נטע ברזילי: אני יוצרת ולא פליטת האח הגדול

איך את מתמודדת עם הלחץ?

"מתרגלים. זו רכבת הרים אבל צריך לזכור שהמטרה היא טהורה. אני יוצרת ולא פליטת "האח הגדול". זו מוזיקה ואני מאמינה במה שאני עושה ואני מאמינה שזה עושה שירות גדול לישראל. הבאנו את 2018 לבימת האירוויזיון. לא היה מישהו אחר שכל כך חידש בתחרות הזו".

הגעת לפה כמנצחת ומאז יש מגמה של ירידה בהימורים.

"אין לי שליטה על מדד הפייבוריטיות. הקליפ קיבל כל כך הרבה תשומת לב חיובית בחוץ. אני לא מרגישה שאכזבתי מישהו ואם מישהו חש כך, זו בעיה שלו.

אמרו לי מה להיות כל כך הרבה זמן, לשיר אריתה פרנקלין ואדל וללבוש שחור ולא ללבוש חצאיות וכו' וכו'. אני לקחתי את הדברים בידיים שלי והראיתי שכן אפשר ולא אתן למדד בפייבוריטיות לקלקל את מה שאנחנו עושים".

את חושבת על היום שאחרי?

"ברור שלסיטואציה של האירוויזיון יש סוף ואני אשאר עוד אחריה. זה נהדר להיות פה אבל אני מנסה להישאר על הקרקע ולחשוב מה אעשה אחר כך".

נטע ברזילי במסיבת העיתונאים הישראליים בליסבון

היו לך כבר הצעות מקצועיות?

"אני אוהבת לעבוד קשה. עד שמשהו לא חתום אני לא מדברת עליו. יש לי בית נהדר בטדי וגם אם לא יהיו לי חוזים בכלל אני אמשיך ואעשה כי אחרת לא אהיה מאושרת".

דמיינת את זה כשניגשת לתכנית?

"כשהלכתי לתכנית רציתי עבודה במקצוע שמאוד קשה למצוא בו עבודה. ניגשתי לאודישן ואמרתי לעצמי 'מקסימום אפול. פחדתי מריאליטי כי יש בו משהו "גורלי". ברגע שזכיתי הבנתי שאני רוצה לעשות משהו גדול שמדבר להרבה אנשים".

איך היו התגובות על הביצוע בחצי הגמר?

"אנשים מאוד אהבו את זה, התגובות היו מטורפות. יש דברים לשיפור. קולות הקהל חודרים את המיקרופון שלי. כשאני קולטת את הקהל ואת ההיסטריה זה מחשמל".

מה את חושבת על המתמודדת הקפריסאית, המתחרה העיקרית שלך?

"היא מקסימה ולא מרוחקת כמו הוייב הישראלי. כל צוות ההפקה שלה משבדיה בכלל, לעומתנו שכל ההפקה שלנו כחול לבן. אנחנו אחת המדינות היחידות שעדיין נשארות נאמנות לרעיון שכל ההופעה והצוות ישראליים".

נטע ברזילי במסיבת העיתונאים הישראליים בליסבון

על מי את חושבת כשאת שרה?

"יש לי הורים שתמיד גרמו לי להרגיש טוב מאוד עם עצמי ומיוחדת, גם כשלא האמנתי להם, גם כשחשבתי שהם משקרים לי, שאני לא יפה ולא מוכשרת, הם המשיכו לומר לי את זה שוב ושוב. הם התעקשו עליי ואני חייבת להם את זה".

איך את מתמודדת עם טוקבקים מעליבים?

"לא נוגע בי. הבריונות נובעת מסבל. הבריונים הם הסובלים ואני מרחמת עליהם. אם זה היה נוגע בי לא הייתי יושבת פה היום".

הגישה שלך עזרה להרבה מאוד ילדות.

"מאוד מעניין אותי לשמוע את הסיפורים האלה ואני רוצה לדעת שאני גורמת לאנשים להבין שכולנו יפים. זה עניין של תודעה".

 

אירוויזיוןדימוי גוףמוזיקה ישראליתנטע ברזילי