אייל גולן בקאמרי: התגובות הכי מבריקות ברשת

תיאטרון הקאמרי פרסם אמש את התוכנית החדשה שלו לעונת 2018-9. בין עיבודים למאיר שלו ואתגר קרת, קלאסיקות של שייקספיר וצ'כוב והפקות מקור מסקרנות, נמצאת גם הפקה חדשה אחת שבשעות ספורות כבר הצליחה להצית מחאה ברשתות החברתיות שהתפשטה כמו אש בשדה קוצים באמצע יולי: מחזמר חדש פרי עטו ובימויו של מאור זגורי בשם "זה אני", שיורכב כולו משיריו של אייל גולן.

קשה להגיד שאנחנו מופתעות.

זו הרי לא הפעם הראשונה שאייל גולן מוצא את מקום הכבוד שלו בלב המיינסטרים הישראלי, או זוכה בתמיכה וסבסוד ממשלתיים בלי למצמץ (זוכרים מי הכניס לכיס כ-200 אלף שקל רק לפני חודש, ביום העצמאות?). זו גם לא הפעם הראשונה שהחלטה לכבד את גולן במעמד כזה חוטפת ביקורת אדירה, ובכל זאת נראה שלאף אחד לא ממש אכפת.

אחת לחודש, פלוס מינוס, כולם שוכחים מה בדיוק הבעיה עם "זמר השנה" (שנה אחר שנה אחר שנה), אילו אימרות שפר יצאו מאותו פה שמזמר את "שיר השנה" (שנה אחר שנה אחר שנה), ולמרות ש"מעולם לא הורשע", שוכחים גם את המוסר המפוקפק והבעייתי ביותר שהאיש הזה הביא ללב המיינסטרים, פעם אחר פעם. כולם שוכחים, כי נורא קל לשכוח כשיש הזדמנות ל"להיט" שיכניס לקופה כמה מיליונים. או כמו שזגורי עצמו אמר בהודעה של הקאמרי לעיתונות, "כסאות התאטרון הישראלי צמאים לישבנים טריים של קהל חדש, כזה שיש להזמינו לא על ידי תאטרון חנפני אלא על ידי יצירה אמיצה חדשנית ובועטת". אם תשאלו את דוברי הקאמרי, בכלל מדובר בהצגה שמבוססת על "סיפור של עוצמה נשית" – כך תוארה עלילתו של המחזמר הזה בהודעתם. כאילו שנסתרה מהם האירוניה האדירה בשילוב צמד המילים הזה עם שמו של גולן במשפט אחד.

לנו, נמאס מלהזכיר. נמאס לצעוק על קירות, נמאס להישמע כמו תקליט שבור כשברור כשמש שאף אחד לא שכח מה הוא ה"פותמוביל" ואת מי הוא שימש, להטיף לייצוג שפוי יותר במוסדות התרבות הלאומיים הממלכתיים ביותר. מה כבר ביקשנו, זמר עם אמות מוסר בסיסיות בכל הנוגע לילדות בנות 16?

כמובן, זה מאבק שלא נפסיק לנהל כל עוד גולן ימשיך לשבת בנוחות על כס הכבוד שלו, אבל כשהאירוניה חוגגת, לפעמים מותר לנו לצחוק קצת על חשבונה. אז ליקטנו כמה מהתגובות המבריקות ביותר ברשת לפרשת הקאמרי וגולן/זגורי, כאלו שהצליחו לקלוע בדיוק לנקודה וגם לשעשע על הדרך – כי אם המציאות מייאשת, לפחות נתבל אותה בקצת צחוק מריר.

 

1. ובתפקיד הראשי

 

2. על הבימוי:

3. קהל היעד:

4. בקרוב, מהיוצרים שהביאו לכם את "זה אני":

5. הדרת אשכנזים

 

6. אם העולם לא מתוקן, אז נתקן אותו

7. זגורי, אכזבת

8. גם אתם מזהים פה דפוס?

9. ציון בהודעות לתקשורת: טעון שיפור

10. תרבות גבוהה

11. בעיה תקציבית

12. עוד להיט מאילנית

13. מהו אומץ?

14. שיעור בשיווק

15. קהל היעד האמיתי של המחזמר

16. נתראה בפותמוביל

17. אלו שלא שכחו אפילו לרגע מה הבעיה

18. אלו שלא שכחו כלום באופן כללי

19. ואלו שחושבים על הכאן והעכשיו

20. ויש גם כאלו…

 

ועכשיו רגע ברצינות, כי קשה לתת לדבר הזה לעבור בשקט. מעבר ללצחוק וללגלג, אתם יכולים גם להביע את מחאתכם על הצעד הזה של תיאטרון הקאמרי בדרכים אחרות – למשל, להחרים ברגליכם (או במילותיו של זגורי – ב"ישבנכם") את התיאטרון שנותן מקום להפקה כזו. להבהיר שיש קהל גדול מספיק שלא ייתן לזה יד. בואו נדאג להרים קול צעקה שיגרום לקאמרי להבין איזו טעות נעשתה פה.

אייל גולןפייסבוקתיאטרון