בילוי בסוכות לילדות גיבורות (וגם לאחים שלהן)

סוכות זו הזדמנות לקחת חלק בכל השפע הגדול של הפעילויות והאטרקציות ולהתמקד באלו שגם יהיו משמעותיות לילדות שלנו בעתיד. לא רק להקריא סיפורים על נשים גיבורות אלא להקפיד ולבחור בגיבורות גם כשאנחנו לוקחות אותן לקולנוע, לתיאטרון או לסיור במוזיאון. הנה שורה של המלצות שליקטתי בעזרת קבוצת הפייסבוק הורים במודעות מגדרית וברשימה הזו רק פעילויות שגם אתם ההורים תיהנו מהן. 

קסם של מפלצת 

ראשית אין להתעלם מדמות המפלצת – הייטי- שאחרי שמכירים אותה מבינים שהוא גור קטן ומקסים, חומל ודואג. גם לא מהתפקיד הנפלא שנשמע תפור על מידותיה של חנה לסלאו בתור הסבתא הסינית הנרגנת ניי ניי, אבל הקסם הגדול טמון בדמותה של לי, ילדה- נערה סינית שעובדת סביב לשעון כדי להגשים את חלומה וליסוע לראות את כל המקומות שעליהם דיבר אביה המנוח. היא שאפתנית, היא מצחיקה, לא אכפת לה איך היא נראית או מריחה, והיא נחושה להגשים את חלומותיה גם אם אלו מתחלפים ממסע תיירות למסע השבתו של הייטי הביתה להוריו. לי היא דמות מצויינת לבנות שלנו, אחת שלא נרתעת מדבר, שיודעת שהיא מסוגלת לעשות ועושה זאת וגם על הדרך מנגנת בכינור (למרות שזה סיני מדי בשביל מרביתנו).  

תותי בת 6: "זה סרט ממש טוב כי היא עוברת אתגרים והיא ממש אמיצה ויש לה חבר ממש טוב וכשיש חברים זה יותר קל. כדאי לצפות."

דורה בעיר הגדולה

את דורה כולכם מכירים, ומעל הסרט הזה מרחפת רק שאלה אחת- באמת עד היום לא פגשנו אותה בקולנוע? אחרי שבילתה את רוב חייה בג'ונגל עם הקוף בוטס ויתר החברים החמודים, נערכת דורה  – עכשיו בגרסא לא מצוירת- להרפתקה מורכבת יותר– בית הספר התיכון. כמובן שגם שם היא תצא לדרך בראש חבורה כדי להציל את ההורים ולפתור את המיסתורין שמאחורי עיר הזהב האבודה. כך כתבה מיכל קליין: "סרט אקשן והרפתקאות מותח וקיצבי, עם גיבורה אקטיבית, יוזמת, חכמה ומלאת תושייה וגיוון צבעים ותרבויות קל+ היכרות (לא חפה מבעיות) עם תרבויות עתיקות. הגוניס פוגשים את אינדיאנה ג׳ונס בואך מואנה. גם אני נהניתי"

הנסיכה וסוד הדרקון 

הצגת התיאטרון של BLACKBOX , קבוצת תאטרון המורכבת מנשים עוסקת בנסיכה שלא מחכה לנסיך שיציל אותה אלא יוצאת להציל את הנסיך בעצמה ועל הדרך מצילה את הממלכה כולה. ותתפלאו, סיפור כזה עד היום אפשר היה למצוא רק בספרים ולא על הבמות בישראל. תקציר ההצגה: הנסיכה אלתיאה החיה בממלכה מבוצרת בחומה שמגנה עליה מפני דרקון איום. יום אחד, בעקבות מתקפת דרקון, נופל הנסיך שלה אדם מחוץ לחומה ונעלם. בצעד אמיץ אלתיאה מחליטה לצאת להצילו. בעולם שמעבר לחומה היא מגלה סוד אפל.  הצגה שמדברת על אומץ לב, פחד, גבורה ובמרכזה גיבורה אמתית. ההצגה הזו מומלצת מגיל 6 ומעלה. 

מתי? 15/10 בשעה 12:30 אולם אסיא מוזיאון תל אביב. 

 

מולאן 

ההצגה של תיאטרון אורנה פורת לילדים מביאה לבמה ובעברית את הסיפור שהיה לסרט מצליח על הנערה הסינית שהתחפשה לגבר כדי שתוכל להיות לוחמת בצבא הסיני במקומו של אביה החולה, מדובר בהפקה שמשלבת תיאטרון, תנועה, מוזיקה, אקרובטיקה ותיפוף בכיכובה של דון לני גבאי 

כך כתבה אלה בת השמונה: "אהבתי כי יש גיבורה בת והיא לא חיכתה שבנים יבואו להציל את המצב"
ואמא של אלה, רונית גונן מוסיפה: "מעבר להעצמה נשית מבורכת אחלה מוזיקה ותפאורה. פשוט הצגה מהנה"

מתי?

17.10.19 10:00, אסיא, מוזיאון ת"א לאמנות
17.10.19 11:30, אסיא, מוזיאון ת"א לאמנות