מלון מגדלה: חו"ל על שפת הכינרת

כמו רבים מאזרחי ישראל, כבר תקופה ארוכה שאני סגורה בבית בעל כורחי. זה התחיל עם הסגר הארוך אי שם בראשית ימי הקורונה העליזים, והמשיך לחל"ת מתמשך בלי אופק. למרות שניסיתי להישאר חיובית ואפילו גרמתי לעצמי להאמין לפרקים שאני נהנית לבשל ולהיות עקרת בית נואשת, השקר הזה לא החזיק מעמד לאורך זמן. אחרי שהגיע גם בידוד כפוי עם בעלי והילדים הרגשתי שאני חייבת אוויר לנשימה ודחוף לפני שהבריאות הנפשית שלי מתערערת לחלוטין. בדיוק באותו הזמן כאילו מהשמיים קיבלתי הזמנה לביקור במלון מגדלה המחודש.

אני מודה, היציאה לחופשה לא הייתה קלה עבורי והחשש מהקורונה כמעט הכריע והשאיר אותי גם הפעם בבית, אבל הרצון החזק לשינוי אווירה, יחד עם תו סגול מנצנץ והקפדה יתרה מצד הנהלת המלון על אלכוג'ל ומסכות הטו את הכף ויצאתי לדרך. ובאמת שזה היה הדבר הכי טוב שעשיתי עבור עצמי בתקופה האחרונה.

מלון מגדלה. צילום: ליאת מלכא

מרכז התיירות 'מגדלה' שעל שפת הכנרת ובבסיס מצוק הארבל הושפע גם הוא מהמגיפה העולמית. המלון שנפתח לראשונה בחודש נובמבר 2019 ואירח אורחים רבים מרחבי העולם, נסגר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ונפתח מחדש במהלך חודש יוני האחרון. הפתיחה המחודשת גררה שינויים רבים, והמלון שיועד בעבר לשהייה של תיירים וצליינים עבר התאמה לקהל הישראלי ומספק כעת חווית חופשה אולטימטיבית, בסגנון אירופאי וברמה גבוהה על פי כל הנחיות משרד הבריאות.

האווירה המיוחדת במקום מושפעת מהסיפור הייחודי שלו – במהלך בניית יסודות המלון, נחשפו שרידי העיר העתיקה מגדלא מהמאה הראשונה לספירה, בית כנסת מפואר, מקוואות וכפר דייגים שנשמר כמעט בשלמותו ובו ממצאים מרהיבים מתקופת בית המקדש. השילוב הבולט של החדש והמודרני לצד האתרים ההיסטוריים שנחשפו במקום הוא מרגש ובאמת מאפשר תחושה של ניתוק מהיום יום. לצד חוויית החופשה שכולנו רגילים אליה, שכוללת שכשוך בבריכה וארוחות מפנקות, כאן תקבלו גם חוויה רוחנית. בשטח המלון נמצאים כאמור, שרידי בית כנסת עתיק ואתר ארכיאולוגי שחושף את העיר העתיקה (שעפ"י מקורות שונים חיה בה מרים המגדלית, הלא היא מריה מגדלנה). אם תחפצו בסיור במקום (שירות שמציע המלון), סיפורם העצוב והמדהים של תושבי העיר ירתק אתכם ואולי גם יכניס אתכם לפרופורציות ברוח התקופה.

 

מלון מגדלה. צילום: ליאת מלכא

מלון מגדלה. צילום: ליאת מלכא

בנוסף לאתרים הארכיאולוגים, בשטח המלון גם שוכן בין היתר מרכז רוחני בשם "דוק אין אלתום" – DUC IN ALTUM, כנסייה ייחודית ויפיפייה ובה מספר אזורי תפילה, כל אחד מהם מעוצב באופן שונה וטומן בחובו סיפור אחר. בראש הכנסייה עומד האב איימונד, אדם חביב ביותר שמקבל בברכה את כל המבקרים ומפליא בסיפורים מרתקים על המקום ועל החיבור בין הדתות השונות. ועכשיו רבותיי, סקופ, מדובר באושייה – כי בנוסף לסיור הפיזי במרכז הרוחני, מתחזק הכומר עמוד פייסבוק פעיל ודואג לספק לעוקביו הרבים מרחבי העולם לייבים היישר מהכינרת בכל בוקר.

הביקור ב"דוק אל אלתום" לא שמור רק לצליינים נוצרים, ומיועד לבני כל הדתות. אני אישית התחברתי לאופן בו הכנסייה שמה דגש גם על חשיבות הנשים בדת הנוצרית. כבר בכניסה למקום ניתן לחזות באטריום הנשים שכולל שמונה עמודים, שבעה מתוכם מייצגים דמויות של נשים בולטות מהברית החדשה, והעמוד השמיני מוקדש לנשים מאמינות מכל הזמנים.

האב איימונד. "דוק אין אלתום". צילום: ליאת מלכא

האב איימונד. "דוק אין אלתום". צילום: ליאת מלכא

שורה תחתונה:

אם לסכם את הביקור בשתי מילים: מומלץ ביותר. החדרים גדולים ומפנקים, הבריכה כיפית, העיצוב מרהיב ומושקע והחוויה שונה ואפילו חו"לית. במלון 150 חדרים מרווחים, כולם יכולים להכיל עד שלושה מבוגרים או עד שני מבוגרים ושני ילדים. בחדרים מרפסת נוחה, איבזור מפנק, ומיטה גדולה (או שתיים). במסעדת המלון מוגשת ארוחת בוקר בקונספט מטבח ישראלי ובינלאומי, המציע שלל מנות ברמה גבוהה. חשוב לציין שלמלון אין תעודת כשרות כי הם מבשלים בשבת, אך המקום מגדיר את עצמו כ"כושר סטייל" – כלומר, לא תמצאו בתפריט פירות ים וכו' או ערבוב בין בשר וחלב.

במהלך חודשי הקיץ יתקיימו במלון ערבי גבינות ויין, בהם ישתלבו מיטב המחלבות ויקבי הגליל כולל סדנאות יין מגורמים מובילים בענף לצד טעימת גבינות משובחות מיצרני הגליל.

מלון מגדלה, צומת מגדל. לפרטים והזמנות: באתר, במייל או בטלפון 074-7003204.

** הכותבת הייתה אורחת המלון 

ביקורתמלון מגדלהקורונהתיירות