ניקול קידמן מודה: הכאב בצילום סצינות כאישה מוכה לא נגמר בסוף הצילומים

ניקול קידמן היא בין הכוכבות היותר מרשימות שלהוליווד יש להציע. כשחקנית זוכת אוסקר ועטורת פרסים רבים אחרים שכיכבה בשוברי קופות רבים, יחד עם החזות הטמירה והיפהפיה שלה כשלעצמה, הופכות אותה לאחת הדמויות הכי זוהרות שמתהלכות על השטיחים האדומים. אולם בהיותה שחקנית, גם לקידמן יש רגעים בהם היא מוצגת חלשה ופגיעה על המסך – ומסתבר שהכאב לא נשאר רק חלק מהדמות.

לאחרונה קידמן כיכבה בתפקיד ראשי בסדרה "שקרים קטנים גדולים", אותה גם הפיקה יחד עם ריס וויתרספון שמככבת בה לצידה. קידמן מגלמת את סלסט רייט, אמא לתאומים בני 6 שנשואה באושר לבעל נהדר כלפי חוץ, שבין קירות ביתיהם היוקרתי עם הנוף לים מכה אותה ותוקף אותה ללא הרף. בכדי להציג את התקיפות שעוברת דמותה של קידמן, השחקנית נדרשה לצלם סצינות מאוד קשות וחשופות, עליהן היא סיפרה כעת בראיון למגזין W.

"הרגשתי מאוד חשופה ופגיעה, ומאוד מושפלת ברגעים מסוימים", סיפרה. "אני זוכרת ששכבתי על הרצפה בשירותים לקראת הסוף, כשצילמנו את הסצנות של פרק 7. פשוט שכבתי על הרצפה ולא קמתי בין הטייקים. שכבתי שם, סוג של שבורה ובוכה. ואני זוכרת בנקודה מסוימת שז'אן מארק (במאי הסדרה – נ.ב) ניגש אליי והניח עליי מגבת, כי פשוט שכבתי שם בתחתונים חצי קרועים, על הרצפה, בלי שום דבר עליי". המראיינת ציינה שקידמן השתנקה כשסיימה את דבריה, וניכר ששחזור אותם רגעים הסעיר אותה.

"לא קמתי בין הטייקים. שכבתי שם, שבורה ובוכה". צילום מסך מתוך "שקרים גדולים קטנים"

על הצילומים עצמם היא מספרת ששום דבר לא תוכנן מראש. "ניסינו בעצמנו ואז ז'אן מארק לאט לאט בנה את הסצינה. אבל הוא גם מצלם הכל, אז ברגע שאת עולה את מתחילה להיכנס לזה, ולא דיברנו על זה הרבה. לא היו ממש חזרות. אלכס (שמשחק את בעלה בסדרה – נ.ב) היה מאוד בתוך זה, ואני הייתי מאוד בתוך זה, והיתה שם כמות עצומה של אמון, אך היו רגעים בהם זה הרגיש מסוכן, ומאוד מערער. הייתי חוזרת הביתה אחרי זה והייתי מרגישה", היא קוטעת עצמה, "שמרתי על ארשת מאוד אמיצה בעבודה ואז הייתי חוזרת הביתה ולא הבנתי עד כמה זה חדר לתוכי. זה השפיע עליי בצורה עמוקה מאוד".

בראיון אחר קידמן, שחגגה לפני שבועיים יום הולדת 50, אמרה: "אחרי שצילמנו חלק מהסצינות המאוד, מאוד אלימות, הייתי שרויה בכאב גדול בעצמי. הגוף שלי גם. זה היה מאוד מוזר, מאוד לא נעים". בתגובה אלכס סקרסגארד, בן זוגה האלים בסדרה, אמר: "היה לי חשוב שנתחבר מחדש אחרי שצילמנו את הסצינות האלה. הסכמנו לוודא זה עם זה שאנחנו בסדר בכך שהיינו מתחבקים".

"אחר כך היינו מתחבקים, מוודאים שאנחנו בסדר". צילום מסך מתוך "שקרים קטנים גדולים"

גם בעלה של קידמן קית' אורבן היה מודאג מההשלכות של צילומי הסצינות הללו לאחר שחזרה הביתה מהצילומים מכוסה בצלקות עמוקות וגדולות. "הוא היה הרוס כשראה את זה, ובכל זאת היה אומר 'אבל יש לי אישה אמנית!'".

כמובן, מטרת העל של הצילומים הקשים האלו היתה ברורה לקידמן. "כשהייתי חוזרת הביתה, הייתי מרגישה מבויישת", סיפרה כשנשאלה על הקושי שבצילום הסצינות כמעט בעירום. "וזה בדיוק אותו הרגש ואותן תחושות שהיו לסלסט. אז היינו מקבילות בתחושותינו, אבל אני הייתי מוכנה לעשות את זה בשביל התפקיד, כי זה מה שהרגשתי שחשוב בשבילו. אני מדברת על לא לצנזר את עצמי דרך העכבות שלי, ולא לפגוע בעלילה או בדמות בגלל המעצורים שלי. אני כאן כדי לספר את הסיפור ולהיות נאמנה לאמנות, לא להביא את הבעיות שלי עצמי במובנים של מה שאני מרגישה בנוח או לא בנוח איתו".

הכאב שחוותה בתפקיד האישה המוכה לא נגמר בסוף הצילומים. מתוך "שקרים קטנים גדולים"

הנאמנות של קידמן לדמות האישה המוכה והטוטאליות שבניסיון להציג אותה על המסך בצורה הכי אמיתית וחשופה שיש, תרמה רבות לאמירה החזקה ש"שקרים קטנים גדולים" מציגה – אף אחד לא יודע מה מסתתר גם מאחורי קירות הבית המושלם ביותר. כל אחת יכולה לסבול מאלימות פיזית ונפשית ומהתעללות יומיומית בלי שמישהו ייראה את זה. לפעמים גם לא הקורבן עצמה.

כנציגה בארגון האו"ם לנשים, וכמי שמתנדבת במעון לנשים מוכות, קידמן כבר פועלת רבות נגד אלימות כלפי נשים במישורים אחרים – אך ייתכן שהתפקיד הזה הוא בין התרומות הגדולות ביותר שלה. אולם כעת בפי רבים בעולם עולה השאלה, האם המחיר ששחקניות משלמות כדי להיכנס לדמות שעוברת זוועות כמו אלימות מינית קשה, הוא מחיר שהן תמיד מוכנות לשלם? היכן עובר הגבול בין מה שמצולם לבין המציאות, ומי מבטיח שלא ינצלו את הגבול החמקמק הזה כדי לפגוע בנשים בתחום האפור?