רובי רוז לא נשארת חייבת ומגיבה לצהובון שכתב על בעיית האקנה שלה

מהרגע בו רובי רוז פרצה לחיינו, אי שם בעונה השלישית של "כתום זה השחור החדש", היא מיד הסתמנה כאחת הנשים היפהפיות והמרשימות ביותר בהוליווד. יופי אנדרוגני ולא שגרתי, ובו בזמן מרשים ואפילו עוצר נשימה. משמח אף יותר היה לגלות בהמשך שמתחת למראה המיוחד הסתתרה אישה לא פחות מיוחדת, דעתנית, בטוחה בעצמה ומעוררת ביטחון גם באחרים – ולא רק כאלו שזכו ליופי כמו שלה. אלא שכעת מתברר שאפילו רובי רוז היפהפיה היא "לא כזאת מושלמת".

עוד באון לייף:

 

כמו כל שועלת הוליווד מנוסה או מנוסה פחות, רוז זכתה בימים האחרונים להתייחסויות מפוקפקות ובעיקר פוגעניות בצהובונים – ה-Daily Mail הבריטי 'הביע דאגה למצבה הבריאותי' ורמז לחשד שהיא סובלת מהפרעת אכילה, כמו גם הצביע על פצעונים שהופיעו על פניה. הכתבה תפסה את רוז במהלך ביקור במולדתה אוסטרליה, וככל הנראה פגעה מאוד בשחקנית ובדוגמנית, עד כדי בכי.

אלא שרוז סירבה לשקוט מול הבריונות של הצהובון והחליטה לענות לספקולציות שלו בדרך שלה. היא העלתה לאינסטגרם שלה (לסטורי, שנשאר באוויר רק למשך 24 שעות), שתי תמונות סלפי – קלוז אפ לפניה בלי טיפה של איפור, כך שרואים את התפרצות האקנה על פניה בבירור. על התמונות, היא כתבה מה דעתה על ה"חששות לבריאותה" שהביע הצהובון:

"האקנה הזה שייך לי, ולא להם, ואתם מוזמנים לראות אותו", כתבה על התמונה הראשונה. "מעולם לא חשבתי שאראה את היום בו אעזוב את ארצי היפה בבכי תמרורים, כשהייתי כל כך שמחה לחזור הביתה".

על התמונה השניה כתבה: "כן זה מבאס, בשבילי. אני לא רואה איך זה מפריע לכל כך הרבה אחרים? אבל אני בת אנוש, זה קורה. צד אחד של הפנים שלי נקי, והצד השני מלוכלך".

זה הסבר שהיה אמור לספק כל אדם עם היגיון בריא, שמבין שגם דוגמניות הן בנות אדם, אך רוז המשיכה ופירטה מה עורר אצלה את ההתפרצות: "רופא העור אמר שזה מהבקטריות מכל הראיונות הטלפוניים שעשיתי ל'PP3' (ראשי תיבות של Pitch Perfect 3, הסרט בכיכובה שהיא מקדמת בימים אלו – נ.ב), ותגובה לציפות של כריות של בתי מלון (דבר שאני כבר יודעת)".

רובי רוז מדברת על האקנה. צילום מסך מאינסטגרם

 

רובי רוז מדברת על האקנה. צילום מסך מאינסטגרם

נפתח ונאמר שהדבר הראשון שהתמונות האלו מוכיחות הוא שרוז יפהפיה גם עם האקנה על פניה, ועם פנים כאלו מי בכלל מסתכל על פצעים קטנטנים האלה? אך מעבר לזה, במילים הטעונות שלה מרגישים היטב את הכאב של בחורה שחוותה בריונות, מה שמזכיר לנו שלא משנה כמה את יפה, ולא משנה כמה ביטחון את מפגינה כלפי חוץ, אף פעם אין לדעת איזו מילה תפגע בנקודה הרגישה הלא נכונה. וזה כואב לראות, אבל גם מציג צד אמיתי וחשוף שעוד לא הכרנו אצל רוז – אחת הכוכבות שמקרינה הכי הרבה ביטחון עצמי וחוזק שאפשר להעלות על הדעת.

במקרה הזה, רוז הצליחה לתעל את הפגיעה שחוותה לתגובה שלא רק מעמידה את הצהובון במקומו, ומזכירה לכולנו שגם כוכבות על הן בנות אדם – היא גם הצליחה לעורר הזדהות בקרב נשים ונערות, צעירות ומבוגרות, וכן גם גברים ונערים, וללמד את כולנו משהו על אחת מבעיות העור הנפוצות ביותר בעולם.

זוהי תזכורת לעובדה שמסכי הטלפון שלנו מטונפים, ושכדאי לנקות אותם מדי פעם. זו גם תזכורת לעובדה שלחלקנו יש עור רגיש יותר, ולחלקנו פחות, ואין לדעת מה יעורר את התפרצות האקנה הבאה, לא משנה כמה את דואגת לנקות ולטפח את העור שלך, וגם לא משנה בת כמה את. רובי רוז למשל היא בת 31, הרבה אחרי "גיל ההתבגרות" שלפי המיתוס אמור לקחת יחד איתו את האקנה הארור. היא גם משמשת כפרזנטורית לשתי חברות קוסמטיקה מובילות – מייבלין ניו יורק ואורבן דיקיי. אם כל זה לא עצר את האקנה מלהתפרץ אצלה, זה יותר מסביר ולגיטימי שזה יקרה גם לכל אחת מאיתנו בנות האנוש.

בימים עם פחות טלפונים. רובי רוז, צילום: Shutterstock

בהמשך, רוז פרסמה טקסט בן 3 צילומי מסך בסטורי שלה, בו היא מסבירה בדיוק מה הבעיה שלה עם הכתבות שפורסמו עליה בדיילי מייל. "הנושא הנידון הוא לא האם 'דיילי-פייל' באמת הרסו חוויה יפה בשבילי… זה שהכותבים חסרי האחריות, המסוכנים וחסרי החינוך שלהם מסכנים אנשים בכתבות האלו. הם לא 'מודאגים', הם מרוצים מכמה שהם יכולים לסובב את זה כדי להשיג עוד הקלקות. לא אכפת להם שהם משתמשים במונח כמו 'אנורקסיה' כאילו שזו לא מחלה רצינית וקטלנית. אני לא יודעת איך הם ישנים בלילה. אם להתחשב בקוראים, בטריגרים ובבריונות הברורה, הנזק לא נעשה לי".

אולי מוקדם מדי לשפוט, אך נדמה לי שבסופו של דבר מעז יצא מתוק. רוז נפגעה, אך היא ידעה מיד כיצד איך לסובב את המקרה לטובתה, ולטובת כולנו. היא ידעה שהבעיה היא לא בה, לא באקנה שלה ולא במשקל שלה ב"חוסר השלמות" שלה, אלא בצהובון שבאופן מניפולטיבי מצביע על מה שהוא תופס כ"פגמים". היא ידעה להסביר את ה"פגמים" האלו בצורה הכי אנושית ומעוררת הזדהות שיש. וכך יצאה מנצחת, אמיתית ואמיצה יותר; הצהובון הועמד במקומו (לא שזה יעזור, כן?); ואנחנו יצאנו מושכלים וחכמים יותר – למדנו על העור שלנו, זכינו להכיר יותר את הצד האנושי של רוז, וקיבלנו תזכורת חשובה שגם למושלמות שבכוכבות יש בעיות כמו שלנו. אפשר לחזור לנשום.

אינסטגרםאקנהרובי רוזתקשורת