7 הרגעים הכי מביכים בטקס גלובוס הזהב

כמו כל הטקסים בשנתיים האחרונות, קיווינו שגם בגלובוס הזהב 2019 יהיו רגעים עוצמתיים ורלוונטיים לתקופה המשמעותית כרגע. אלא שבניגוד לשנה שעברה, בה שלטו על השטיח האדום שמלות שחורות כאות מחאה והזדהות לתנועת METOO, הפעם כמעט והיתה התעלמות גורפת. אפילו הנשיא טראמפ – שכבר בטח רגיל לתשומת הלב השלילית מצד הוליווד – בוודאי נעלב שהתעלמו מפועלו באופן גורף. עם זאת, לאורך כל שעות הטקס היו לא מעט רגעים קשים לצפייה, בעיקר כי הם היו מביכים. לא מביכים מרוב בדיחות וירידות על הוליווד ואנשיה – כמו שתמיד אנחנו מקבלים בטקסים אלו כדי להפיג את השעמום – אלא פשוט מביכים. הנה הבולטים שבהם:

קליטה איטית

הסדרה המתקמבקת "ויל וגרייס" לא היתה מועמדת לאף פרס. העובדה הזו היתה כל כך מפתיעה, עד שכנראה היא הצליחה לבלבל את מנחת ערוץ E, ג'וליאנה רנסיק. בדרך כלל רנסיק עושה עבודת הכנה לא רעה בכלל, שניכרת היטב בשאלות שהיא שואלת את הצועדים על השטיח האדום, אלא שהפעם היא פספסה, וכשרנסיק נתקלה בכוכבת הסדרה דברה מסינג, היא שאלה אותה: "את מגישה היום פרס, נכון?". "נופ" ענתה לה מסינג. "ואת הולכת לראות פה את כל חבריך לסדרה?", המשיכה רנסיק להפגין בורות. "אין פה אף אחד! הסדרה לא מועמדת", ענתה מסינג והפעם בקצת יותר חוסר סובלנות. לא נעים.   

כל נאום הפתיחה

הרבה חיכו לנאום הפתיחה של סנדרה או ואנדי סמברג– שני שחקנים מאוד מוערכים ופופולריים בקרב האיי ליסט ההוליוודי. או אפילו זכתה להיות הכוכבת המרגשת של הערב, כשזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרה והודתה להוריה שישבו בקהל. הנאום, שבדרך כלל אמור להיות שנון ומלא בהערות עוקצניות (שלא מפחדות להשתלח בעולם השואו-ביז ובפוליטיקה), היה הפעם יבש ומנומנם, ולא הצליח לייצר תגובות אצל הקהל. רק בסופו, או הצליחה להשחיל נימה של משמעות כשאמרה שהסרט "האדם הראשון" בעצם מתייחס להעדר במאיות בהוליווד (First, Man), וכן התייחסה לגיוון האתני בקהל הנוכחים, וציינה שהיא גאה לראות את השינוי מול עיניה. הביקורות שהגיעו מיד אחריו מצד הגולשים היו איומות, ולא מעט מהם הכתירו אותו כ"נאום הפתיחה הגרוע בכל הזמנים".

 

חיסונים לכל דורש – וגם למי שלא דורש

בזמן שישראל עומדת בפני מלחמת אחים – בין תומכי החיסונים למתנגדי החיסונים – בטקס גלובוס הזהב החליטו לעשות צעד שאפילו ד"ר אונגר לא היה יכול להישאר אדיש אליו. באמצע הטקס, משום מקום, החליטו "לפנק" את הקהל בזריקות חיסון נגד שפעת. ככה סתם, אחים ואחיות בלבן עברו בין השולחנות והציעו זריקה, מבלי לבדוק היסטוריה רפואית או רגישויות. מיותר לציין שהרוב לא זרמו עם העניין, ובכל זאת העדיפו לבחור את הזמן והמקום שבו הם מתחסנים.

הנשיקה שהלכה לאיבוד

עם הפדיחה הבאה כל אחת ואחד יוכלו להזדהות: טיילור סוויפט העניקה את פרס השיר המקורי הטוב ביותר לליידי גאגא. אך בזמן שהיא התקרבה כדי לתת לה נשיקה, גאגא היתה יותר בעניין של חיבוק. וכך נוצר על הבמה ריקוד הציפורים המביך שהוכיח שגם הכוכבות הגדולות מגושמות בדיוק כמונו.

 

 

ההצעה

אחד הרגעים המרגשים בתולדות טקסי הפרסים, התרחש במהלך פרס האמי שנערך בספטמבר. גלן ווייס, שזכה בקטגוריית הבימוי של תוכנית ספיישל על טקס האוסקר, ניצל את נאום הזכייה שלו ואמר שרק לפני שבועיים אמו נפטרה וכי היא אהבה את החברה שלו. "את יודעת למה אני לא אוהב לקרוא לך 'החברה שלי'?", אמר וייס על הבמה, "כי אני רוצה לקרוא לך אשתי", ולאחר מכן העלה אותה לבמה, כרע על ברכיו והעניק לה את הטבעת של אמו. האירוע המרגש הזה נזכר גם הפעם, כאשר מאיה רודולף ואיימי פולר "שחזרו" בדרכן ההומוריסטית את ההצעה הזו, והרסו רגע מרגש עם הרבה ציניות מיותרת.

למי קראת כלבה?

עוד רגע מביך במהלך השטיח האדום היה הרגע בו השחקנית כריסי מץ אולי (ואולי לא) קראה לאליסון ברי "כלבה". בקטע ששוחרר, אפשר לשמוע במעומם את מץ אומרת למראיינים "בטח שאני מכירה את אליסון ברי. היא…". מהר מאוד הצופים השלימו את המילה "כלבה". מץ הכחישה את העובדה שקראה לברי כלבה, אבל בין אם היא קראה לה כלבה או לא – אין ספק שזה רגע לא מחמיא במיוחד לאף אחת מהן.

המנצחת והמפסידים

גלן קלוז היא שועלת טקסים ותיקה, אבל אפילו היא הופתעה לגלות שהיא קטפה אמש את פרס השחקנית הטובה במקום ההימור הבטוח, ליידי גאגא. התגובות ברשת נעות בין אכזבה קלה לבין קללות ועלבונות, אולי משום שיותר מכל אנשים רואים בזכייה של קלוז ניצחון של הוליווד המיושנת והשמרנית, שמסרבת שוב ושוב לפתוח את שעריה לזמרות שמנסות לעשות את המעבר – לא משנה עד כמה הן מוכשרות.

 

#MeTooגלובוס הזהבליידי גאגא