אותו פורמט מיושן, מזל שעדי אשכנזי הצילה את הערב

"רוקדים עם כוכבים" חזרה למסך שלנו (קשת 12) לעונה שמינית לאחר עשור של היעדרות מהמסכים, חמושה בהרכב שופטים מאוזן, ליהוק צעיר ברובו ובלוסי איוב המצוינת בעמדת המנחה. כבר בתחילת פרק הבכורה היה ניתן לראות כי הפורמט קיבל מנה גדושה של מיינסטרים כדי לכפר על שנות ההיעדרות אבל לא בטוח שזה יספיק, בטח לא לעונה שלמה.

נתחיל בנקודה החיובית ביותר והיא כמובן סגל השופטים השוויוני בו יושבים אנה אהרונוב, רונה לי שמעון, אלי מזרחי ודויד דביר. נכון, זאת לא התכנית הראשונה שעושה את זה אבל כל תכנית שמציגה  הרכב מאוזן- הרי זה מבורך. כשזה מגיע בתוספת נשית של מנחה ממולחת ונעימה כמו לוסי איוב זה אפילו טוב יותר. אימת הזוגות, דויד דביר, הגיע לפרק הפתיחה מעודן מאוד ביחס למה שהקהל הישראלי זוכר ממנו כשופט "נולד לרקוד". הוא החמיא במקביל לביקורת המתקנת והשילוב הזה הוציא ממנו הרבה הומור נעים, והיה שינוי מרענן מהשיפוט הדי אכזרי שראינו ממנו בעבר.

סוף סוף שוויון: חבר השופטים והמנחה של רוקדים עם כוכבים – דוד דביר, רונה לי שמעון, לוסי איוב, אנה ארונוב ואלי מזרחי. צילום שי פרנקו

עוד תוספת עדכנית לימינו היא בהחלט התלבושות. אם לפני עשור הרקדנים והכוכבים בתכנית נצצו בתלבושות השמורות לתחרויות הריקודים הסלוניים בלבד, שלעיתים נראו כמו תחפושת של ממש, הפעם המעצבת ריקי דלאל הלבישה את המתמודדים עם קווים מאוד טרנדיים ואלגנטיים. היה ניתן לראות שהושקעה מחשבה וכי התלבושות הותאמו למי שלבש אותן.

כל אלו הם רק תוספת למה שבאמת נראה כניסיון של ההפקה לשמר את הפורמט כרלוונטי ועדכני והוא כמובן הליהוק. אין ספק שקשת התאמצו מאוד וליהקו כוכבים מאוד עכשוויים שפונים לקהל הצעיר כמו עדן פינס, בר זומר, אוראל צברי ועומר דרור. אבל לא רק. בין המלוהקים נמצא גם את אסטלה, אלי אילדיס, סנדי בר ואפילו פרופסור עידית מטות. אפשר להכריז כי ליהוק כזה מגוון בתכנית ריאליטי לא ראינו הרבה מאוד זמן, וזה בהחלט משמח.

אך האמת היא שלמרות כל אלו פרק הפתיחה לא התרומם. בזמן היעדרותה מהמסכים הישראליים, "רוקדים עם כוכבים" המשיכה להיות משודרת ברחבי העולם, ובפופולאריות יתרה יש לציין. אך ניכר כי הפורמט פחות תואם את החך הישראלי ועדיין עובר כפורמט מיושן שפחות יוצר עניין. רגע השיא של הפרק הגיע בסופו בהופעתה של עדי אשכנזי המעולה. אשכנזי סיפקה הופעה מרשימה ביותר וצלחה את הכוריאוגרפיה המושקעת והמסובכת של חיים פרשטיין. שופטי התכנית כבר הכריזו עליה כ'איום' וכמתמודדת חזקה, אבל זה לא רק הביצוע. אשכנזי דיברה בכנות כובשת, והייתה המתמודדת היחידה שלא דיברה משפטים מכובסים ומלאי קלישאות על 'אתגרים' ו'חלומות'. הטסטה שלה שבה היא מספרת על המחשבות על המסעדות שבחוץ או התהיות מה לעזאזל חשבה לעצמה שהצטרפה לפורמט היו לא רק שובות לב, אלא מצחיקות ומשחררות. האותנטיות המתפרצת שלה הייתה הדבר הכי טוב במהלך השידור שלא הצליח להתרומם. אם משהו יכול להרים את הפורמט זה, זה רק אם שאר המתמודדים ידבקו באותנטיות שלה.

רוקדים עם כוכבים