נטע ברזילי זכתה הלילה באירוויזיון – וזו רק ההתחלה

נטע ברזילי זכתה הערב באירוויזיון.

שבועות ארוכים של המתנה מורטת עצבים, מיקום גבוה מאוד בטבלאות ההימורים, מיליוני צפיות בשיר ביוטיוב, ראיונות, כתבות, טורי דעה מנומקים, מעריצים מכל העולם ותקווה אחת גדולה הסתכמו בשלוש שעות של קרקס טלוויזיוני בינוני למדי, 26 שירים, פסיכי שהתפרץ לבמה וחטף לזמרת הבריטית את המיקרופון וטבלה אחת שלא משקרת- הדגל הישראלי מדורג במקום הראשון.

ההתחלה הייתה מבטיחה אבל לקראת הסוף הצליחו לערער אותנו. במשך שבועות ארוכים חשבנו שיש לנו הכל. המיקס בין זמרת מוכשרת, שיר מצוין ומתחרים לא מבריקים במיוחד הפכו את ברזילי לפייבוריטית מהר מאוד ורובנו שוכנענו מעבר לכל ספק שהפעם – 20 שנה בדיוק אחרי שדנה אינטרנשיונל הביאה את התהילה לישראל – הפעם זה יקרה. אבל אז הגיע חצי הגמר עם הופעה טעונת שיפור, התחזקות של המתחרים והתדרדרות מהירה בטבלאות ההימורים וקצת איבדנו תקווה.

אבל נטע לא איבדה שום דבר.

נטע ברזילי הערב. שואו שלא יישכח. צילום: רויטרס

היא עלתה הלילה לבמה ונתנה את השואו הטוב ביותר שאפשר היה לחשוב עליו והשואו הזה אכן הוכיח את עצמו. ההופעה של ברזילי בגמר הייתה טובה בהרבה מההופעה שלה בחצי הגמר. היא הייתה משוחררת, שונה, אקסצנטרית, מיוחדת ובולטת והיה ברור שכייף וטבעי לה על הבמה.

היפות מסלובניה הקפיצו את האולם והיו מעולות, הגרמני הצליח לרגש, שבדיה הייתה מזעזעת וקיבלה המון נקודות שלא הגיעו לה, האוחצ'ה הבלונדיני מצ'כיה היה מתוק להפליא והקפריסאית נשפה בעורפנו אבל מעל כל אלו, נטע ברזילי ניצחה ביד רמה. ללא ספק, שמחה גדולה הלילה.

אז אירוויזיון 2019 יתקיים בשנה הבאה בירושלים וכיכר רבין בת"א כבר עמוסה בצעירים מאושרים ומלאי התלהבות שאוטוטו ייכנסו למזרקה כאילו מחר לא יום ראשון ואין להם עבודה לקום אליה.

הכי ביוטיפול קריצ'ר. מייה סופר, שליחת onlife לאירוויזיון וזוכת האירוויזיון החדשה, נטע ברזילי

הזכייה באירוויזיון משמחת ונעימה אבל אסור לשכוח- זו רק ההתחלה. ישראל קיבלה השנה לחיקה את נטע ברזילי, ערימת כישרון ויצירתיות במארז יפה בצורה יוצאת דופן, הילדות שלנו קיבלנו 'רול מודל' מסוג חדש, כזה שעמוס בכריזמה, ביטחון עצמי, אינטליגנציה ואמירה. 'טוי' הוא פחות או יותר הדבר הכי קטן שה"ביוטיפול קריצ'ר" הזו יודעת לעשות ולכולם כבר ברור- האירוויזיון הזה הוא הפסיעה הראשונה שלה בעולמנו. נטע ברזילי בדרך להיות גיבורת תרבות, לא פחות.

ומחר בבוקר, אחרי שנסיים לצהול בלב שלם ולהודות לאירופה שהיא השכילה לראות את מה שאנחנו ראינו מההתחלה, הגיע הזמן להחזיר את נטע ברזילי בחזרה למדינה הקטנה שכל כך צמאה לכוכבות מסוגה ולתת לה לעשות את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב- מוזיקה.

אירוויזיוןמוזיקהנטע ברזילי