טקס הגראמי היה סוחף רק בגלל סיבה אחת – נשים מדהימות

נשים היו הדבר הכי מעניין שקרה בטקס הגראמי של 2019. להוליווד לא נמאס מנשים, למרות מה שחלק יכולים לחשוב, ויוצרות חרוצות ומוכשרות הן לא טרנד חולף שעשוי מחר כבר לא לעניין את הוליווד. המועמדות והזוכות הבולטות ביותר היו נשים, האורחות המעניינות ביותר היו נשים, והאמירות החזקות ביותר הגיעו מנשים. בראבו!

ג'ניפר לופז, מישל אובמה, אלישיה קיז, ג'יידה פינקט סמית' וליידי גאגא בטקס פרסי הגראמי. מדהימות. צילום: REUTERS/Mike Blake

בשנים האחרונות ניתן לראות ירידה ניכרת בפופולריות ובמידת החשיבות המיוחסת לטקסי הפרסים הנוצצים, שפעם היו נחשבים לערבים החשובים ביותר בעולם הבידור. בעידן של רשתות חברתיות, בהן הצלחה לא נמדדת רק במספר הפסלונים שצוברים אבק על המדף, עלתה הביקורת שטקסים כמו הגראמי והאוסקר הופכים למיושנים: המועמדויות לא מייצגות את קהל היוצרים הרחב והמגוון בצורה טובה מספיק ולא תואמות את דעת הקהל. ואכן, טקס פרסי הגראמי של השנה היה מעט חיוור. לא הייתה זכייה שהייתה הפתעה מוחלטת או רגע עוצר נשימה. אילולא היו כל כך הרבה נשים מוכשרות שזכו והופיעו בטקס הגראמי של השנה, כנראה שאפילו היה אפשר להגיד עליו שהוא היה משעמם.

הטקס התחיל כשחמש נשים מרגשות – מנחת הערב אלישה קיז, ליידי גאגא, ג'ניפר לופז, ג'יידה פינקט סמית' ולא אחרת מהגברת הראשונה מישל אובמה – עמדו יחד על הבמה ודיברו על חשיבות המוזיקה עבורן. גאגא סיפרה כיצד היא דבקה בסגנון הייחודי שלה, שהפך סימן ההיכר שלה ונתן את הטון להרבה כוכבות פופ שבאו אחריה, וזאת לאחר שקולות רבים בתעשייה אמרו לה שאין לה סיכוי. ג'ניפר לופז סיפרה איך מוזיקה הייתה חשובה ומרכזית בילדות שלה בברונקס. כשמישל אובמה התחילה לדבר הקהל פרץ במחיאות כפיים כל כך סוערות עד שהיא נאלצה לקחת פאוזה של מספר רגעים כדי שיוכלו לשמוע את מה שהיא אומרת – איך מוזיקת המוטאון ושירים כמו Who Run The World של ביונסה, נתנו לה דרייב ומוטיבציה. זה באמת היה רגע מונומנטלי, לראות חמש נשים שכולן כל כך מרגשות ומוצלחות בתחומן עומדות יחד על במה אחת. הרגע הזה גם היה תחזית להמשך הערב: בטקס נטול הפתעות רבות וריגושים, ההופעות שסיפקו היוצרות השונות במהלך הערב הפכו את הצפייה בו למהנה.

אחת הזוכות הגדולות של הערב היא ליידי גאגא, שלקחה הביתה שלושה פרסים אחרי שנה של שגשוג מקצועי. עם "כוכב נולד", הצליחה גאגא למצב את עצמה כשחקנית מוכשרת ורצינית המועמדת לאוסקר, וזאת לצד הכישרון המוזיקלי שלה שכבר מוכר לכולנו. לבושה בשמלה הורסת של סלין, גאגא זכתה בשני פרסים עבור "Shallow", שיר הנושא מהסרט, אותו כתבה והפיקה לצד מארק רונסון, וכן בפרס נוסף על השיר "Joanne" מהאלבום האחרון שלה, שנכתב על דודתה שנפטרה בגיל צעיר. הדרמה ההוליוודית המשיכה עם גאגא גם לבמה, כשבהמשך הערב ביצעה גרסה חיה של "Shallow" בהופעה רוויית אנרגיות ואמוציות שסחפה את הקהל.

זה היה גם ערב גדול עבור קארדי בי המדהימה, שאגב, זוכה בטייטל המתלבשת הטובה ביותר של הערב. היא הגיעה לשטיח האדום לבושה בשמלת וינטג' קוטור של מוגלר, משאירה מאחוריה שובל של אבק וניצוצות, ולצד אופסט, בן הזוג שלאחרונה הודיעה שנפרדה ממנו, אבל ייתכן שנותנת לו צ'אנס נוסף. 

בליווי פסנתרנית וצי שלם של רקדניות בורלסק, ביצעה קארדי בי את השיר "Money". הראפרית, שהייתה חשפנית בעברה – פרט מידע שהיא לא מתביישת בו ולא מנסה לטאטא או להסתיר – אף פעם לא מתנצלת על הסגנון שלה, וזה כל היופי בה: אי אפשר שלא ליהנות מהנוכחות של האישה הזאת. בהמשך הערב, כשזכתה בפרס אלבום הראפ של השנה, אמרה במהלך נאום הזכייה שלה שהיא מאוד בלחץ ואולי כדי שהיא "תתחיל לעשן קצת וויד", והצליחה לשעשע גם את השמרניים ביותר שבקהל. בתור הפריצה המעניינת ביותר של השנים האחרונות, קל להודות שהפרס הזה מגיע לה.

אריאנה גראנדה, כנראה כוכבת הפופ ששמה עלה הכי הרבה בתקשורת בשנה האחרונה, זכתה בפרס הגראמי הראשון שלה – אלבום הפופ הטוב ביותר עבור האלבום "Sweetener" שיצא באוגוסט האחרון. הזמרת לא נכחה בטקס, ולפי מה שמשתמע מאחד הציוצים שלה, הסיבה לכך היא חילוקי דעות עם מנהלי הקריאייטיב של האירוע. בכל זאת, גראנדה צייצה על ההתרגשות שלה בעקבות הזכייה בפרס והודתה לכל האנשים שהיו מעורבים ביצירת האלבום. את הערב היא בילתה עם חברים בבית, לבושה בשמלת נשף של זאק פוזן, שככל הנראה הייתה מיועדת לטקס – הרי למה שהיא תתן לשמלת סינדרלה (כמו כל השמלות של זאק פוזן) להתבזבז?

עוד מאותו הערב: ג'אנל מונה הנהדרת, שיצאה מהטקס בלי פרס בידיה, הופיעה עם השיר "Make Me Feel". הזמרת, שכבר נאמר עליה שהייתה מסבה גאווה לפרינס, נתנה ייצוג לקהילה הביסקסואלית – עמה מזדהה – במהלך ההופעה שלה בכך ששיחקה עם מילות השיר ושרה גם לגבר וגם לאישה. היא אפילו הביאה איתה את מכנסי הוואגינה המפורסמים מהקליפ של השיר, אותם לבשה אחת הרקדניות.

אלישה קיז גם הרשימה את הקהל כשהופיעה מלווה בשני פסנתרי כנף משני צידיה, מנגנת מספר שירים – בין היתר קאברים ללורין היל ולקינגס אוף ליאון. הבחור היחיד באותו הערב שתפס את תשומת הלב שלי היה טראביס סקוט, שאחרי שהיה נקודת האור היחידה בהופעה המשמימה של מארון 5 בסופרבול בשבוע שעבר, עשה עבודה מעולה גם בטקס הגראמי. כמו כן, הוא הגיע עם קיילי ג'נר לשטיח האדום אז אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלו.

בשתיים מתוך ארבע הקטגוריות החשובות ביותר בטקס – שיר השנה והקלטת השנה – זכה צ'יילדיש גמבינו עבור השיר "This is America". אלבום השנה הלך ל"Golden Hour" של זמרת הקאנטרי קייסי מאסגרייב, ופרס האמן/ית החדש/ה הטוב/ה ביותר הלך לדואה ליפה הנהדרת, שגם הופיעה בטקס לצד סיינט וינסנט. פרסים נוספים הלכו לקריס קורנל המנוח על אלבום הרוק הטוב ביותר, לאלה מאי על שיר הR&B הטוב ביותר ולביונסה וג'יי-זי על אלבומם המשותף בתור The Carters, בקטגוריית אלבום האורבן הטוב ביותר.

הערב הזה מוכיח שליוצרות מוכשרות וחרוצות צריך להיות מקום מרכזי בתעשיית הבידור בה הן עובדות כל כך קשה – בזכותן קיבלנו כמה מהשירים המוצלחים ביותר של 2018 וכמה מהרגעים המעניינים והמרגשים ביותר של טקס הגראמי של 2019. אני מאוד מקווה שמדובר במגמה מתמשכת ולא בטרנד חולף, ושנשים יוצרות בהוליווד ימשיכו לקבל את החשיפה והקרדיט שמגיע להן.

אלישיה קיזג'ניפר לופזטקס הגראמיליידי גאגאמוזיקהמישל אובמהקארדי בי