארוחת בוקר במוסד הקולינרי Charlotte Menora. שמעניק מלצריות עם אטטידיוד ותודעת שירות בעייתית אבל אוכל טעים במיוחד. לאחר מכן תוכלו לצאת לסיור הכרות עם העיר. יש מגוון רחב של סיורים כאלה בכל מיני שפות, גם בעברית. הסיורים יוצאים בשעה 10 מפסל זיגמונט בעיר העתיקה (כאן תמצאו פרטים נוספים) וחלקם לגמרי בחינם. בפעם האחרונה בחרתי בסיור האלטרנטיבי ברובע פראגה – הרובע המתפתח של העיר עם היסטוריה יהודית עשירה. קחו בחשבון שמקובל להשאיר טיפ נאה למדריך בתום הסיור.

דניאלה סיגנר מנהלת את קבוצת הפייסבוק חופשה בוורשה, קרקוב ושאר פולין

ורשהחופשהפולין