לזכרה של אוליביה ניוטון ג'ון: "אני יודעת שאחיה הרבה יותר מכל מה שהרופאים אומרים"

אחרי 28 שנה ארוכות של התמודדות עם סרטן עקשן שחוזר ותוקף ולא הרפה ממנה, אוליביה ניוטון ג'ון, השחקנית והזמרת מתה היום בגיל 73 אחרי שהפכה לסמל של דבקות בחיים ואופטימיות בלתי נגמרת שליוותה את ההתמודדות שלה עם סרטן השד. כתבה זו פורסמה לראשונה בשנת 2019 וחגגה את הנחישות של 'סנדי' המיתולוגית במאבק ארוך השנים הזה.

**

זה היה לפני שלוש שנים, סנדי האייקונית מתראיינת כמעט בכל מקום אפשרי, ולא ניסתה להסתיר. ועל אף שרואים את סימני הגיל והכאבים והמאבק על פניה, אי אפשר להתעלם מכך שהיא עדיין אישה כל כך יפה. את אותו הדבר אפשר לומר גם על דני זוקו, ג'ון טרבולטה, שאיבד ילד וגם הוא עבר לא מעט בחייו, ואיכשהו משהו בהילה האלוהית של "גריז" מצליח להשאיר אותם גם בבגרותם ובעצבותם, סוג של גיבורי על.  

באותה תקופה התראיינה ניוטון ג'ון לתכנית "60 דקות" אוסטרליה וסיפרה כי שוב חזר לה הסרטן, הפעם בשלב 4 והיא מסרבת בתוקף לדעת כמה זמן נותר לה לחיות. "זה משהו שאני חיה איתו, ואני לא אוהבת להשתמש במילים מאבק או מלחמה, זה לא קרב – זו המשימה שלי", אמרה השחקנית אז בת ה – 71. "אם יגידו לך שיש לך רק שישה חודשים לחיות, בסופו של דבר זה מה שיקרה, כי בזה תאמין", כך התייחסה בראיון לסירובה לשמוע מהרופאים דיאגנוזה סופנית ולהתעסק עד כמה שניתן בהחלמה, עם מה שעוזר לה להתמודד עם כאבים: שמן הקנאביס ומריחואנה בייצור ביתי. בראיון ל CBS שהעניקה לפני מספר חודשים סיפרה כי המריחואנה היא שעזרה לה להתמודד עם הכאבים הקשים שנלוו להופעת מחלת הסרטן עוד בפעם הראשונה, בשנת 1992, אחרי שגילתה שהיא חולה בדיוק ביום בו התבשרה על מותו של אביה. היא עמדה לצאת לסיבוב הופעות בינלאומי ואז הגיעו החדשות הרעות. בשנת 2013, אחרי שכבר חשבה שהחלימה, התפשט הסרטן לאזור עמוד השדרה שלה ולפני כשנתיים נאלצה לבטל סיבוב הופעות בינלאומי נוסף אחרי שגילתה כי הוא חזר בפעם השלישית, והפעם בצורה מתקדמת.

אוליביה ניוטון ג'ון וג'ון טרבולטה. תמונה: Shutterstock

"אני מסרבת להסתכל על סטטיסטיקות, אני רואה את עצמי מחוץ לטבלאות ויודעת שאני אחיה הרבה יותר מכל מה שהרופאים בוודאי אומרים לעצמם", אמרה וסיפרה שהיא מקפידה על אורח חיים בריא לצד הטיפולים הקונבנציונליים גם על עבודה רוחנית. במשך שנים תרגלה את המדיטציות של דיפאק צ'ופרה, שאף חיבר מדיטציות ריפוי במיוחד עבורה, קראה את ספריה של לואיז היי – שעל פי ספריה הגוף והנפש מחוברים וניתן לרפא מחלות בעזרת עבודה פנימית. והיא גם מעבירה את הזמן בפעילות למען איכות הסביבה ולמען בעלי חיים. בשנה האחרונה היא החלה לקדם כמה הצעות חוק ללגליזציה של מריחואנה רפואית. "זה כל מה שחשוב לי לקדם כרגע, וזה כל מה שאני עושה" אמרה.  

בשנת 2008 היא נישאה בפעם השנייה לג'ון אסטרלינג, לאחר מערכת יחסים של כמעט 15 שנה (וזאת לאחר שבן זוג קודם שלה נעלם במהלך דייג ועד היום לא נמצא). אסטרינג הוא מייסד ונשיא חברת התרופות "אמזון הרב", שעוסקת בפורמולות צמחי מרפא, השניים חיו בחווה בקליפורניה שם גידל אסטרלינג עבור אשתו מריחואנה ביתית. מאז שחלתה הספיקה לפתוח במלבורן אוסטרליה, מרכז למחקר והחלמה עבור חולי סרטן, ואת התלבושות האייקוניות שלה מ"גריז" ומהקליפ הבלתי נשכח של "קסנדו" העמידה למכירה פומבית כשהמטרה היא להעביר את כל הרווחים למכון המחקר וההחלמה.

אוליביה ניוטון ג'ון, ואת זה כדאי לציין, הצליחה להחזיק קריירה מכובדת במשך חמישה עשורים, לזכות בארבעה פרסי גראמי, היא מכרה יותר ממאה מיליון אלבומים, ולצד המסעות – כפי שהיא אוהבת לכנות אותם כך – שלה בחיים הללו עם הסרטן, היא הפכה להיות השראה למיליוני נשים ברחבי העולם.

עם בעלה, ג'ון אסטרלינג. תמונה: Shutterstock

והנה כמה אנקדוטות, שאי אפשר בלעדיהן: "גריז" לא הייתה פריצתה הגדולה של ניוטון ג'ון האוסטרלית, שכבר שברה את הרדיו כזמרת עם כמה סינגלים ואלבומים מוצלחים. עם זאת את תפקיד סנדי היא השיגה כנגד כל הסיכויים. קודם כל היא היתה מבוגרת מידי לתפקיד, בת 29, ובנוסף, היה עליה לצלוח את משימת המבטא. אלא שהכימיה העצומה בינה לבין ג'ון טרבולטה גרמו למפיקי הסרט לשנות את העלילה והפכו את סנדי ל"מהגרת מאוסטרליה", כך שאיש לא שם לב. לפני כמה שנים היא הודתה שאכן היתה מאוהבת בטרבולטה. אגב, בעבר התרוצצו שמועות בדבר הנטיות המיניות של שניהם, ניוטון ג'ון הגיבה שבתחילת הקריירה היא הזדעזעה אבל אחר כך דווקא חשבה שזו תיאוריה מדליקה.

בניגוד לשחקנים וזמרים שנדמה כי הם תקועים לנצח על דמות אחת אייקונית שלא מרפה (ע"ע מה שקרה לחלק מכוכבות "סקס והעיר הגדולה"), ניוטון ג'ון דווקא אסירת תודה על "גריז". לפני מספר שנים אמרה שהיא לא שוללת שיהיה איחוד בינה לבין טרבולטה ב"גריז" האיחוד. אבל בינתיים הם הסתפקו באיחוד קטן בשנת 2012 לאלבום כריסטמס ושברו את המעריצים לרסיסים, פחות את הביקורות שקטלו את האלבום.

ב2018 יצא ספרה החדש "לעולם אל תפסיקו להאמין" המספר בגוף ראשון את סיפור חייה, הקריירה, ההצלחות וכמובן ההתמודדות עם המחלה. ניוטון ג'ון עוד הספיקה להראות באירועים מרכזיים לכבוד ציון 40 שנה לסרט "גריז", אבל לא שבה להופיע. השמועות טוענות שזה מכיוון שהמחלה החמירה. מידי פעם היא עדיין מתראיינת, מחייכת למצלמה ולא מהססת להצטלם ומוכיחה לכולם שאותה לא ינצחו כל כך בקלות. אמש נדם שיר חייה.