אמנדה ביינס מדברת לראשונה על ההתמכרות לסמים, הציוצים ההזויים והתקופה הקשה שעברה

בשנות ה-90 הייתה אמנדה ביינס אחת השחקניות הכי אהובות בעולם, היא הייתה ילדה- כוכבת, שהתחילה לשחק בגיל 7 בלבד, השתתפה בסדרות מצליחות, ובסרטי נעורים שוברי קופות והייתה האיט גירל של הרגע. כל מה שהיא נגעה בו הפך לזהב, וכל סרט שהשתתפה בו היה הצלחה מסחררת אבל פתאום משהו קרה, והילדה המתוקה שכולם אהבו לאהוב "ירדה מהפסים" והלכה לאיבוד.

ביינס התמכרה לסמים, הייתה מעורבת בתאונות פגע וברח, פרשה מצילומי סרט שהייתה מחויבת אליו, נכנסה ויצאה ממוסדות פסיכיאטריים, ועברה ניתוחים שעיוותו ושינו את המראה שלה לחלוטין. כולם קיוו שמתישהו היא תתאפס אבל היא המשיכה בשלה, ושחררה לעולם ציוצים הזויים שקיבעו סופית את מעמדה כמשוגעת התורנית של הוליווד (ראו ערך, בריטני ספירס ולינדזי לוהן). היא תקפה קבל עם וגזע את ריהאנה שלטענתה "חטפה מכות מכריס בראון בצדק בגלל שהיא מכוערת", והמשיכה עם הזמר דרייק, ש"למרות שהוא נראה כאילו יש לו תסמונת דאון", אין לה בעיה שהוא "ירצח לה את הוואגינה", ופרסמה הערות גזעניות ובוטות הצליחו לפגוע בציבורים שלמים.

אמנדה ביינס בימים טובים יותר. צילום: shutterstock

לא היה כל כך ברור מה יעלה בגורלה של השחקנית, מידי פעם היא הייתה מעורבת בשערוריות נוספות שרק הוכיחו שהיא כבר לא תחזור לעצמה, והיה נראה שהיא מעדיפה להתחבא בין הצללים. בינואר האחרון היה נראה שהכוכבת לשעבר מתחילה להתאושש, היא סיפרה שהיא התחילה ללמוד אופנה, ואפילו זרקה שהיא רוצה מתישהו לחזור לשחק. מאז היא שמרה על שקט יחסי ולאט ובביטחון טיפלה בעצמה והתמידה בתהליך הגמילה.

היום, בריאיון חדש למגזין פייפר, הודיעה ביינס לעולם באופן רשמי שחזרה לעצמה ודיברה לראשונה על התקופה הקשה שעברה. היא דיברה על בעיות הסמים ודימוי הגוף שגרמו לנפילה הקשה שלה, וחשפה מה היא עשתה מאז ש"נעלמה" מהכותרות. "התחלתי לעשן מריחואנה כשהייתי בת 16, למרות שכולם סביבי חשבו שאני 'ילדה טובה', ובהמשך התחלתי להשתמש בMD, ואקסטזי. ניסיתי קוקאין 3 פעמים", הודתה, "אבל אף פעם לא הצלחתי להתמסטל מזה ואף פעם לא אהבתי את זה".

ביינס סיפרה שההידרדרות האמיתית שלה התחילה ב-2010. היא נשרה מהסרט "רווקים לשבוע" בזמן הצילומים. בגלל שהייתה תחת השפעה מתמדת של אדורל, דבר שהיא היום מכנה "לגמרי לא מקצועי". באותה שנה היא החליטה שהיא מפסיקה לשחק אחרי שהייתה בהקרנה של סרטה "באה בקלות" בזמן שהייתה תחת השפעת סמים, ולא אהבה את מה שהיא רואה על המסך.

"ראיתי את הסרט והייתי משוכנעת שאסור לי להצטלם יותר. חשבתי שהיד שלי נראית כל כך שמנה ושאני נראית כל כך רע", סיפרה השחקנית בכנות מרגשת והוסיפה: "פרשתי באופן רשמי בטוויטר, מה שהיה, כידוע, מאוד טיפשי. הייתי צריכה להוציא הצהרה מסודרת לתקשורת, אבל הייתי מסוממת ולא היה לי אכפת אז פשוט עשיתי את זה. הייתי צעירה וטיפשה".

ביינס, שעסקה במשחק מאז שהייתה בת 7, לא ידעה מה לעשות עם עצמה מהרגע שפרשה וויתרה על הקריירה המבטיחה, ורוב הזמן לדבריה היא פשוט נשארה בבית, התמסטלה, צפתה בטלוויזיה וכילתה את זמנה בטוויטר: "נכנסתי חזק לתוך הסצנה של הסמים והכל נהיה ממש חשוך, העולם היה מקום עצוב עבורי", שיתפה בכאב. במהלך הריאיון התנצלה השחקנית בפני כל מי שפגעה בו בדרך וסיפרה בגאווה שהיא פיקחת ולא משתמשת בסמים כבר ארבע שנים. "אין לי פחד מהעתיד. עברתי את הגרוע מכל והצלחתי לשרוד את זה. אני מרגישה שמכאן אני יכולה רק לעלות".

אמנדה ביינסהתמכרותסמים