נמאס לכם מניו יורק? אלה הערים האמריקאיות שאתם חייבים לראות

לואיוויל, קנטאקי
"לואיוויל מזוהה מאוד עם אווירה טובה, מוסיקה מגוונת, אמנות תוססת וסצינת אוכל מתפתחת המאופיינת באורחים דרומיים נכבדים", אומר טום מרצ'נט, המייסד והבעלים של מסעדת 'העגבניות השחורות'.

זה גם ביתם של כמה מקומות מצוינים ללון בהם: החל במלון בראון המדובר דרך מלון בוטיק buzzy 21c, אשר משמש עכשיו גם כמוזיאון לאמנות עכשווית. "אתה יכול הבין את ליבה של העיר על ידי התבוננות על תרבות השתייה שלה", הוא ממשיך. בקנטאקי היא מדינתו של משקה הבורבון, ו"את הבית הקרוב של בולט בורבון במזקקת סטיזל-וולר – חובה לראות".

לואיוויל. תרבות שתייה מפותחת. צילום: shutterstock

פילדלפיה, פנסילווניה
עם הנצחון המרגש הראשון של קבוצת האיגלס בסופרבול, פתיחת המלון החדש מרשת 'ארבע עונות' לקראת הסתיו, וזרם היצירה בשכונת פישטאון, פילדלפיה צריכה להיות על הרדאר של כולם, על פי מליסה ביגס בראדלי, מייסדת חברת הנסיעות אינדגארה. לא רחוק ממלון ארבע עונות הוא נמצא הביסטרו המדובר ביותר בעיר – Royal Boucherie של השף זוכה התוכנית מאסטר שף.

"אחרי שתסיימו לחקור את האטרקציות האומנותיות וההיסטוריות של העיר (אל תחמיצו את אוצרות האמנות באוסף בארנס), חוו את החיים המודרניים שלה בפישטאון". כדאי לבדוק גם אתMulherin's Sons, מלון מגניב עם מזנון איטלקי השוכן במזקקה בת 100 שנה, ו-Vestige, מלון בוטיק בעיצוב עתידני".

פילדלפיה. בבניין העירייה שלה הוכרז על עצמאותה של ארה"ב. צילום: shutterstock

דטרויט, מישיגן
"הרנסנס של דטרויט הוא עדות ליצירתיות של תושבי העיר שהקימו מחדש את המטרופולין שהיה פעם תוסס, והפכו אותו למקום מעורר עניין", אומר מרצ'נט. "לדטרויט יש אותנטיות מוחשית". פרויקט היידלברג, מרחב אמנותי יוצא דופן, השתלט על מגרשים ריקים ועל בתים נטושים, ויצר יופי במקום בלתי צפוי.

הארכיטקטורה ההיסטורית גם מרשימה, מהתחנה המרכזית של מישיגן אל אכסניית רחוב המעבורת (שווה שהות). חברת התכשיטים 'שינולה' עשתה את חלקה כדי להביא את התעשייה לאזור והרחיבה את ההיצע מעבר לשעונים, היא הקימה מלון שאפתני ומרשים שייפתח בקרוב. וגם סצנת האוכל פורחת.

דטרויט. ארכיטקטורה היסטורית מרשימה. צילום: shutterstock

סוואנה, ג'ורג'יה
"אחד מהאתרים השמורים ביותר של דרום אמריקה, סוואנה מציגה בגאווה חווית אירוח מרשימה, אדריכלות יפה, היסטוריה עשירה וקסם קלאסי", אומר ביגס בראדלי. יצירתיות היא חלק גדול של מרקם של העיר הודות למכללת סוואנה לאמנות ועיצוב. השנה יפתחו שפע אטרקציות חדשות בעיר, כגון מלון פרי ליין החדש בלב הרובע ההיסטורי.

גם הסצינה הקולינרית בעיר התחתית מתחממת עם תוספת של המסעדה הרביעית של שון ברוק, לצד מקומות חמים נוספים כמו Duck Diner, דיינר בסגנון רטרו-שיק המושפע מדרום אסיה, בית קפה טבעוני Fox & Fig, ו-The Grove, מסעדה חדשה שתפתח בקרוב וכוללת גג עם נוף פנורמי של העיר.

סוואנה. שפע אטרקציות חדשות בעיר וסצנה קולינרית תוססת. צילום: shutterstock

פורטלנד, מיין
"בעוד במיין יש תחושה של מקום רחוק מאוד, שלעתים קרובות מרגיש כמו עולם אחר, פורטלנד הרבה יותר נגישה ובקלות יכולה להפוך למקום ראוי לחופשה", אומר מרסנט. העיירה סאמרס שופעת חופים, והסתיו המוקדם הופך אותה למדהימה ביופיה. בעונה, זה קוסמופוליטי במיוחד עם ברים מעניינים, מסעדות, וכמובן, לובסטרים. "בעוד פורטלנד עשויה להראות כאנרגטית, היא עדיין נוטפת קלאסיות".

תוכלו לשהות באכסניית Danforth ההיסטורית והשלווה או לקחת מעבורת אל אכסניית Diamond Cove השכונת על האי דאימונד. וגם את מבשלות הבירה באזור לא תרצו לפספס והן קיימות כאן בשפע, בעיקר כדאי לבקר ב- Bissell Brothersו-Stroudwater. "אם תחפצו בחוויה קצת יותר ייחודית, בקרו במוזיאון הבינלאומי Cryptozoology, היחיד מסוגו בעולם".

פורטלנד. הסתיו מדהים ביופיו. צילום: shutterstock

לכתבה בפורבס ישראל

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

אמריקהארה"בחופשותטיסות לחו"ל