ביונסה וג'יי זי חיסלו את הקאמבק של כריסטינה אגילרה

סביר להניח שלא הצלחתם להתחמק מהקליפ החדש של הזוג קרטר המלכותי. למעשה, הידיעות על האלבום שביונסה וג'יי זי הוציאו, "Everything is Love", חיסלו כל אפשרות לעלות ידיעה שלא קשורה לשניים, בהן גם על האלבום החדש של כריסטינה אגילרה Liberation, שיצא לפני ארבעה ימים ושהיה אמור לסמן את הקאמבק של אגילרה אחרי שש שנות שתיקה (לא כולל השתתפות בתוכניות ריאליטי, כמובן).

זו לא הפעם הראשונה שאגילרה נשארת מאחור. למעשה, התחושה הזו מוכרת לה כבר מיוני 1999 – החודש שבו יצא סינגל הבכורה שלה, Genie in a Bottle. שישה ימים לפני שזה קרה, ב-14 ביוני, יצא הסינגל השני של בריטני ספירס, "Sometimes", שהגיע מספר חודשים לאחר הסינגל הראשון Baby One More Time, שבין לילה הפך את ספירס הצעירה לכוכבת הכי מבוקשת. שתי הכוכבות, שגם טופחו מגיל צעיר בתוכנית "מועדון הילדים של מיקי מאוס", זכו להצלחה ענקית, וכולם הסכימו שאין מה להשוות בין היכולות הקוליות של אגילרה הזמרת המוכשרת לספירס הפרפורמרית, אך לכולם גם היה ברור שהקריירה של אגילרה, שהושקה מילימטרים לאחר זו של ספירס, נידונה להיות תמיד בצל ההשוואה. להיות תמיד – על יד. למרבה התסכול, גם עכשיו, כמעט 20 שנה מאוחר יותר, אגילרה לא מצליחה להיות זו שגונבת את הפוקוס.

בשבועות האחרונים אגילרה ניסתה להשתמש בכל טריק יחצני ידוע על מנת להבטיח שהיציאה של האלבום החדש שלה תהיה הכי רועשת שאפשר. לפני שלושה חודשים היא התראיינה למגזין Paper ולכבוד הריאיון היא הסכימה לשם שינוי לוותר על האיפור המוגזם ותוספות השיער שכל כך מזוהים איתה, ולהציג לעולם את גרסת הנטורל שלה. אלא שהעולם בקושי הצליח לזהות שמדובר באותה אישה, ובעיקר השתהה נוכח העובדה שהגרסה ה"טבעית" של אגילרה מלאה בבוטוקס ושינויים פלסטיים משמעותיים.

אך מול הניסיון העיקש של אגילרה להגיע אל קדמת הבמה, עומדים בני הזוג קרטר. עד לפני כמה שנים הם ניהלו חיים פרטיים כמעט סודיים, אלא שמאז הם עברו לא מעט תהפוכות, וכרגע נראה שהם בוחרים בטקטיקה של טו מאץ' אינפורמיישן. כבר אין ילד אמריקאי שלא יכול לשיר את כל סיפור הבגידה של ג'יי זי בביונסה, הרי על הקשיים שלה להתגבר על הפגיעה היא כבר שרה לנו באלבום שלה Lemonade ועל החרטה שלו הוא שר לנו באלבומו מלפני שנה, 4.44. אבל כנראה שזה לא הספיק להם. השניים מרגישים צורך להראות שוב ושוב עד כמה הם מאוחדים ובלתי מנוצחים, וכך באלבומם החדש הם שרים בעיקר על כמה כעת הם מאוהבים, עשירים ומפורסמים. הכי רחוק מאותו היפ הופ גטאות שממנו הם שואבים השראה.

ניחוח זיעת המאמץ שעולה מהקליפ החדש מצחין. הניסיון לספק לנו כאילו הצצה אותנטית למערכת היחסים שלהם (הוא מניח עליה את היד, היא מצחקקת) היא טבעית ואמתית בערך כמו אותן שפתיים נטולות ליפסטיק אך מנופחות עד איימה של אגילרה. ובכל זאת, לאגילרה אין שום סיכוי לעמוד מולם בדיוק מאותה סיבה שלא היה לה סיכוי אמיתי מול בריטני ספירס – החיים הפרטיים שלה לא מעניינים מספיק. או לפחות זה מה שהיא רוצה שנחשוב. והגיע הזמן להודות שבכל מה שנוגע למוזיקה פופולרית, כבר מזמן אין לנו עניין במוזיקה עצמה, אלא ברכילות שמאחורי.

 

מאז יציאת הקליפ, ביום שבת, קשה שלא להיתקל באיזושהי סוג של סקירה – החל מזו שמנתחת את הבחירות האופנתיות של ביונסה בקליפ, דרך כזו שמרחיבה על היצירות שהזוג הצטלם לידן במוזיאון הלובר וכמובן כלה בניתוח מילות השיר. כולנו הפכנו להרקול פארו וכעת אנחנו מנסים להפעיל את התאים האפורים שלנו על מנת להבין איך בדיוק זה קרה – איך אפשר לבגוד בביונסה, עם מי אפשר לבגוד בביונסה ולמה, לכל הרוחות, ביונסה סולחת. הזוג קרטר מבין את זה היטב, והוא חוגג על אותה בגידה כבר אלבום שלישי. סביר להניח שהם כבר מזמן עברו הלאה, בעוד שאנחנו עדיין מתעקשים לנבור בפנים – ולכן הם ממשיכים לספק לנו עוד ועוד פיסות מיידע פוטוגניות. הלימונדה עליה דיברה ביונסה היא ככל הנראה הדולרים שהם עושים כעת, בזמן שהם צופים בנו מנסים להבין מה בדיוק היה שם, ואולי זו לא תהיה הגזמה להגיד שמדובר בבגידה הרווחית בהיסטוריה. אז בפעם הבאה שאתם תוהים מדוע האישה החזקה והנחשקת בעולם סלחה לבעלה הבוגדני, נסו פשוט לדמיין אותה צוחקת כל הדרך אל הבנק.

ביונסהבריטני ספירסג'יי זיכריסטינה אגילרה