מתחילים מאפס: כשמשאירים אותך בלי בגדים עם מנות קרב ונייר טואלט

אני זוכרת את ההודעה הראשונה בה שאלו אותנו אם בא לנו לשמוע על דוקו ריאליטי חדש בו לוקחים את כל החפצים מהבית שלנו. אחזתי בטלפון שלי בעודי יושבת מול שולחן עמוס בפיצ'יפקס. כרטיס מגבת מחופשה לפני שנתיים בהרודס, מצית שהיא גם ספינר, סוכריות שפילחנו מרואת החשבון. עוד לא דמיינתי מה יהיה כשכל זה ילקח מאיתנו, כולל הטלפון בו אני אוחזת, הספה עליה אני יושבת והבגדים שמכסים את גופי.

״רועי, יש לנו פגישה, בטח יש עוגיות, בוא נלך!!!״.

בתכנית ״מתחילים מאפס״ בן זוגי – רועי צברי ואני, לצד עוד שלושה בתים שחווים את התהליך כמונו, עוברים ניסוי חברתי מצולם השואל – מה אנחנו בלי החפצים שלנו? מה באמת חשוב ומה אנחנו צריכים? ומה קורה כשאדם נשאר ללא רכוש או כל דבר חומרי כלל?

לפי הפורמט, אנחנו נותרים בביתנו הערום ופעם ביום מותר ללכת למכולה בה מאוחסן כל רכושנו ולקחת משם פריט אחד בלבד. אתם בטוח חושבים עם עצמכם עכשיו ״מה אני הייתי לוקח?״ אז התשובה היא – לא את הדבר הראשון שחשבתם עליו, תאמינו לי החוויה הזו תשנה את כל מה שהיה נראה לכם שחשוב.

אלמוג שור ורועי צברי מתוך "מתחילים מאפס" כאן 11, אנדמול שיין ישראל

ביום הראשון, ההובלה הגיעה ואספה את כל מה שהיה לנו. מעל 15,000 פריטים. אשכרה ה כ ל, החל ממחט עד לספה, ממברשת שיניים עד לטלוויזיה, כולל החוטיני המנומר, כן כן. 

נותרנו ערומים בבית, עם ארגז מלא באוכל בסיסי מטעם ההפקה. וכשאני אומרת אוכל בסיסי, אני מתכוונת לאוכל בסיסי של מנות קרב וחבילת נייר טואלט. ספוילר אלרט: לא מתנו בסוף.

מיד יצאנו החוצה, כשרועי עוטה עליו את הארגז בו היו קופסאות השימורים, ואני הרכבתי לי חצאית מנייר טואלט ותקעתי את ספר חוקי הפורמט על החזה שלי. וכך יצאנו למסע המטורף של להתחיל מאפס.

למעשה המסע הזה הוא הרבה מעבר ל״מה אקח קודם? דאודורנט או שמלה?״ זה מסע של רגשות עזים שמתגברים מפאת הסחות הדעת היום יומיות שנעלמו – טלפון, טלוויזיה, רשתות חברתיות, ובכלל שלל החפצים המקיפים אותנו ועושים את 4 הקירות אותם אנחנו שוכרים בפלורנטין מ״דירה״ ל״בית״ ולפעמים גם ל״בית מבולגן״.

סבבה, אבל למה עירום?

כשאתה ערום לחלוטין אתה מתנקה מכל סממן של רכוש ומה הוא אומר עליך. היצר ההישרדותי מיד מתחיל לפעול ואני נהייתי הרבה יותר יצירתית. אחת השאלות שליוו אותי, בעיקר כמישהי שמתלבשת בסגנון מאד ייחודי, זה האם הבגדים עושים את האדם או שהאדם עושה את הבגדים?

ואגלה לכם גם סוד קטן – לכולנו יש אותו דבר, בגדול. או בקטן במקרה שלי.

אז הכל בסדר, זה רק עירום.

חוויתי באמת חוויה מדהימה, מומלץ לכל מי ששפוי ומשוגע בו זמנית.

מהרגע בו עיצבתי חולצה משקית זבל שמצאתי, החלטתי שלא אלבש בגדים ״רגילים״ במהלך כל הניסוי ואאתגר את עצמי עם הכנת בגדים משקיות זבל ופריטים לא שגרתיים נוספים שמצאתי ברחוב (פרוייקט מסלול, לא רואה אתכם ממטר!).

שרתי ברחוב בשביל להשיג כסף, ובכסף הזה רועי ואני קנינו צבע וצבענו את כל הבית. מתי עוד יצא לנו שמפנים לנו את כל הבית? אם כבר אז כבר.

עזבתי את הטלפון שהיה דבוק לי ליד, וראיתי איך כולכם עדיין דבוקים לו.

אלמוג ורועי "מתחילים מאפס" כאן 11, אנדמול שיין ישראל

הרגע הקשה ביותר אותו עברתי בתכנית מתועד בפרק 5, זה היה הרגע בו אני רואה שנשארו לי בעצם שתי פחיות שימורים אחרונות. ההיגיון אמר לי שברור שיהיה בסדר, ואני יכולה לרדת לרחוב ולעשות ברטרים תמורת אוכל. אבל בכל זאת, מתי הייתה הפעם האחרונה שהבטתם בארונות המטבח שלכם ויכולתם לספור על יד אחת את כמות הפריטים שנשארו לכם?

רועי ואני דיברנו על מצב העוני בישראל, על ילדים שההורה שלהם נאלץ להגיד להם ״אין לי מה לתת לך לביה״ס היום״. אבל לי עלו בראש הילדים שעניים לא רק בכסף, אלא בעיקר באהבה. שם החלטתי שבעתיד, לא משנה מה, אני חייבת לאמץ אל ביתי ילדים שאין להם.

תמיד פחדתי, פחדתי שילדים יבואו על חשבוני. שאני איאלץ לעשות סדר עדיפויות ולוותר על עצמי בדרך ופתאום בניסוי החברתי הזה, כשלקחו לי הכל, ראיתי איך הזוגיות שלי ושל רועי מתעצמת, איך גם כשאין לנו כלום יש לנו הכל, והרגשתי בטוחה. הבנתי שזה לא משנה מה יש לך, זה משנה מי יש לך. מי עובר איתך את המסע המטורף הזה שנקרא החיים. אתם יכולים להתחיל ממאה או להתחיל מאפס, אבל העיקר שתהיו מאושרים.

אלמוג שור היא שחקנית וסטנדאפיסטית. בת 28, גדלה ביישובי גדרות, היום גרה בשכונת פלורנטין בת"א. מכורה לטלפון ולבגדים צבעוניים. משתתפת בסדרת סדרת הדוקו-ריאליטי "מתחילים מאפס" ב- כאן 11. לא צפיתם? זה הזמן לעשות בינג' בסוף השבוע כי בראשון ישודרו שני הפרקים האחרונים.

***

לא מעט נשים חשות כלואות בביתן היום יותר מתמיד. לקריאת תמרורי האזהרה שכתבו בפורום מיכל סלה כנסי ללינק הבא 

חיה בזוגיות אלימה? מחפשת אזן קשבת? התקשרי עכשיו לקו החירום של ל.א לאלימות ואון לייף 6724* 24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת 
 
אלמוג שורמתחילים מאפסרועי צברי