איך הפכה ילדה בת 12 לדבר הכי חם בתעשיית הבידור?

לפני כמה ימים התפרסמה במגזין ELLE הפקת אופנה מיוחדת למדי. לא, דווקא הבגדים לא היו ביזאריים וגם הפוזות לא היו יוצאות דופן במיוחד. זו הייתה דווקא הדוגמנית שהרימה כמה גבות. אחרי הכל קוראים לה מאדי זיגלר, והיא אחד השמות החמים כרגע. והיא רק בת 12.

ההפקה הזו לא הייתה מינית במיוחד, כבר הורגלנו לילדות-דוגמניות שמשדרות מיניות ולא רק בחו"ל (ע"ע יעל בר זוהר והסוס ואפילו הבת של גלית גוטמן שהחלה לדגמן). עם זאת גם אי אפשר להתעלם מהשפתיים המשורבבות והצבועות ואווירת הלוליטה שהומברט הומברט היה עושה ממנה מטעמים. אימה של מאדי, אם תהיתם, לא ממש ממהרת לכסות את כתפיה הענוגות של בתה. אחרי הכל, היא רואה איך העבודה הרבה שלה, במטרה להפוך את הבת שלה לכוכבת כמה שיותר מהר, סוף סוף מתחילה להשתלם.

מתוך הפקת האופנה ל-ELLE

כמו הרבה מדפי ויקיפדיה של סלבריטאים, גם זה של מאדי זיגלר מתחלק לחיים שלפני הקריירה ולחיים שאחרי, או בז'רגון של ויקיפדיה – Early life (החיים המוקדמים) ו-Career (קריירה). רק שבמקרה שלה, החלק השני מתחיל כבר בגיל שנתיים.

היום, בגילה המופלג, מאדי היא כבר סוג של אימפריה בהתהוות, כשמאחוריה סדרת ריאליטי, ראיונות באינסוף תכניות אירוח, מערכונים בכיכובה, ליין בגדים יחד עם אחותה וכמובן – קליפ מאוד מפורסם (לשיר chandelier של סיה). אבל כנראה שמאחורי טונות המייקאפ והחיוך הגדול מסתתר גם סימן שאלה. למאדי לא היתה ברירה אלא להיות כוכבת.

כאמור, היא התחילה לרקוד בגיל שנתיים ולפני ארבע שנים ההורים שלה התגרשו בעקבות ההשקעה הרבה בקריירה של מאדי, שהובילה ללחצים כלכליים ונפשיים. עכשיו נראה את הילדה שמעזה לא להצליח כשהיא נושאת על כתפיה אשמה שכזו.

עם המעריצה סיה

לפני כמה שנים הצטרפה מאדי ל- Abby Lee Dance Company, קבוצת מחול לילדות שגם מככבת בתוכנית הריאליטי Dance Moms. התוכנית מתעדת את הדרמות שמתחוללות בזמן תחרויות הריקוד, כמו, לדוגמה, כשרקדנית אחת מקבלת סולו על חשבון האחרת. ולהזכירכם, לא מדובר באיזו יפצ'וק החיילת, אלא בילדות שלרוב עוד לא חגגו 12, אבל בכל זאת צריכות להתמודד עם העלבון והקנאה מול כל העולם. לצד הילדות הרקדניות, מתעדת התכנית גם את האימהות – לרוב נשים אמביציוזיות, חסרות חיים משל עצמן, שמפעילות לחץ עצום על הבנות להיות מפורסמות הכי מהר שאפשר. מנהלת הקבוצה, אבי לי מילר, נחשבת לאחת הדמויות היותר קשוחות על המסך. משהו כמו סיימון קאוול במחזור. היא נוהגת לרדות בילדות עם משפטים כמו "את הדמעות שלך תשמרי לכרית", אבל לטענתה של מאדי "הם אף פעם לא מראים את הצד הנחמד שלה". זיגלר, מבחינתה, דווקא האירה צד אחר של המורה הקשוחה כשסיפרה שהיא "יכולה להיות מאוד מתוקה ואדיבה. אבי ממש שינתה אותי, כרקדנית וכאדם". לא ברור איך ילדה בת 12 יכולה להרגיש שהיא השתנתה כאדם, אבל מילא. אגב, כיאה לילדה שאומרת שהיא כל כך רגילה למצלמות עד שכבר לא מרגישה בקיומן, גם הנשיקה הראשונה שלה היתה מולן, במסגרת ריקוד עם הילד ג'ינו קוסקולואלה.

הנשיקה הראשונה של מאדי

אבל לא רק הלחצים של אבי המאיימת הופעלו על מאדי – גם אימה נחשבת לפושרית קיצונית במיוחד ואילו היא בעצמה מתגלה לאורך הפרקים כפרפקציוניסטית לא קטנה. הקומבינציה הזו, יחד עם עיניים גדולות וכחולות, הפכו אותה לכוכבת הבלתי רשמית של התוכנית, עד שיום אחד היא קיבלה פנייה מאוד מוזרה מאחת בשם סיה. "היא צייצה לי בטוויטר ואמרה לי שהיא רוצה שאשתתף בקליפ שלה", סיפרה מאדי בראיון לתוכנית Good Day LA. "לפי הציוץ, כולם חשבו שזה אודישן ושהיא מחפשת ילדה, אבל היא פנתה ישירות אליי. זה היה מטורף". שבועיים לאחר הפנייה, היא טסה ללוס אנג'לס כדי ללמוד ולצלם את אחד הקליפים הכי ויראליים של השנים האחרונות.

ג'ימי קימל ומאדי מנסים לשחזר את chandelier

מאז שהקליפ יצא, הפכה מאדי לסלבריטאית מבוקשת בטקסי פרסים, שטיחים אדומים ובתוכניות אירוח, ובין השאר היא שחזרה את הקליפ בלייב בתוכנית של אלן דג'נרס, ב"רוקדים עם כוכבים" ובתוכניתו של גי'מי קימל. אבל כמובן שלא מאדי, ובטח שלא אמא שלה, הולכות לעצור כאן. כמתבקש מכל סלבריטאית שרוצה להרחיב את גבולותיה, גם היא הוציאה ליין בגדים יחד עם אחותה הקטנה. והנה הגענו לאחות: מקנזי נחשבת לאנדרדוג. גם היא רקדנית ומשתתפת בתוכנית הריאליטי, אבל היא הרבה פחות יפה וכריזמטית ויש שאומרים שגם הרבה פחות מוכשרת. לכן החליטו לעשות איתה את מה שעושים עם הילדות שאין להן כישרון יוצא דופן, ולהפוך אותה לכוכבת ילדים. באפריל השנה היא הוציאה אלבום תחת השם mack z ובאחד הסינגלים, העונה לשם Shine, היא שרה על כך שיש מישהי שמגשימה את החלומות שלה, אבל יום אחד יגיע גם הזמן שלה לנצוץ. בקליפ לשיר רואים צללית של ילדה רוקדת, רמז לאחותה הגדולה. אין ספק שכזו מודעות עצמית לא פגשנו כבר הרבה זמן.

האחות מקנזי מנסה לנצנץ

בינתיים מקנזי לא זוכה להצלחה שלה קיוו, ומאדי ממשיכה לגנוב לה את הפוקוס. עם רשימת מעריצים שעד היום היו הכוכבים שלה, בהם צ'נינג טייטום וקייטי פרי, מנסה מאדי  להתרגל לחייה החדשים. "זה מאוד מוזר עכשיו", אמרה בראיון לדייזד אנד קונפיזוד. "עד עכשיו אף אחד לא עצר אותי כשיצאתי לקנות גלידה. הייתי בן אדם רגיל לחלוטין. עכשיו אפילו לפארק שעשועים אני צריכה לקחת שומר ראש, כי זה מגיע לסיטואציות לא טובות". אבל המעריצים ואיבוד הספונטניות לא מאיימים על מי שמגיל אפס (טוב, שנתיים ליתר דיוק) התאמנה בוקר ולילה בלהיות כוכבת. היא עצמה מודה כי היא הולכת באופן קבוע לאודישנים לסרטים, פרסומות ותכניות טלוויזיה. "הייתי שמחה להשתתף במשהו שבו אני אוכל לשלב משחק וריקוד באותו הזמן, כמו בברודווי או בסרט. אני רק רוצה להתמיד בריקוד. אני רוצה להתמקד בהצלחה ובלהראות לכולם באמצעות הריקוד את הלב ואת הנשמה שלי…ולעשות את זה עד שכבר לא אוכל ללכת".

עם המעריץ צ'נינג טייטום 

סביר להניח שברחבי העולם יש מיליוני ילדות שמתות להיות עכשיו בנעלי הבלט הלוחצות של מאדי, אחת מהן קרוב לוודאי היא אחותה. עם זאת, כבר ראינו מה עולה בגורלם של ילדים-כוכבים שנדחפים קדימה על ידי הורים שלא תמיד ערים לצרכים שלהם. נקווה שבמקרה של מאדי, יהיה מי שידע לשמור על האינטרסים שלה ויעזור לה להחליט מהו המחיר שהיא מוכנה לשלם עבור הצלחה.

מתוך הראיון ל-לדייזד אנד קונפיזוד