כוכבי המפץ הגדול מוותרים על 5 מיליון דולר משכרם במחווה נדירה ומרגשת

"המפץ הגדול" היא אולי אחת התופעות הכי מפתיעות שקורות בשנים האחרונות על המסך. בין תור הזהב החדש של HBO לדרמות המשפחתיות או התקופתיות, סדרות הפשע והפנטזיה וכל התוכן המעמיק והמורכב שהתעשייה הטלוויזיונית מציעה בימינו, דווקא הסיטקום הפשוט והקליל של חבורת החנונים והבלונדינית שגרה ממול שולטת ביד רמה במסכים כבר 10 עונות שלמות. ההצלחה הזו מתורגמת גם לשכר הקאסט, כשבדומה לימיה הטובים ביותר של "חברים", כיום השחקנים הראשיים מקבלים מיליון דולר לכל פרק.

השחקנים אשר מרוויחים את סכומי העתק האלו הם ארבעת הבנים שמרכיבים את חבורת החנונים המקורית של הסדרה – לנארד (ג'וני גאלקי), שלדון (ג'ים פרסונס), האוורד (סיימון הלברג) וראג' (קונאל נייאר), וכמובן הכוכבת הראשית בתפקידה של פני, הלא היא קיילי קוקו. אולם כל מי שראה אפילו פרקים בודדים בעונות האחרונות יודע שלחבורה הזו כבר מזמן הצטרפו שתי שחקניות "משנה" שהן למעשה חלק בלתי נפרד מהסדרה, שבמידה רבה אחראיות להתפתחותה ולהישרדותה: מליסה ראוש המשחקת את ברנדט, בת זוגו של האוורד, ומיים ביאליק המשחקת את איימי, בת זוגו (או לפחות סוג של בת זוג) של שלדון.

מימין: קיילי קוקו, ג'וני גאלקי, סיימון הלברג, מליסה ראוש, ג'ים פרסונס, מיים ביאליק, קונאל נייאר. צילום: Shutterstock

ביאליק וראוש הצטרפו לסדרה בעונה השלישית וברביעית כבר הפכו לדמויות ראשיות וקבועות, אך בניגוד לחבריהן לקאסט הן מרוויחות 200 אלף דולר לפרק – חמישית ממה שכל שאר השחקנים הראשיים מרוויחים. כעת, כשנושא פערי השכר בהוליווד צובר יותר ויותר מודעות, ורגע לפני שצוות ה"מפץ הגדול" מתכנס לצילומי העונה ה-11, השחקנים והשחקניות הראשיים החליטו לעשות מעשה ולתקן את הפער, ולקרב את הסדרה בכמה צעדים לכדי שיוויון.

לפי מקורות רבים בתעשייה, חמשת השחקנים הראשיים המקוריים קיבלו החלטה, ולקראת חידוש החוזים לעונות ה-11 וה-12 ביקשו באופן מאוד יוצא דופן כי 100,000 דולר משכרם יקוצצו לטובת שכרן של חברותיהן לסט ביאליק וראוש. אם חמשת השחקנים הראשיים ירוויחו "רק" 900,000 דולר לפרק, יצטברו 500,000 דולר שיוכלו להתחלק בין השתיים ולהפוך את משכורתן הנוכחית מ-200,000 ל-450,000 דולר. מה שמצטבר לכ-21 מיליון דולר לחוזה של שנתיים שכולל 48 פרקים. מצידם של חמשת השחקנים הראשיים, ויתור של 100 אלף דולר לפרק באותו חוזה למעשה מהווה לכל אחד מהם הפסד של 4.8 מיליון דולר. מתי אתם בפעם האחרונה סירבתם לסכום כזה?

על המסך בני זוג, במציאות חברים טובים. ממש טובים. צילום: Shutterstock

ההצעה הנדיבה הזו שבאמת בולטת מאוד בנוף שבו שחקנים גברים מרוויחים בדרך קבע כפול מהשחקניות שלצידם. רק לאחרונה עלו לכותרות מחדלים שמדגימים עד כמה פערי השכר בהוליווד הינם מופרכים – האחרון שבהם הוא מאבקה של נטלי פורטמן, שחשפה כי בסרט "קשר לא מחייב" מ-2011 הרוויחה שליש ממה שאשטון קוצ'ר ששיחק לצידה הרוויח. השחקניות הכי רווחיות בעולם כיום, ג'ניפר לורנס וסקרלט ג'והנסן, העלו גם הן את הנושא לכותרות דרך סיפוריהן האישיים בנושא, ואיך הצליחו בכל זאת לצמצם את הפערים ולו במעט לטובתן.

כמובן, השיפור הזה עדיין רחוק מלהיות מספק. אם ראוש וביאליק אכן ירוויחו 450 אלף דולר לפרק, הן עדיין ירוויחו רק 50% מהסכום שנכנס לכיסם של חבריהן לקאסט. ולמרות זאת, המעשה מעורר ההשראה הזה עדיין מסמל את תחילתו של שינוי משמעותי בתעשייה. תוך כדי ויתור על סכומי עתק של מיליוני דולרים, החליטו השחקנים לקחת את העניינים לידיים ולצמצם את פערי השכר בכוחות עצמם. וגם אם לכולנו, ובייחוד לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע, יש עוד דרך ארוכה מאוד לעשות עד לשיוויון ראוי בין המינים, אין ספק שהמחווה הזו היא אחת המרגשות שנראו במחוזות אלו. ניתן רק לקוות שרבים עוד יילכו בעקבותיהם.