קיץ קורונה: כל האופציות לביקור באטרקציות ופעילויות לפי התו הסגול

צפון

חרמון

אחד המקומות הקרירים והנעימים ביותר הוא אתר החרמון. ואם אתם חושבים שאם אין שלג – אין סיבה להגיע אז זו טעות. מדובר באתר שבו נערכים סיורים מודרכים ללא תשלום של מדריכי החברה להגנת הטבע (בהרשמה מראש, חינם, בסופי שבוע). חובבי טיולים וטבע יכולים להכיר פריחה ייחודית, ללמוד על מוצבי צה"ל, על יחידת האלפיניסטים, על בריכות השלג ועוד. כל זאת לצד בילוי באטרקציות כמו נסיעה ברכבל הקרוניות החדש (עלייה לקרונית במשפחה גרעינית), בילוי במתקן מזחלות האקסטרים ובמתקן הסקיי ריידר.

איפה: אתר החרמון 

כמה: הכניסה לאתר והסיורים ללא תשלום, המתקנים בתשלום.

לפרטים: 1599-550-560, www.skihermon.co.il

סקיי ריידר אתר החרמון צילום סטודיו גולן

קייקי כפר בלום

נחלי הצפון שוצפים וקוצפים אחרי חורף גשום ומבורך. אחת החוויות הנעימות והקרירות בקיץ היא שיט קייקים בהרכב משפחתי / חברי. מראש מדובר בפעילות של ריחוק ושל קפסולות. יש כמה מסלולי שיט (אתגרי, משפחתי) ובסוף אפשר לשלב גם את פארק החבלים טופ-רופ, אומגה למים, קיר טיפוס המתנשא לגובה 12 מטר, מתחם חץ וקשת וקולנוע רב חושי D3 ועוד. באתר יש גם מרחבי דשא מטופחים לפיקניק משפחתי ומתחם קמפינג משודרג וממוזג.

איפה: קייקי כפר בלום, קיבוץ כפר בלום

פרטים: www.kayaks.co.il

שייט בקייקי כפר בלום צילום יוסי אלוני

המוזיאון הימי בחיפה

המוזיאון הימי הלאומי בחיפה נפתח לקהל ומציגים בו תערוכת קיץ הצילו ! s.o.s בנושא הים. התערוכה תעסוק בשמירה על הים, סכנות, בעלי חיים, גיבורי על ימיים, ניווט ועוד דרך פעילות אינטראקטיבית, משחק ויצירה. התערוכה מוצגת בשיתוף עם "קהילה ימית ראש כרמל" של החברה להגנת הטבע ו"אנשי הים התיכון" הפועלים להקמת שמורות ימיות בים התיכון של ישראל.

איפה: המוזיאון הימי, דרך אלנבי 98, חיפה 

פרטים: 04-9115944, www.nmm.org.il

המוזיאון הימי חיפה, צילום יובל פנחס

סיור אוכל למשפחות

נעמה סובול מדריכה סיורי אוכל ברחבי חיפה ומכירה כל בסטה וכל מסעדה. הסיורים של נעמה מיועדים לילדים מגיל 3 עד גיל 16 ולמבוגרים. יש כמה מסלולים בעיר בהם ואדי ניסנס משולב עם עיר תחתית; שוק תלפיות משולב עם ואדי ניסנס ועוד. בכל סיור עוצרים ואוכלים בכ-10-8 תחנות מגוונות כשמאחורי כל בחירה מסתתר סיפור מרתק ופיקנטריה הקשורה לאנשים ולעיר.

איפה: חיפה

כמה: 160-110 שקלים למשתתף (עד 15 אנשים בקבוצה)

פרטים: נעמה סובול "תרבות אכילה" 052-5929262, www.facebook.com/Trbwtkylh

סיור אוכל בחיפה עם נעמה סובול, תרבות אכילה

אתר מורשת לאומי עין קשתות

סיור יום עצמאי בעין קשתות, אתר מורשת לאומית, בין עתיקות הכפר בני 1,500 שנים. הסיור מלמד כיצד רעידת אדמה הרסנית, טכניקה של שחזור וארכיאולוגים עם חזון פוגשים את ראשית ההתיישבות היהודית בגולן. הביקור כולל סרטון החושף את סיפורם של יהודי הכפר הקדום וכיצד שוחזר.

איפה: אתר מורשת לאומי עין קשתות

כמה: 25-15 שקלים למשתתף

פרטים: 04-6851002, www.einkeshatot.org.il

 

פעילות אתגר בריחה בטבע 1

הזדמנות לפצח את קוד הריגול ולהכיר את סיפורו של אלי כהן בתוך מרחב בית המפקדה הסורי הישן של העיר קוינטרה, במסגרת פעילות בריחה בטבע.

איפה: בנין מפקדת הכוחות הסוריים כביש 98 רמת הגולן

כמה: 54 שקלים למשתתף מגיל 6 או 200 שקלים למשפחה גרעינית

פרטים: 050-4066800, www.time2escape.co.il/spyescape

 

פעילות אתגר בריחה בטבע 2

מי הזיז את הגבינה שלי – פעילות אתגרית של חדר בריחה בטבע בעקבות המתכון הסודי של עוגת הגבינה הקיצית שהתפזרו ביער. המשתתפים צריכים לאסוף את מרכיבי המתכון ולייצר בעזרתם את עוגת הגבינה המנצחת.

איפה: מרום גולן   

כמה: 40 שקלים למשתתף מגיל 6 או 150 שקלים למשפחה גרעינית

פרטים: 050-4066800, www.time2escape.co.il/cheese

 

קיץ של אריות במבצר נמרוד

סיור מודרך במורדות החרמון בתוך מעברי סתרים ואולמות מבצר נמרוד הקרירים. הסיור כולל סיפורים מרתקים אודות שליטי המבצר ועל שלושה אריות בתקופות שונות.

איפה: גן לאומי מבצר נמרוד

פרטים: 3639*, www.parks.org.il

 

מרכז

נתב"ה: נמל התעופה של בית התפוצות 

בקיץ הזה, כשהשמיים סגורים וטיסה לחו"ל הפכה לזכרון רחוק עבור מיליוני ישראלים, מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות פותח את השמיים עם "מוזיאון איירליינס", חברת התעופה החדשה שלנו שתפתח 11 קווים ליעדים ברחבי העולם. הלובי של המוזיאון יהפוך לטרמינל נוסעים, דלפקי מכירת הכרטיסים לעמדות צ'ק אין וחנות המזכרות לחנות דיוטי פרי עם הנחת מע"מ למשך תקופת הפעילות. לאחר הצ'ק אין והחתמת ה"דרכון", יקבלו המשפחות את כרטיסי העלייה למטוס וכרוז ודיילים יעזרו להם להגיע לשער ממנו יוצאת הטיסה שלהם, משם ייצאו למסע מסביב לעולם דרך חידות ופעילות ברחבי שטחי ותערוכות המוזיאון.

איפה: מתחם אוניברסיטת תל אביב

מתי: ראשון-חמישי 17:00-10:00 שישי 14:00-09:00 שבת 15:00-10:00

כמה: כרטיס רגיל 49 ש"ח. חפשו מבצעים באתר ובחברות האשראי

פרטים: https://www.bh.org.il/he/

נמל התעופה בית התפוצות צלם יעקב בריל

הספארי ברמת גן 

לא רק שהספארי פתוח אלא ששעות הפתיחה הוארכו וניתן להגיע גם בשעות שבהם החום יותר נסבל. בעלי החיים עדיין מחכים לכם, אין צפיפות והדרכות מתקיימות בקבוצות קטנות. להקת מיומנה מתפזרת בשעות השונות בנקודות שונות בגן ומוזיקת התופים מלווה את הסיורים. 

איפה: רמת גן 

מתי: 09:00-19:00 הגן פתוח עד השעה 21:00

כמה:  כרטיס רגיל 74 ש"ח עם שורה של מבצעים והנחות באתר וגם בחברות האשראי השונות 

פרטים:  https://www.safari.co.il

פיפילון בשם פלא שנולד בספארי בתחילת הקורונה צילום ים סיטון

Balloon TLV ו- CINEMAX 360

בימים אלה ובצמוד לכדור הפורח בגני יהושוע בתל אביב נפתחה אטרקציית CINEMAX 360, המספקת חוויה מרגשת במיוחד למבוגרים, צעירים וילדים. האטרקציה החדשה מבוססת על כמה טכנולוגיות חדשניות שבמסגרתה צופים המשתתפים בסרטים המוקרנים גבי מסך עצום של 360 מעלות, המכסה את כיפת המבנה מבפנים ונמתח מקצה לקצה כדי שהצופים יהפכו לחלק מהחוויה. החוויה הזו האינטראקטיבית, המושבים זזים, מרגישים זרמי אוויר ומים ועוד. את כל זה אפשר לשלב לפני או אחרי ריחוף בכדור הפורח המאפשר לראות את כל גוש דן ולזכות בבריזה נעימה בגובה 120 מטרים עם רצפה שקופה. ריגוש אמיתי.

איפה: גני יהושוע, תל אביב

כמה: 35 שקלים לכרטיס לסרט (מתאים מגיל 4); 99-79 שקלים לכרטיס משולב הכולל כדור פורח

פרטים: https://tlv-balloon.co.il/

הכדור הפורח תל אביב צילום חן ליאופולד וסינימה 360 

מוזיאון הטבע

במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב נפתח מחדש ומציע למבקרים חוויה ייחודית כולל היכרות מקרוב עם שני דיירים חדשים: דב חום סורי וטיגריס סומטרי מפוחלצים שחיו פעם בספארי. בהרשמה מראש ורכישת כרטיסים מראש באתר אפשר לראות ב-3,000 מוצגים הפזורים על פני חמש קומות במוזיאון בהם גם תערוכת "חרקים ובגדול" המציגה תמונות ענק של פרוקי רגליים שצילם הצלם הבריטי לבון ביס. במוזיאון אפשר גם להכיר מידע חדש למשל מחקר חדש שערך המוזיאון יחד עם המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה ובו נתגלה כי התקשטות האדם הקדמון בקונכיות לפני כ-120,000 שנה, התאפשרה באמצעות המצאת החוטים. לא זו בלבד שראשוני האדם המודרני התקשטו בקונכיות, אלא שבטווח הזמן שבין 160 ל-120 אלף שנה לפני זמננו הומצא החוט שעליו נקשרו חרוזים. מוזיאון מרתק לכל גיל ללא ספק.

איפה: מוזיאון הטבע, קלאוזנר 12, תל אביב

פרטים: https://smnh.tau.ac.il/buy-tickets/

מוזיאון הטבע, טיגריס סומטרי, צילום סיון מויאל

מוז"א

במוז"א – מוזיאון ארץ ישראל תל אביב נערכות פעילויות קיץ לבוגרי כיתות א'-ג' הכוללים משחקים ופעילויות כמו חזרה במנהרת הזמן לעבר, הסברים על יצירות אמנות, סדנאות יצירה אמנותית בשלל חומרים, פעילויות דיגיטליות בגלריות וברחבי המוזיאון, משחקים והפעלות בתערוכה הענקית הביאנלה לאומנויות ועיצוב, צפייה במופעי הפלנטריום ועוד. הפעילות נערכת בקבוצות לפי מחזורים של חמישה ימים, מ-19.7. מומלץ מאוד לבקר בבינאנלה – תערוכה מקיפה ובה מאות יצירות.

איפה: מוז"א, חיים לבנון 2, תל אביב

כמה: 750 שקלים לילד לחמישה ימים.

פרטים: www.eretzmuseum.org.il

 

מוזיאון ארץ ישראל תל אביב צילום ליאוניד פדרול

מוזיאון תל אביב לאמנות

למשפחות ולילדים נפתחה במיוחד תערוכה קבוצתית במוזיאון תל אביב לאמנות, במרכז החווייתי למשפחה ע"ש יונס וסוראיה נזריאן. התערוכה אוֹמְרִים אַהֲבָה יֵשׁ בָּעוֹלָם: מתנות מאמנים ואמניות לילדיהם פתוחה לביקור חינמי עד גיל 18. התערוכה חושפת מקרים ייחודיים שבהם הקדישו אמנים ואמניות, מדורות שונים ובמדיומים מגוונים, יצירות אמנות במיוחד עבור ילדיהם.

איפה: מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27, תל אביב

פרטים: https://tickets.tamuseum.org.il/

 

אומרים יש אהבה בעולם, יצירה של רועי רוזן, מוזיאון תל אביב

סיור אופנה אימהות-בנות

זויה פוקס וליאור מור אלון מובילות סיורי אופנה ותרבות ייחודי לבנות ולאימהות ברחבי תל אביב במהלך החופש. המשתתפות מבקרות בחללי סטודיו של מעצבים ישראליים ושומעות את הסיפור שלהם, נחשפות ליצירה מקומית, מגלות פינות סודיות, מקבלות השראה, מצטלמות במקומות צבעוניים, שומעות סיפורים מרתקים על תל אביב, לומדות על שמירה על הסביבה ועל צרכנות נבונה, עוצרות לאכול גלידה ועוד. הסיור נמשך כשלוש שעות ומיועד לבנות 10 ויותר. אפשר להתאים את הסיור לבנות מצווה.

איפה: רחבי תל אביב

כמה: 150 שקלים לאימא ו-100 לבת

פרטים: זויה פוקס 054-4462608, www.facebook.com/fuxzoya

סיורי אמהות ובנות בתל אביב צילום זויה פוקס

מוזיאון אגם

במוזיאון אגם בראשון לציון מציעים למשפחות עם ילדים חוויה אמנותית שבמסגרתה אפשר לגלות, לחקור, לשחק, להתבונן, להתנסות, ליצור בסדנאות ולהשתתף בסיורים. מוזיאון אגם מוקדש לאמנות קינטית ויש בו תערוכה מקיפה של האמן יעקב אגם. הסיורים והפעילויות כלולים במחיר כניסה למוזיאון בהן סיור בעקבות סיפור הבריאה, סיור בוקר של צבע וצליל, סדנאות עפיפונים ועוד.

איפה: מוזיאון אגם, מיש"ר 1, ראשון לציון  

פרטים: https://yama.co.il/

מוזיאון אגם, צילום עידן גרוס

סיורי קיץ באשדוד

סיורים מרתקים ב-10 שקלים בלבד ברחבי אשדוד במהלך הקיץ בהם סיור עששיות לכל המשפחה בחופי העיר, סיור היסטורי באתר מורשת הקרב "עד הלום" ועוד.

פרטים: https://visit.ashdod.muni.il/ ובעמוד הפייסבוק תיירות אשדוד – visit ashdod

חוף אשדוד צילום סוזנה וסרשטיין

ירושלים

פסטיבל אאוטליין

מלאה גולדברג ועד הסגר בקורונה: פסטיבל "אאוטליין – איור ומילים בירושלים" יתקיים באוגוסט בירושלים. 14 תערוכות הפסטיבל יתקיימו במגוון חללים ייחודיים בעיר ירושלים בהם משכנות שאננים, בית הנסן ומוזיאון הטבע. הפסטיבל ייערך בתאריכים 13-4 באוגוסט ביוזמת עיריית ירושלים והוא צמח מקהילת המאיירים המקומית.

איפה: 14 תערוכות שנפתחות במקביל ב-10 לוקיישנים בירושלים

פרטים: www.outlinejerusalem.com

 

קשור בחוט יצירה של מורן ברק, פסטיבל אאוטליין – איור ומילים בירושלים

לאונרדו דה וינצ'י 500

במתחם התחנה הראשונה בירושלים תוצג הקיץ תערוכת לאונרדו דה וינצ'י 500 – הסטרטאפיסט הראשון. לרגל שנת ה-500 למותו של לאונרדו דה וינצ'י תיפתח תערוכה המוקדשת לגאון האוניברסלי, איש הרנסנס הסקרן והממציא. התערוכה מציגה את העולם דרך עיניו של אחד הממציאים הגדולים בהיסטוריה, שהיה גם מדען, מתמטיקאי, מהנדס, צייר, פסל ואדריכל. בתערוכה יוצגו עשרות מכונות ענק שנבנו בהשראת תכניותיו ושרטוטיו של דה וינצ'י, לצד טכנולוגיות חדשות היוצרות חוויית ביקור מרתקת ומהפנטת.

איפה: דוד רמז 4, ירושלים

פרטים: https://leonardo500.co.il/

 
ארץ האגדות בגן הבוטני בירושלים
בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים מציעים כמיטב המסורת מידי אוגוסט חוויות מהאגדות. השנה יוכלו משפחות עם ילדים לעבור בתחנות שונות ולחוות אתגרים עם עם פינוקיו וסבא ג'פטו, אלזה ורפונזל, עליסה והמפטי דמפטי מארץ הפלאות, פיטר פן וטינקרבל ועוד. בשעות בין הערביים יהפוך הגן לעולם של אגדות עם דמויות, משחקים, תאורה, משימות בעקבות כתב חידה ועוד, והכל לפי הנחיות הבריאות. בגן יש יותר מ-6,400 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות ורובן פורחות כעת.  
איפה: הגן הבוטני בגבעת רם, ירושלים 
כמה: 79-25 שקלים לכרטיס
רכישת כרטיסים: באתר בימות בלבד  –   https://bit.ly/2OLEdvJ
לפרטים:  www.botanic.co.il/
 

ארץ האגדות בגן הבוטני. צילום תום עמית

אתרי העיר העתיקה

ברחבי העיר העתיקה יפעלו הקיץ כמה אטרקציות תוך הקפדה על ההנחיות. בין היתר: טיילת החומות – הטרק ההיסטורי של ירושלים, מסלול היקפי חדש לתצפית 360 מעלות על העיר תוך כדי הליכה על חומות העיר העתיקה (יש סיורים קוליים מודרכים באפליקציה החינמית: סיורים קוליים בירושלים); הכיכר הרומית נפתחה מחדש ב-1.7 ובה שרידי שער איליה קפיטולינה וכיכר מרוצפת באבנים מקוריות מתקופת הקיסר אדריאנוס (133 לספירה). בכיכר ניצב דגם העמוד שממנו מדדו את המרחק לערים אחרות בארץ ישראל (קילומטר 0) ותצוגת קבע עם ממצאים על תולדות שער שכם במפות, צילומים ואיורים; מושבת האמנים בחוצות היוצר – מתחם אמנים ואומנים פעיל במהלך כל השנה; ועוד.

פרטים: www.pami.co.il

סלפי ספוט טיילת החומות מאי 2020 צילום פמ"י

המירוץ למטמון בירושלים

חוויה אינטראקטיבית ברחובות ירושלים – המירוץ למטמון במגוון אתרים בעיר בהם נחלאות, שוק מחנה יהודה, משכנות שאננים, עין כרם או מרכז העיר. מקבלים כתב חידה עם שאלות ומשימות ועוברים כקבוצה מסע מאתגר בין סיפורי המקום. במהלך החיפוש נהנים המשתתפים גם מטעימות אוכל בשוק מחניודה: חומוס ירושלמי, חלווה, מיצי בריאות ועוד.

כמה: 85 שקלים למשפחה

פרטים: ירושלמית סיורי חוויה www.yerushalmit.co.il

המירוץ למטמון של ירושלים, צילום דורית גרייבר

המרפסת של מוסללה

המרפסת של מוסללה הפועלת על גג מרכז כלל מרכזת הקיץ פעילויות אמנות, תרבות קהילה מודעות סביבתית וחשיבה מקיימת והכל בפארק ירוק על גג קניון בלב העיר. על הגג הענק פועל גם מרכז לדבוראות עירונית ובאוגוסט הקרוב יוקם מתחם קיץ מיוחד עם אירועים, סיורים מודרכים, סדנת נגרות ועוד.

פרטים: https://muslala.org/

המוזיאון לאמנות האיסלאם

המוזיאון פותח שוב את שעריו עם תערוכה שנקראת 'זמן'. נחנו רצים אחרי הזמן, חיים את ההווה, מתכננים לעתיד ומתענגים על העבר. אבל עם כל זאת מושג הזמן נשאר חידה בלתי פתורה ומסתורית…. במסגרת התערוכה המבקרים יוצאים למסע חוויתי בעקבות הזמן באמצעות עולם האמנות. 33 אמנים מציגים 60 עבודות המייצגות נקודת מבט שונה על הזמן, כאשר האמנים מקפיאים, מותחים, מאיטים או מזרזים את הזמן בהתאם לרצונותיהם. במקום. לצד התערוכה פעילויות שונות לכל המשפחה:  סוד השעונים – חדר בריחה לקטנים (גילאי 8- 13). סדנאות היצירה המוכרות והאהובות של המוזיאון ברוח אמנות האסלאם (הסדנאות מגיעות בערכות סגורות ואישיות), וחדר הבריחה הגדול בירושלים: שם קוד- מחוגי הגורל ! המתאים לגילאי 16 ומעלה.  בימי חמישי אחה"צ פעילות לילדים בעלי צרכים מיוחדים

איפה: המוזיאון לאמנות האיסלאם

מתי: כל חודש אוגוסט

כמה: חינם!

פרטים: http://www.islamicart.co.il

תערוכת זמן: ברצי גולדבלט, יום הולדת 90, 2007

פארק בריחה אוצר מונטיפיורי

חדר בריחה באוויר הפתוח – אוצר מונטיפיורי. המשתתפים יוצאים למסע אתגרי ומגבש בעקבות תיבת האוצר הנעולה של מיליארדר יהודי ברחבי משכנות שאננים.

פרטים: 02-5661441, www.thewindmill.co.il

פארק בריחה. צילום טחנת הרוח במשכנות שאננים זוזו תיירות, מתחם טחנת הרוח במשכנות שאננים

דרום

המאהל של מיכה 

מיכה ביטון, זמר ויוצר, שר ומספר באוהל קסום בחצר ביתו על ילדותו בעיר הולדתו שדרות, על הסיבות בהן נאלץ לעבור כילד בן 10 למשפחת אומנה בירושלים לביתה של הסופרת גלילה רון פדר ומירושלים לקיבוץ נצר סירני עד לביתו הנוכחי במושב נתיב העשרה. מופע מוזיקלי מעצים, מרגש ובלתי נשכח

איפה: נתיב העשרה

כמה: 70 ש"ח למבוגר 25 ש"ח לילד

מתי: מופעי שקיעה כל יום חמישי ומופעים בתיאום מראש בימי שישי

פרטים: 054-8157320 או בפייסבוק 

לילות כוכבים

מידי אוגוסט אפשר לצפות במטרי כוכבים בשמי הארץ ובמיוחד בדרום, שם השמיים נקיים מזיהומי אור. "לילות כוכבים" בפארק תמנע היא חוויה אסטרונומית לכל המשפחה ב-13-10 באוגוסט שבה המשתתפים יכולים להביט דרך טלסקופ לכוכבי הלכת ולקבל הסברים של ומדריכי "הדובה הגדולה".

השנה אפשר לצפות במטר המטאורים הפרסאידים מכיוון שהירח צפוי לעלות בשעות הלילה המאוחרות. בנוסף יפעלו מתחמי פעילות כמו מתחם שיגור טילים – סדנה חווייתית להורים ולילדים בנושא טילים והנעה רקטית; מתחם הדמיה ובו דגמים פלנטריים של כוכבי הלכת ומערכת השמש, המחשה של ליקוי ירח וליקוי חמה; מתחם הרצאות; סיור זריחה ועוד.

איפה: פארק תמנע

כמה: 79 שקלים למבוגר, 69 שקלים לילדים

פרטים: 08-6316756, 08-6616976, www.parktimna.co.il

הדובה הגדולה, לילות כוכבים בתמנע. צילום איתמר ברסט

אטרקציות לילדיםמה פתוח בקיץ הזה