ליטל שוורץ: " אני נודניקית בלתי נסבלת וזה עובד לי"

ליטל שוורץ, שחקנית, תסריטאית, בימאית, יוצרת וגם יזמת (על זה תיכף נדבר) התארחה השבוע ב'עושים זום'- סדרת ההרצאות של און לייף בשיתוף החמ"ל לסיוע לעצמאים של להב בחסות בנק הפועלים ודיברה עם המשתתפים על הצלחה, חרדה ואיך מוצאים בעצמי את הדבר הבא אחרי משבר. 

"יזמת תמיד נראה לי משהו שקשור לעסקים אז אני לא קשורה לזה אבל אם את מדברת על ליצור עבודה אז אני מספר אחת בזה. אני נודניקית בלתי נסבלת. אני לא יכולה לשמוע את המילה 'לא'. אם אני מאמינה במשהו, בדיוק עכשיו יש לי תסריט חדש שאני חושבת שהוא מעולה, אז אני אתקשר עשרים אלף פעם, וזה לא מעניין אותי ואני אטריד ואתקשר לכל אחד שיכול לעזור לי עם זה והאמת שזה עובד. דבר אחד לא נעים להם אז הם עונים, ודבר שני אם אני מאמינה בזה, אז אלך עם זה. עכשיו זה הרבה יותר כיף כי שחקנים מתקשרים אליי, אני כבר לא צריכה להתחנף. 

אני בן אדם ששום דבר לא קל לא. שום דבר לא זורם. אני עובדת כל הזמן. הכל לא קל, שום דבר לא טוב. עד שיש לי סדרה, ערוץ 10 נסגר, עד שהגעתי ליאיר לפיד הוא עבר לפוליטיקה. הכל קשה אצלי. אם עד שהצלחתי אז באה הקורונה, תמיד יש בעיות. 

מרץ היה אמור להיות החודש שלי- יום האישה ופורים, היה אמור לסגור לי את כל החובות של הבית החדש ונפלתי פה. יצרתי לעצמי. ישבתי וכתבתי זו תקופה של כתיבה, כתבתי לעצמי סדרה חדשה. עבדתי על עונה חמישית לחברות. כתבתי דרמה חדשה. אפיתי המון, בישלתי. 

הכרתי את הבנות, לא ידעתי שהן כאלה חמודות, לא הייתי בבית כל כך הרבה, הן אחלה בסך הכל. 

אני מפחדת לנוח כי אם אני אנוח אז אני צריכה להיות עם עצמי. לא רוצה להיות שנייה עם עצמי,  לא כיף לי עם עצמי, אם אני אנוח דקה עם עצמי זה לא יהיה טוב לי ולא לאף אחד אחר.

זה המניע להמציא את עצמך?

אני בנאדם שאוהב לעבוד וליצור, אני גם צריכה פרנסה. אני צריכה ליצור לעצמי עבודה. זה לא שדופקים לי על הדלת ומציעים לי הכל. אני רואה את המצב של השוק היום, אני צריכה להמציא לעצמי תפקידים, פתאום כשעשיתי אודישינים לשחקנים אמרתי איזה כיף שאני לא צריכה לעבור את זה. איזה כיף שזה שלי. כל כך הרבה שמעתי לא בחיים, אני לא יכולה לשמוע 'לא' יותר. 

ואף פעם לא נשברת? את נראית תמיד עם תושייה 

לקח לי הרבה זמן. הרבה פעמים רציתי שאוטובוס ידרוס אותי. היה לי תקופה מאוד קשה. כל הזמן הייאוש בא והולך. אמרתי לעצמי זה גם בזכות אמא שלי אמרה 'מה עכשיו, אמרת שתהיי שחקנית. אז יאללה תעשי משהו. היא רצתה שאני אהיה רופאה, היא אמרה לי אם תהיי שחקנית אז תהיי הכי טובה. וכשהיא ראתה אותי בפעם הראשונה על הבמה היא אמרה לי את יודעת מה? יש לך את המזל טוב שלי. זה לקח שלוש- ארבע שנים ואז היא אמרה לי את מצויינת בזה. 

את צריכה להאמין בזה, את צריכה להיות פאנטית. זה נבנה. יש לי קבלה, יש לי סדרה שברוך השם מצליחה וגם היום אני צריכה להוכיח את עצמי. אני כותבת עכשיו דרמה חדשה להוט, לא קל לקבל אותי בתור שחקנית דרמטית, אף פעם לא שיחקתי בדרמה, אז עושים לי בעיות אבל אני יודעת שזה יהיה כל כך טוב, אני כל כך מאמינה בזה, חיים פעם אחת, לא להתייאש. אני אומרת חברה תהמרו עליי, מה אכפת לי, תנסו, חיים פעם אחת. אחרי שאבא שלי נפטר מסרטן אמרתי ללכת עם הלב,,לא לוותר, לא להתייאש. 

שנבין כמה את מולטיטסקנג- על מה את עובדת עכשיו?

אני עובדת על קובי וליטל עונה שנייה, עונה חמישית לחברות  כותבת סדרה לקשת, סדרה להוט ומגדלת שתי בנות ובעל. המון, יותר מדי, אבל נהנת מכל שנייה, אמן שרק ימשיך.  אני לא בסדר וזה בסדר שזה לא בסדר. מישהו נורמלי בחיים האלה?

 

**

האירוע 'עושים זום' הבא ביום ראשון הקרוב 24.05 בשעה 20:30:  זום טרנס אטלנטי. לרישום לחצו על הלינק הבא

**

חיה בזוגיות אלימה? מחפשת אזן קשבת? מתלבטת אם זה גם מצבך ואם מסוכן לך בבית? התקשרי עכשיו לקו החירום של ל.א לאלימות 6724* 24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת 

 

חזרה לשגרהליטל שוורץמשבר הקורונה