טיפאני האדיש: איך שמלה זולה וממוחזרת כבשה את האוסקר?

לא בטוח אם נתקלתם כבר בשמה של טיפאני האדיש, אבל די בטוח שאתם הולכים לשמוע עליה עוד הרבה בקרוב. האדיש כיכבה בסרט "טיול בנות" שיצא בקיץ האחרון, ומאז היא לא יורדת מהכותרות. היא כבר סימנה וי על הגשה ב-Saturday Night Live, על ספר ביוגרפי ואפילו על תוכניות לדייט עם בראד פיט (או לפחות כך היא טוענת, אבל אי אפשר לדעת איתה).  האדיש מכניסה הרבה רוח וצלצולים להוליווד בחודשים האחרונים, ואם לשפוט לפי מה שראינו עד כה, מדובר בתוספת הכי מרעננת שהגבעה הזו ראתה כבר הרבה זמן.

יש המון סיבות לברך על העלייה של האדיש לצמרת. היא לא בחורה צעירה – בגיל 38 אפשר אף לומר שהיא מקרה נדיר יחסית של אישה שהצליחה להשתחל לצמרת הבידור בגיל "מבוגר" (בהוליווד, כן?). והיא עושה את זה בענק. ההגעה שלה אל במת תוכנית המערכונים הוותיקה היתה היסטורית והפכה אותה לסטנד-אפיסטית השחורה הראשונה שמגישה את התוכנית בת 4 העשורים. אבל מעל הכל, ההצלחה פשוט נורא מוצדקת. הבחורה פשוט קורעת. היא חריפה, יש לה המון מודעות והומור עצמי, היא לא מפחדת להשתטות ולהגיד הרבה דברים שכולנו חושבות אבל לא מעזות לומר בקול רם, והיא הכי אמיתית שיש.

מה זה אומר, "הכי אמיתית שיש"? לא נפלנו סתם לקלישאה, הנה – קבלו הוכחות טריות ממש מטקס האוסקר שקרה ממש שלשום.

האדיש הגיעה לטקס האוסקר ה-90 על תקן מגישת פרס, לצידה של קומיקאית נוספת, מאיה רודולף (אתם אולי זוכרים אותה מהחיקוי הקורע שלה לביונסה ב-SNL), והיא לגמרי שיחקה אותה בתפקיד הזה. עד כמה שיחקה אותה? זה היה החלק הכי טוב של הערב (טוב, אולי חוץ מהנאום של פרנסיס מקדורמנד), והמוני הגולשים שמפצירים באקדמיה לשבץ את רודולף והאדיש לתפקיד המנחות בטקס הבא יסכימו על כך חד משמעית. במהלך הערב, האדיש לבשה שתי שמלות יפהפיות – כל אחת מהן מהווה הוכחה מסוג אחר לעובדה שהאדיש היא חדשות טובות מאוד להוליווד.

 

נתחיל בשמלה הלבנה שלבשה האדיש על במת הטקס, לצידה של רודולף. זה אולי לא נראה ככה, בייחוד עבור מי שיודע כמה הכוכבות משלמות על השמלות שהן לובשות לטקס כמו האוסקר (זה לא מסתכם בפחות מכמה מאות אלפי דולרים), אבל האדיש הסתפקה בשמלה של אלכסנדר מקווין שעולה רק 4,000 דולר. לא צריך להיסחף, סך הכל בגד, סך הכל טקס פרסים. לבחורה יש רגליים על הקרקע. תרתי משמע, אגב – היא ורודולף פתחו את הקטע שלהן על הבמה כשנעלי העקב הנוצצות בידיהן ונעלי בית על רגליהן, תוך שהן מתלוננות על השעות הארוכות שהעבירו על העקבים.

מחיר השמלה הוא לא האישיו היחיד, והשמלה הזו לא היתה זרה לכל מי שעקב אפילו מרחוק אחרי האדיש בחודשים האחרונים. זו בדיוק אותה שמלה שהיא לבשה כשהנחתה את SNL, ובדיוק אותה שמלה שלבשה אפילו בפרימיירת הסרט שהוביל לפריצת הדרך שלה. זו לא טעות מביכה, נהפוך הוא. במהלך השידור של תוכנית המערכונים האדיש הכריזה על השמלה הזו כשמלה האהובה עליה, והצהירה שהיא "תלבש אותה מחדש כמה שיתחשק לה".

"(אמרו לי ש)זה טאבו ללבוש אותה פעמיים', ואני אמרתי, אני לא שמה ז*ן על שום טאבו'. הוצאתי הרבה כסף על השמלה הזו! אני הולכת ללבוש אותה כמה פעמים!". הצהירה אז, והוכיחה זאת שוב גם על במת טקס הפרסים הכי גדול של השנה. מלכה. ואין מה להגיד, השמלה מהממת. מהסוג שלגמרי היינו לובשות במשך עונת חתונות שלמה.

 

אבל גם השמלה שהאדיש לבשה על השטיח האדום מסמלת משהו מהאופי המחובר למציאות והמאוד אנושי שלה.

על השטיח היא התהדרה בשמלה מיוחדת מאוד, גם זו לא אחת מאלה שצפוי ונפוץ לראות על השחקניות והדוגמניות בטקס – אבל מסיבות אחרות. השמלה הבהירה מלאת העיטורים המיוחדים, יחד עם הג'קט השחור המעוטר והתכשיט שענדה על מצחה, היו כולם לבוש אריתריאי מסורתי שהאדיש לבשה לכבוד אביה המנוח.

"אבא שלי הוא מאריתריאה והוא הלך לעולמו בשנה החולפת", האדיש אמרה בריאיון על השטיח האדום. "והוא אמר שאני אגיע לכאן ביום מן הימים, ושאם אגיע לאוסקר, הוא ביקש שאכבד את העם שלי. אז אני כאן מכבדת את חבריי האריתריאים". היא קינחה ב'קולולוש' שלא היה מבייש דודה מרוקאית.

התגובות ברשתות החברתיות היו נלהבות. "איש השער המבוגר שצופה בשטיח האדום איתי נדלק כשהוא ראה את זה", סיפרה אחת מהן. "הוא עזב את שולחנו כדי להסביר לי שסגנון השמלה הזו הוא מארץ מולדתו, והוא מוצא את הרקמה כל כך יפה". "האמא האריתראית שלי לא מחזיקה את עצמה בזמן שאת כובשת על השטיח האדום", כתבה אחרת. "טיפאני האדיש מייצגת את המדינה שלי, השורשים שלי על השטיח האדום, אני בוכה!", עוד אחת כתבה.

 

בים של שמלות מפונפנות שהתרגלנו לראות על השטיח, היה כל כך מרענן לראות את האדיש מביאה איתה משהו אחר, ולא רק בלבוש – בעיקר בגישה. ההיכרות החטופה עימה בטקס האוסקר מספיקה כדי להבין למה בחודשים האחרונים היא סוחפת אחריה אומה שלמה. תראו כמה קל להתאהב בה. היא לא לוקחת דברים יותר מדי ברצינות, אבל היא כן מתרגשת כמו שכל אחת מאיתנו היתה מתרגשת להגשים חלום ולהגיע לאוסקר. יש לה כבוד למשפחה ולשורשים שלה, היא מחוברת למציאות, היא מקסימה אבל אמיתית, ובאמת הורסת מצחוק. תביאו עוד מאיפה שהיא הגיעה.