"האח הגדול": בחרנו את המנצחת שלנו לעונה

התקופה שאנחנו הכי אוהבים ב"האח הגדול" הגיעה: שבוע בדיוק לפני הגמר הגדול – הזמן להרהר ולהחליט למי מגיע המיליון, או כמו שהמתמודדים לדורותיהם אוהבים להגיד – מי "ראוי" לנצח. אבל רגע לפני שניגע באחד/אחת שיקטפו את תואר "הזוכה באח הגדול קורונה", בואו נלך קצת אחורה ונתרפק על העונה הארוכה הזאת, שנראה כאילו התחילה בגלגול קודם של האנושות.

אז מה היה לנו כאן? 20 דיירים פלוס אורן חזן אחד (שנכנס לשבוע והצליח להשפיע בצורה עמוקה על החיבורים בבית, אחרי שהכניסה שלו קירבה בין ליאור וניר והפכה אותם – יחד עם תקווה שהשתלבה שם בצורה מושלמת – לשלישייה הכי צמודה והכי חזקה בבית). חוץ מזה הייתה כאן גם הרבה מודעות עצמית, של כל הדיירים, שהגיעו מוכנים וידעו בדיוק מה הקהל אוהב. כל אחד מהם ניסה להשתמש בידע הזה לטובתו, אבל לא לכולם זה הלך.

האח הגדול צילום מסך רשת 13

בדומה לרוב הצופים, בשבוע הראשון של העונה כבר היה לי הימור לגבי הזוכה, ואוי – כמה תמימה הייתי. עכשיו, אני מודה, נאלצתי להיעזר בגוגל רק כדי להיזכר בשמו – רונן פייגנבוים, זוכרים? מאז הרבה השתנה, הדמות שלו הפכה לקוצנית מידי בעיניי (וכנראה גם בעיני רבים אחרים) והוא לא שרד את הברירה הטבעית ועף יחסית בשלבים מוקדמים. אחרי רונן זיגזגתי. התאהבתי בתקווה ואז לא; לא אהבתי את ירדן ואז כן; ואפילו גדי, שהתגלה כממתק, נכנס לי ללב אבל לא מספיק. ליוסי, אסיף וניר פחות התחברתי. ויסלח לי טילטיל. יוסי הוא "הנשמה של הבית", כמו שקוראים לו הדיירים, אבל העובדה שכולם תפסו אותו כזקן השבט וכיבדו אותו רק הזיקה לו, כי לא ראינו יותר מצד אחד שלו. לגבי השניים האחרים: ניר, למרות הרהיטות, היה אלים בעיני כשזה הגיע לאסיף. ואסיף, למרות המראה המצודד, פשוט פחד להיות אמיתי עד הסוף ולהתנהג כמו שהוא באמת חושב – קופץ ומחבק את אורן חזן כשהוא נכנס לבית אבל מצדד בדיירים שקמו נגדו, פגוע וכועס על ליאור, אבל מחבק אותו למרות הכל – אני בטוחה שהבנתם את הקטע.

המתמודד שרבים היו בטוחים שיגיע לחמישיית הגמר לפחות, הודח אתמול קצת לפני הסוף. מפתיע אבל בצדק. ליאור דואק, שהיה בלב משולש האהבה של הבית, היה הדייר הכי מודע למצלמות בעונה הזאת. אני חושבת שהוא אפילו צפה בכל העונות הקודמות ושינן מהלכים כדי ללמוד מה עובד ומה לא. סיפור אהבה? יש, כל האמת בפרצוף? יש, לוחם צדק? יש, מאהב מיוסר? יש, יש, יש.

ולמרות שהכל היה שם, זה לא עבד. דואק נטה בהתחלה לכיוונה של ירדן, ואז, כשהבין את יחסי הכוחות בבית, שם את כל הקופה על תקווה ועזב את האישה והקוקו מאחור, משאיר אותה ללקק את הפצעים ולהשלים מהפך. החיבור בין ליאור ותקווה התחיל קצת עקום אבל לא היה מזויף לגמרי, נראה שהיא כן הצליחה להזיז לו משהו בלב. אבל גם במקרה הזה דואק לא התנהל כשורה, כי לגרום למישהי לחשוב שאתה בעניין שלה ובמקביל להתלבט מול מדינה שלמה אם אתה נמשך אליה או לא, זה לא מכבד. לכל אחד יש את הטעם שלו במין השני, גבוהות/ נמוכות/ מרפקים מחוספסים – הכל הולך, וכל אחד שיבחר כמובן מה שעושה לו את זה. אבל להתנהג כאילו שומן זה מחלה ממארת זה מוגזם עד פאתטי.

ואז נותרו שניים: אדם ואודליה. הדייר שהרוויח הכי הרבה מהכניסה של אורן חזן לבית הוא אדם. כי אלמלא חזן לא היה מציל אותו, הוא היה המודח הראשון. הקסם של אדם לא התבטא בפרקים הראשונים, אבל לאט לאט הוא הצליח להתבלט בחוש ההומור שלו, בקלילות ובעיקר באופן בו תמיד אמר את שלו וניסה לשמור על יושרה והגינות, גם אם זה לא היה פופולרי. אז למה לא אדם? בעיקר בגלל מערכת היחסים עם שירלי והעובדה שהוא הכי פחות זקוק למיליון, לפחות לפי מה שהוא אומר.  

ועכשיו גבירותיי ורבותיי, הגענו לרגע בו אני מכריזה על המנצח שלי. אבל קודם וידוי: מאז ימי הקורונה, ויסלחו לי חובבי האח, הבית כבר לא עשה לי את זה. לא הצלחתי לראות פרקים עד הסוף, לא הצלחתי להבין על מה תקווה וליאור שוב רבים, ולפעמים אפילו מצאתי את עצמי נרדמת מול המסך ומתעוררת רק מהצעקות של גיא זוארץ כשהוא מכריז על המודח. אבל הייתה לי נקודה אחת של אור – הפתעת העונה, האישה והצהלולים: אודליה.

היא נכנסה לבית בכניסה השנייה והצליחה למצוא את המקום שלה בצורה מדויקת: עושה את מה שלא עשו שירלי, נועם והרבה אחרים לפניה. אמיתית, מצחיקה והכי אותנטית ולא מודעת למצלמות שיש, לטוב ולרע – בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. נכון, היא צורחת הרבה ומצליחה לשבש כל שיר אפשרי. אבל בתקופה של ייאוש ובידוד, היא מצליחה לגרום להרבה אנשים לחייך – וזה לא מובן מאליו. ועל זה מגיע לה לקטוף את המיליון. נכון, יש עוד שבוע עד הגמר וסביר להניח שהדיירים האחרים יעמידו אותה שוב להדחה. אבל אל תטעו, אודליה סוויסה עומדת לנצח. תזכרו איפה שמעתם את זה קודם.

**

יש לא מעטות שהאח הגדול זה החיים שלהם בבית האמיתי. שבו כל צעד נמדד ומבוקר, חיים שבו מישהו חושב שתפקיד ה'מחליט' נתון אצלו בלבד. אם את חיה בזוגיות אלימה ומחפשת אזן קשבת וסיוע, התקשרי לקו הסיוע של ל.א לאלימות ואון לייף 6724* 24/7 תהיה שם מי שתקשיב לך. בכל השפות. אנונימיות מובטחת! 

אודליה סויסההאח הגדולתקווה גדעון