בין קרח ללבה: את המלון הזה באיסלנד לא תרצו לעזוב

אם אתם חובבי טיולים ברחבי העולם, כאלה שמחפשים כל העת אחר מקומות חדשים ומלהיבים לבקר בהם, ודאי כבר יצא לכם לראות תמונה של הלגונה הכחולה של איסלנד. המים הכחולים הקפואים תועדו כבר במיליוני עדשות מצלמה. ב־2014 משך האזור 700 אלף מבקרים, ובשנה שעברה הגיע מספרם לשיא של 1.3 מיליון איש. על אף שניתן לייחס לספא הגיאותרמי את המשיכה הרבה למדינה הנורדית, העלייה במספר התיירים מיוחסת בעיקר לטיסות הזולות ולחשיפה שקיבלה איסלנד בצילומי "משחקי הכס".

אבל עכשיו גם לתיירי הלקשרי יש סיבה מושלמת לחופשה באיסלנד. באפריל האחרון נפתח הריטריט המיוחל בלגונה הכחולה (Blue Lagoon Retreat Hotel). מלון הסוויטות, עם 62 חדרים, נבנה במשך שנים ארוכות, ועל אף העיכובים הרבים בדרך – היה שווה להמתין. בכניסה לריטריט מקבלים את פני האורחים חלונות ענקיים שמשקיפים אל המים בחוץ – בריכות בנות 800 שנה מצופות טחב, שאוצרות בתוכן מים בגוני פסטל כחולים. שנדלירים מודרניים בשחור וקירות בטון חלקים הם הניגוד המושלם לחיפויי העץ החמימים ולכורסאות העור. אזור המסעדה השקוע, שם מוגשים ארוחת הבוקר ותה של אחר הצהריים, רך וטבעי ברובו, עם ריהוט בצבעי בז' וכחול. זה שיעור מאלף בעיצוב הרמוני, שמשתלב עם מה שנמצא מעבר לקירות: משחקים עם הנוף, במקום לנסות לשפר אותו.

אסתטיקה שנמשכת מהנוף הטבעי בחוץ אל עיצוב החדרים. צילום: blue lagoon retreat

אותה רוח אסתטית נמשכת לתוך החדרים. אלו שבקומת הקרקע נהנים מנוף ישיר ללגונה ומעוטרים בגוונים כחולים, בעוד אלו בקומה השנייה, שבפניהם נפרש הטחב העתיק והירקרק, זוכים לנימה של ירוק. כל חדר מתגאה במקלחת גשם ובאמבטיה פריסטנד, נוסף על חלונות מהרצפה עד התקרה ומרפסת מרוהטת, שבה יכולים האורחים לחבור לטבע מתוך הנוחות של המערה שלהם.

הסוויטות מצוידות במיני־בר ללא תשלום נוסף ומוצרי טיפוח של בלו לגון, יחד עם הטבות נוספות, כמו מארחים שיעזרו לכם עם כל צורכיכם, שיעורי יוגה יומיים וטיולים מודרכים בטבע (מחירי הסוויטות – החל ב־1,200 יורו ללילה). אלו שרוצים ללכת עד הסוף ישמחו לשמוע על סוויטת הלגונה, עם אזור מגורים נפרד ולגונה כחולה פרטית (החל ב־2,400 יורו ללילה). אלו שרוצים רק להציץ מוזמנים להזמין אירוח יומי (בלי לינה) בלגונה (החל ב־54 יורו), או טיפול ספא יוקרתי (החל ב־230 יורו).

מסכה מאצות ולבה

אבל האטרקציה האמיתית פה היא הלגונה הכחולה. לאורחי הריטריט יש גישה למקום שאליו נוהרים המבקרים באיסלנד, אבל היתרון האמיתי של השהות פה הוא הגישה לשלוחה הפרטית של המלון למים הגיאותרמיים האיקוניים של האזור ולספא התת קרקעי. הירגעו בלגונה העשירה במינרלים, הרחק מההמונים, הזמינו לכם מסאז' בתוך המים ונצלו את כל השירותים המוצעים באואזיס. לשירותכם חדרי סאונה חמה וקרה, אזור הירגעות עם ערסלים תלויים, חללים חשוכים שמוארים באמצעות אח ואפילו מרפסת פנורמית עם נוף שלא יסולא בפז.

סוויטה בלגונה הכחולה. צילום: blue lagoon retreat

אם אתם מעוניינים בעוד קצת פרטיות, יש מערת לבה באחת הפינות של הריטריט, עם אח שמוזנת בעצים, לגונה פרטית וספות מחוממות. אבל גם אם תחליטו להזמין את החדר המבודד ביותר, השלימו את השהות שלכם עם "ריטואל הלגונה הכחולה", שכולל שלושה שלבים של טיפול קוסמטי באמצעות מסכה ממלח מינרלי ולבה, אצות כחולות־ירוקות וסיליקה. החומרים הטבעיים מופקים ממי הים של הלגונה ומעובדים באתר על ידי מרכז המחקר והפיתוח של הריטריט, ואתם תצאו מפה כשאתם מרגישים מלאי חיים. את מוצרי הספא אתם יכולים להזמין גם מהמחשב בבית.

במלון תמצאו ספרייה נעימה עם בר, מרכז כושר וגלריה שמציגה יצירות קרמיקה איסלנדיות מהמאה ה־20. כדי ליהנות מתזונה מעולה אתם יכולים לאכול במסעדת הספא, שם תזכו לארוחות קלילות בעודכם עטופים בחלוק נעים וצופים אל המים המרגיעים. בערבים בקרו במרתף היינות התת קרקעי, שם תוכלו לבחור מבין 350 בקבוקים, בעודכם מוקפים באבן וולקנית, ואז תעשו את דרככם בחזרה ל־Moss. במסעדה הזאת מגישים את נפלאות המטבח האיסלנדי, ואתם מוכרחים להסב לשולחנו של השף.

 

לכתבה בפורבס ישראל

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

איסלנדחופשותמלונותמלונות יוקרה