האח הגדול VIP: עדי לאון שונא כל מה שזז והצופים נהנים מזה

העונה החדשה של האח הגדול VIP 2019 רק נפתחה, וכבר עכשיו, אפילו ששודרו רק מספר פרקים וגיא זוארץ עדיין חושב שהוא מנחה את "הישרדות נווה אילן", אפשר לראות לאן הבית הולך. הגיבורים של הבית כבר תופסים את מקומם, האנדרדוגים מתמקמים טוב עם טישו בחדר האח, וחביבי הקהל מתחילים לנפח את החזה ולהראות מי הבוס בבית. נכון לעכשיו, הדיירים שמסתמנים כזוכים של העונה הם ויקי כנפו, עדי לאון או שי חי. לכנפו, המתמודדת הראויה ביותר בעיניי, יש סיכוי לזכות בגלל סיפור החיים המרגש שלה והעוצמות שהיא מביאה למסך, לשי חי – בגלל צבא האמת והכריזמה השנויה במחלוקת שלו, ולעדי לאון בגלל שהוא מזרחי שלא מפחד ללכלך על אליטות, אשכנזים ושמאלנים ולעשות צחוק מכל מי ששונה ממנו.

 

 

גם בימי קשת וגם עכשיו אצל רשת – עורכי התוכנית טענו שוב ושוב שלא מדובר בסתם ריאליטי אלא בניסוי חברתי. אם נאמין למה שהם מוכרים, מה אומרת עלינו העובדה שעדי לאון הפך להיות סוג של גיבור תרבות? לאון כבר הספיק ללכלך כמעט על כל הדיירים – להתנפל על נרי לבנה השמאלנית, להיגעל מהפתיחות המינית של גילי מוסינזון, להשפיל את הדוגמנית רומי נסט ("את דוגמנית?!"), להתנהג בחוסר רגישות מוחלט אל הדוגמנית הטרנסג'נדרית עדן יוחנן ולהתעלל בנטלי דדון. המנהל המוזיקלי של אייל גולן הוא הבריון של העונה, שנכון לעכשיו כולם מפחדים לעמוד מולו, אבל כנראה שהוא יישאר בבית עוד הרבה זמן. 

 

 

למה? כי לאון הוא גבר מזרחי, שמעריץ את ביבי וחבר של כבוד בגוורדיה של אייל גולן, וזה מה שנכון להיות כרגע. ואם אתה לא שם, אתה סוג של מוקצה. בישראל 2019 כיף לצחוק ולזלזל במי ששונה, בעיקר אם מדובר באשכנזים, שמאלנים וערבים. בישראל 2019 זה כיף לראות אישה סובלת בשביל הצחוקים אפילו אם אתה סוג של חבר שלה, וזה כיף עוד יותר לזלזל באנשים בשם "אני אומר את האמת שלי". צריך להודות, אם אתה שייך לקליקה הנכונה מותר לך להגיד הכל. אם פעם האליטה הלבנה שלטה ומזרחים התביישו לצעוק ימין, היום אם אתה אשכנזי כדאי מאוד שתצביע לביבי או שלפחות תאהב מוזיקה מזרחית אם אתה רוצה שיקבלו אותך. אם לא, אין לך סיכוי להיות שייך ולקבל אהבה מהקהל. כן, הגזענות שינתה צורה, וזה לא דבר טוב.

 

 

יש כאלה שיגידו שהגיע הזמן שגבר מזרחי יהיה בפרונט. זה נכון, אבל זה לא המקרה. כרגע עדי לאון מסמן את כל מה שלא טוב במדינה, בעיקר את תרבות הדחקה, זאת שמעודדת לרמוס ולצחוק על חשבונו של מישהו שונה ממך. וזה לא הכיוון שאנחנו רוצים להגיע אליו. אתם יודעים למה צחקתם כשלאון החליט שיקראו לנטלי דדון 'מוישה' ושהיא תיכנס לפח? בגלל שיש בכם משהו ששונא אותה ורוצה לראות מישהי כמוה, דוגמנית יפה ומצליחה, סובלת. יודעים למה הרגשתם לא בנוח כשלאון שאל את עדן יוחנן אם היא "חתכה הכל למטה" – אבל עמוק בפנים קיוויתם שהיא תענה? בגלל שגם אתם עדיין תופסים אותה כפריקית ומעניין אתכם לדעת מה הולך אצלה שם למטה יותר מאשר להכיר את האדם שהיא. בכולנו יש "עדי לאונים" קטנים שצוחקים כשמישהו נופל בטעות, זה מעוות אבל זה הטבע האנושי. הגדולה היא להתעלות מעל השנאה, להתמקד בטוב ולא להישאב לרע.

בפרק ששודר אתמול, כשלאון צעק וקילל את נרי לבנה, עיתונאית מוערכת שידועה בדיעותיה השמאלניות, הדיירים האחרים צפו מהצד והזדעזעו. חלקם אומנם פנו אליו, ואמרו לו שהגזים אבל אף אחד מהם לא התעמת איתו באופן ישיר ותקף אותו. במריבה שנראה שהוא יזם עבור המצלמות, לאון קרא ללבנה "בת כלבה". זה מותר כי היא שמאלנית עוכרת ישראל ודמם של כאלו הוא מותר. לא משנה העובדה שמדובר באישה מבוגרת שהושפלה לעיני מדינה שלמה, ולא משנה העובדה שכבר למעלה משלושה עשורים היא מקדישה את חייה להילחם בעוולות ותופעות שאחרים מעדיפים לטאטא מתחת לשטיח. לבנה לא חושבת כמו "הרוב", היא לא ימנית, ולכן בעיניו של לאון, ולמרבה הצער, בעיניי רבים אחרים מותר לתקוף אותה. הרי היא לא אוהבת את ישראל "כמונו". מעניין יהיה לראות אם בהמשך העונה מישהו מהדיירים יקבל אומץ ויעז להתעמת איתו ועם כל מה שהוא מייצג, כי להתעמת עם עדי לאון אומר להתעמת עם אייל גולן, מירי רגב, וביבי – ואת זה אף אחד לא רוצה או יכול להרשות לעצמו לעשותכרגע היחיד שאולי יעשה את זה הוא שי חי. וגם זה כי יש לו צבא שעומד מאחוריו.  

אייל גולןהאח הגדולעדי לאוןרשת