11 שחקניות שעברו שינוי קיצוני במשקל למען תפקיד

ידוע ששחקנים ושחקניות רבים מתבקשים לעשות שינויים בגופם בעבור תפקיד מסוים.  מתאמנים ובונים שרירים, יורדים במשקל או עולים עשרות קילוגרמים – התופעה כבר מוכרת בהוליווד ומחוץ לה (וגם כאן בישראל, ע"ע איציק כהן), והפכה למעין סמל סטטוס בתחום המשחק. רוצה להוכיח שאתה שחקן טוטאלי ואיכותי שיילך רחוק למען האמנות שלו? חפש את האחד שיגרום לך להיראות שונה לגמרי מול המצלמה, ואז התהלך שבועות/חודשים ספורים לאחר מכן על השטיח האדום בגזרה הרזה שכולם מכירים. על הדרך תאסוף את לסתות ההמונים הנשמטות, אולי גם איזה פסלון אוסקר.

שרליז ת'רון עשתה בדיוק את זה בסרט החדש "טלי", בו היא מככבת בתפקיד הראשי כאישה הריונית וכבדת משקל בהרבה, יחסית לגזרה החטובה בה היא ידועה – ת'רון עלתה 22 ק"ג לצורך התפקיד. זו גם לא הפעם הראשונה שהיא עושה זאת – 15 שנים אחורה, כשכיכבה בסרט המשובח ועטור הפרסים "Monster", היא הוסיפה למשקלה 14 ק"ג ושינתה את חזותה עד לבלי היכר.

כצפוי, ת'רון זוכה לתשואות על 22 הק"ג הנוספים האלו. מבקרים ועיתונאים רבים אף מכנים אותה "אמיצה" על המהלך הזה – אבל ת'רון לא מקבלת את המחמאה. היא התייחסה לנושא כשהתראיינה בנוגע לסרט: "הרבה אנשים עושים עניין מזה שהעליתי את כל המשקל הזה וכמה שזה 'אמיץ', אבל אני חושבת, 'אתם יודעים שאימהות עושות את זה בכל יום – ואף אחד לא קורא להן אמיצות?' אנחנו חושבים, 'למה את עדיין סוחבת את המשקל מההריון?'".

שרליז ת'רון ב"טלי"

 

הציטוט הזה לבדו, עליו ת'רון חזרה במספר הזדמנויות, הוא הרבה יותר אמיץ מ-22 הק"ג שת'רון העלתה. ולא רק כי הוא נכון, וכי כל אמא שנאבקה במשקל לאחר הלידה יכולה להזדהות איתו. בטור ל-Guardian כתבה זואי וויליאמס – "כשאנחנו מהללים את גבורתה של אישה שהרשתה לגופה להידרדר לרמה בה היא נראית כמו אדם רגיל במחזור החיים הנשי, אנו אומרים במרומז שנשיות היא, למעט גזרה מאוד צרה ויוצאת דופן, די מגעילה".

למקרה שתהיתם, לשנות את הגזרה שלך לטובת תפקיד זו חוויה אחרת לגמרי עבור שחקנים גברים. בעוד ששחקנים יזכו לרוב רק לשבחים על השינוי שהם מוכנים להעביר את גופם למען האמנות שלהם, התגובות שאנו שומעים בנוגע לשחקניות שעושות את אותו תהליך הן מגוונות הרבה יותר (ולא לטובה). לרוב ניתקל בהבעות דאגה לגזרה שלהן, לעיתים אף במעקבים צמודים מלווי פפראצי על גופן ונראותן.

שחקניות רבות עברו את התהליך הזה, וחלקן דיברו על הדברים הקשים ביותר שעשו למענו. מעטות אף הצביעו על המוסר הכפול שהן חוות בתוכו. הנה כמה מהן:

 

רנה זלווגר

המקרה של רנה זלווגר בתפקידה כברידג'ט ג'ונס הוא אולי הראשון שעולה על הדעת בהקשר זה. זלווגר עלתה קלות במשקל לטובת התפקיד מספר פעמים – האחרונה שבהן לטובת הסרט האחרון בסדרה שיצא לפני שנתיים. אך לצערה, העלייה הזו קיבלה הרבה יותר תשומת לב ממה שקיוותה.

"עליתי כמה פאונדים לטובת התפקיד בסרט האחרון", אמרה בראיון בעת יציאתו, "שמתי עליי גם תוספות בחזה ובטן הריונית. לברידג'ט יש משקל נורמלי לחלוטין, ומעולם לא הבנתי למה זה כל כך משנה. אף שחקן גבר לא היה מקבל בדיקה כה דקדקנית אם היה עושה את אותו הדבר בעבור תפקיד".

 

אן האת'וויי

היום ת'רון, מחר אן האת'וויי – השחקנית הידועה בגזרתה הדקיקה פרסמה לפני כמה שבועות באינסטגרם פוסט לפיו היא מעלה במשקלה למען תפקיד בסרט. היא ידעה מראש שהתגובות להן תזכה יהיו מורכבות, מאשימות ופוגעניות ורצתה לסתום את הפיות הגדולים עוד לפני שייטרחו לפצות אותם. "לכל האנשים שהולכים לעשות שיימינג על המשקל שלי בחודשים הקרובים, זו לא אני, זה אתם". מלכה.

 

נטלי פורטמן ומילה קוניס

"ברבור שחור" הוא סרט מצמרר מסיבות רבות, וגם לגזרה השברירית והשדופה של גיבורת הסרט בגילומה של פורטמן וחברתה לקאסט מילה קוניס יש בכך תפקיד. "היו לילות מסוימים שחשבתי שאני הולכת למות", פורטמן סיפרה, אחרי שאיבדה 10 ק"ג בשביל התפקיד. "זו היתה הפעם הראשונה בה הבנתי עד כמה את יכולה להישאב לתוך תפקיד שבמובן מסוים יכול להפיל אותך". "יכולתי להבין למה התעשייה הזו כל כך דפוקה", המשיכה אותה קוניס. "הייתי מסתכלת על עצמי במראה ואומרת לעצמי 'אלוהים! אין לי שום צורה, אין לי ציצים, אין לי תחת'".

 

מישל פייפר

ב-1983 מישל פייפר כיכבה בסרט "פני צלקת" כמכורה לקוקאין בתפקידה של אלווירה הנקוק – דבר שגזר עליה להוריד הרבה במשקל ולהיראות שדופה ככל הניתן. פייפר סיפרה כי כדי להגיע למראה הזה היא חיה על "מרק עגבניות וסיגריות". עד היום אנשים מתעקבים על ההצלחה שלה בתהליך הזה, ובפסטיבל טרייבקה האחרון היא אף נשאלה (על ידי גבר די חצוף, אבל ניחא) "כמה שקלה במהלך הסרט". "אני לא יודעת", היא ענתה, "אבל שיחקתי מכורה לקוקאין אז זה היה חלק מהצד הפיזי של התפקיד, שחייבים לקחת בחשבון. הסרט היה אמור לקחת רק 3-4 חודשי צילום, ניסיתי לקצוב זאת בזמן כדי שככל שהסרט מתקדם אראה רזה וכחושה יותר".

 

ג'וליה רוברטס

"לאכול, להתפלל, לאהוב", הסרט המצליח מ-2010 בו כיכבה ג'וליה רוברטס, כולל כפי ששמו מבטיח הרבה סצינות של אכילה – ועוד באיטליה. "עד שעזבנו את רומא העליתי בין 3-4.5 ק"ג", סיפרה אז בראיונות. אבל אל תדאגו – היא נשמעה מאוד מבסוטה כשאמרה את זה.

 

לילי קולינס

מנגד, כשלילי קולינס נכנסה לתפקידה של נערה אנורקסית בסרטה האחרון "עד העצם", היא נאלצה להרעיב את עצמה. דבר שלא היה זר לקולינס, כמי שבעצמה סבלה מהפרעת אכילה כנערה. "זה היה מורט עצבים", סיפרה. "את עושה את זה בשביל התפקיד, אבל זה משהו שכל כך קרוב אליך. אבל הייתי כל כך מודעת למה שאני עושה, למטרה נעלה יותר, והייתי הרבה יותר בוגרת".

 

דמי מור

קשה לזהות את דמי מור בסרט "ג'י איי ג'יין" מ-1997. השחקנית היפה והנשית עברה שינוי גופני מוחלט לטובתו, החל מלגלח את שיער ראשה וכלה בשרירים הרבים והמרשימים שעטו את גופה. לפי דיווחים, האימונים שלה לקראת התפקיד החלו ב-4 לפנות בוקר. מור הודתה שלמרות שתוכנית האימון האינטנסיבית ביותר נקצבה לתקופת הסרט בלבד, האובססיה לגוף ולמראה שלה התעצמה במהלכה ונשארה איתה גם הרבה שנים אחרי.

 

הילארי סוונק

גם הילארי סוונק עברה תהליך דומה לקראת כיכובה כמתאגרפת בסרט זוכה האוסקר "מיליון דולר בייבי" (2004). "התחלתי להתאמן 5 שעות ביום, הייתי צריכה לאכול 210 גרם של חלבון מדי יום", סיפרה בראיון. "הייתי צריכה לאכול 60 חלבוני ביצה ביום, ולא הייתי מסוגלת, אז כל בוקר הייתי שותה אותם. הייתי צריכה לאכול כל שעה וחצי, אז בלילה, הייתי קמה ושותה שייק חלבונים. העליתי 10.5 ק"ג של שרירים". מטורף.

 

אמה סטון

עבור סרטה האחרון "קרב המינים", סרט ביוגרפי בו גילמה את אלופת הטניס בילי ג'ין קינג, אמה סטון לא רק עטתה על עצמה משקפיים וצבעה שיער לגוון עמוק יותר – היא התאמנה קשה כדי להתאים לדמותה של הספורטאית האגדית. "היא לקחה את זה ברצינות, היא רצתה לעשות צדק עם הסיפור", אמר המאמן שלה בראיון.

הוליוודמשקלשחקניתשרליז תרון