אירה דולפין הדיחה את ליהיא גרינר בהישרדות 2019 VIP והוכיחה: לא משחקים עם לב של אמא

עונת ה-VIP של הישרדות, מעבר להיותה מנומנמת לפרקים, לימדה אותנו מעל לכל שכוכבי הביצה שלנו מוכנים לשקר, לתחמן ולדרוך אחד על השני בשם המיליון, וה-'it's only a game' , שטבעה ל. גרינר האלמותית. אפשר להגיד שאת הטון המלוכלך של המשחק הכתיבה נעמה קסרי וכולם הלכו בעקבותיה. נעמה, שכבר זכתה בעבר במיליון, העידה על עצמה לאורך המשחק שהיא האסטרטגית הכי גדולה בשבט, והשורדים האחרים ניסו לעמוד בקצב שלה ובמקרים מסוימים הגיעו אפילו למקומות שפלים יותר.

קסרי, שניווטה את המשחק בישיבות המועצה האחרונות (על מי אנחנו עובדים, כמעט בכל ישיבות המועצה שהיו), הובילה הפעם את השבט להדיח את מני נפתלי, אך מה רבה הייתה הפתעתה לגלות שהמודחת הטרייה של התוכנית היא לא אחרת מאשר החברה הכי טובה שלה על האי, ליהיא גרינר. השוק היה גדול יותר כשהשורדת הדגולה הבינה שמאחורי המהלך עומדת אירה דולפין, זאת שלא סופרים אותה.

נעמה קסרי. הישרדות VIP רשת 13

מאמנת הכושר הקשוחה באמת לא היוותה איום על אף אחד, ובמיוחד לא על קסרי, המתמודדת הכי חזקה כרגע על האי, אבל מה שהזוכה לשעבר לא לקחה בחשבון זה שלא משחקים עם לב של אמא. ושרוב הנשים באמת יכולות לספוג כמעט הכל, עד שזה מגיע לילדים שלהן.

כבר שמענו כמה פעמים שהמשתתפים טוענים שהמשחק הזה הוא בעיקר חברתי – הטענה הזו נאמרה בעיקר בהקשר של שמחה גואטה שלא עמדה באף משימה פיזית ועדיין נשארה במשחק – והטענה הזו תקפה גם במקרה של אירה דולפין. לאורך הפרקים האחרונים ראינו איך נעמה, שמחה ושות' מזלזלים בדולפין, מדברים עליה מאחורי הגב ומשתמשים בפגיעות שלה כדי לטעון שההתנהגות שלה קורבנית. גואטה אפילו הגדילה לעשות והפילה על אירה את כל האשמה לניסיון ההדחה הכושל שלה למרות שהיא ידעה שליהיא גרינר עומדת מאחוריו, בעיקר כי דולפין הייתה החלשה בחבורה וגואטה הייתה צריכה למצוא שעיר לעזאזל (וכן, מדובר באנשים בוגרים ולא בילדים ביסודי).

ליהיא גרינר. הישרדות VIP רשת 13

בפרקים האחרונים של הישרדות 2019 VIP דולפין כבר נראתה עייפה, פיזית ונפשית, ולא היה סיכוי שמשהו בגישה שלה ישתנה. היא הייתה מובלת, חלשה ובכל פעם שמישהו ניסה לשכנע אותה לעשות מהלך היא ויתרה מראש. משהו מאוד דרמטי היה צריך לקרות כדי שאירה תשנה גישה, וזה אכן קרה – נעמה שכנעה את מני למנוע מדולפין לשוחח עם הילדים שלה, אותם לא פגשה יותר מחודש, ונפנפה אותה בטענה העלובה שכבר קיבלה מכתב. המחשבה שילדיה הקטנים לא זכו לשיחת טלפון מאמא שלהם הטריפה את אירה והכניסה בה כוחות מחודשים ובעיקר רצון לנקום. מאמנת הכושר הוכיחה כשנשים מרגישות שפוגעים בילדים שלהן הן הופכות ללביאות עוצמתיות, ומסוגלות לעשות הכל. אפילו לנצח את נעמה קסרי.

מעבר לעובדה שדולפין לא קיבלה את הזכות לדבר עם ילדיה מה שבאמת פגע בה וגרם לה למהפך זאת הרמיזה שהיא אמא פחות טובה מהאימהות האחרות על האי, רק בגלל שהיא אישה קרייריסטית.

כשאירה ישבה אתמול במועצה וניסתה לברר איך שבט שלם חושב שלא אכפת לה לוותר על שיחה עם ילדיה הקטנים, היה אפשר לראות את העלבון על פניה. וזה באמת הרגיש כואב. הטענה שהיא נמצאת פחות עם הילדים מאשר בן זוגה, ולכן לא יהיה לה אכפת לא לדבר איתם, היא כמובן מגוחכת וחשוכה, ובעיקר שהיא מגיעה מכיוונה של אישה אחרת. חבל שאף אחד מהמתמודדים לא השכיל להבהיר לנעמה שאין סטנדרט אחד של אימהות ושאסור לבייש נשים על הבחירות שלהן.

יכול להיות שמעז יצא מתוק והתוכנית המטופשת שאיכשהו הופכת כל פעם למיני בעל זבוב, לימדה אותנו שיעור על אימהות ושיפוטיות. מאמנת כושר מצליחה, בעלת קליניקה לטיפולים אסתטיים או ליהיא גרינר, כל אישה בוחרת איך לחיות את חייה. וזה לא אומר שהיא אמא פחות טובה, זה רק אומר שהדרך שלה אחרת.

עכשיו שגרינר עברה לוילת המודחים מעניין לראות לאיזה כיוון יילך המשחק. האם נעמה בסכנת הדחה? סביר להניח שלא. בינינו, סביר להניח גם שאירה תחזור לתרדמת החורף שלה, אבל זה לא משנה, היא את שלה כבר עשתה כשלימדה את כולנו כמה זה מסוכן להתעסק עם אמא עצבנית.

אימהותאירה דולפיןהישרדותליהיא גרינרנעמה קסרי