אוגוסט בירושלים: כל הסיבות להגיע הקיץ לבירה

אפשר לסכם את העניין בדבר הבא: אין בירושלים לחות ועל כן היא עדיפה על כל מקום אחר בישראל בקיץ הלוהט הזה. ואחרי שאמרנו את זה, יש שלל אירועים והתרחשויות בעיר הבירה שלנו שבאמת שווה ומעניין להגיע אליהם, ביחיד, בזוג, עם חברה טובה או עם הילדים. 

ירושלים היא אמנם העיר הגדולה בישראל, אבל מוקדי העניין בה די קרובים זה לזה ואם הגעתם לפה לא ביום הכי חם בקיץ, אפשר בהחלט ללכת ברגל, לספוג אווירה, להיעצר על הדרך בבית קפה נחמד או לקחת את הרכבת הקלה (לא לשכוח את כרטיס הרב-קו!) שתקצר לכם את ההליכה. 

איפה ישנים?

אנחנו בחרנו ללון במלון חדש מחודש – מלון בת שבע ירושלים מרשת ג'ייקובס, רשת מלונות חדשה הכוללת 5 מלונות בכל רחבי הארץ שקמה בלי ששמתם לב במהלך הקורונה. הבעלים שיפצו בעלות של מאה מיליון ש"ח את המלונות וכולם כבר פועלים. כששמענו שזו רשת עם 4 מנהלות בתי מלון ו-80% הנהלה נשית, ידענו שבחרנו במקום הנכון לשהות בו. בירושלים האווירה ביתית משהו, רהיטים עתיקים שנותנים תחושה של פעם עם חדרים נוחים ויפים וגג עם נוף משגע. 

חדר האוכל במלון בת שבע כי ישראלים אוהבים לדעת מה יש לאכול.  צילום אורי אקרמן

במרחק הליכה משם אפשר לעבור דרך שדרה של חנויות מוצלחות בואכה רחוב נחלת שבעה הקסום ובו מתנופפות בעליצות מעל ראשיכם מאות מטריות צבעוניות. לרחוב הזה מגיעים לספוג אווירה, להביט בפסלים הפזורים ברחוב, לשבת בבית קפה או מסעדה, להיכנס לחנויות ולדבר עם המוכרות והמוכרים. בחרנו הפעם לתאר מקומות בילוי שמתאימים לגדולים אבל לא פחות לקטנים: 

מוזיאון כיכר המוזיקה 

במוזיאון הזה תצטרפו למסע מוסיקלי מרגש בין התפוצות והתרבות המוזיקלית שמהם הגיע עם ישראל ותוכלו להינות מחוויה רב חושית מרגשת. למה קוראים לכלי הנגינה ז'וז'ו (שתיים במרוקאית) אם יש לו שלושה מיתרים? איפה ניגנו על סנטור? בין האולמות השונים, בסיור מודרך או עצמאי, תפגשו 260 כלים מיוחדים ומרהיבים שנאספו מהתפוצות ותוכלו לתת לילדיכם הזדמנות לנגן ולהתנסות, להקשיב לצלילים, וללמוד על העושר התרבותי שבונה את החברה הישראלית. אם לא תרצו להקשיב למדריכה, תמיד תוכלו להיעזר ב'סבא לוי' – המדריך הוירטואלי שמהווה חלק מהפעילות האינטראקטיבית שמחכה לכם במוזיאון. תענוג לעיניים ולאוזניים. 

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 10:00-19:00. ימי שישי 10:00-14:00. לינק להזמנת סיורים כאן

החלל המרוקאי במוזיאון המוזיקה צילום איתי נדב

מוזיאון לאומנות האיסלאם

במוזיאון הזה מצוי אחד האוספים היפים בישראל אם לא בעולם כולו-  אוסף השעונים של סר דיוויד סלומונס, אחד משלושה אוספים נדירים ברחבי העולם. אם לא ראיתם עד היום, ממש מתבקש הקיץ לבקר. לילדים מחכים במקום חדרי בריחה שמספרים לא רק את סיפור השעונים אלא את הסיפור המדהים של גניבתם והשבתם חזרה למוזיאון לפני 11 שנים. 

התערוכה שמככבת כעת במוזיאון היא תערוכת הקפה שמתייחסת גם ברצינות וגם בהומור למשקה הנחשק בעולם שהפך ליומיומי כל כך בחיינו אבל שמקורותיו לא עתיקים כמו שנדמה וסיפורים רבים ומעניינים אפשר לספר סביבו. תזכו לראות את מכונות הקפה הראשונות (בגודל של מדיח), לגלות שהמילה 'פנג'אן' מתארת את הספל הקטנה ולא את כלי המשקה ועוד עובדות שמעולם לא הכרתם (על העצומה נגד קפה של נשים כבר שמעתם?). 

שעות פעילות המוזיאון: ראשון – רביעי : 10:00- 15:00. חמישי: 10:00- 19:00. שישי – שבת: 10:00 – 14:00. עוד פרטים בלינק הבא.  

Snider Milano Insuperabile . מכונת קפה. איטליה 1920. אוסף איריס ורם איבגי

מוזיאון ישראל       

גם במוזיאון ישראל פונים הקיץ לכל המשפחה ומזמינים אתכם לבקר בתוך מקדש מאיה, לשמוע סיפור מסתורי מחכם סיני ולנגן עם להקה מקסיקנית – להכיר תרבויות רחוקות מקרוב. תוכלו לטייל ברחובות טיחואנה ולרקוד לצלילי מוזיקה מקסיקנית בעקבות התערוכה "אלוהי התירס ואדוני הקקאו והמאגיי", ליצור בובות מעלי תירס ולהצטרף למופע סיפור בכל אחת מגלריות המוזיאון. אני מתכוונת להגיע עם הילדים. לינק לכל הפרטים כאן

אוגוסט במוזיאון ישראל בירושלים קרדיט צילום: לורה לכמן מוזיאון ישראל ירושלים

החלקה על הקרח

עם כל הכבוד למוזיאונים, האטרקציה של ירושלים הקיץ הוא מתחם החלקה על הקרח חדש חדש בתחנה הראשונה, שהובא במיוחד מאוסטריה בהשקעה של כמיליון שקלים ומשתרע על שטח של כ-750 מ"ר. המתחם מצויד במשטח החלקה מקצועי, מאובזר בציוד חדיש, עשוי קרח אמיתי המציע חוויית בילוי והנאה לטווח רחב של גילאים מגיל 5 ואילך. לטובת הקטנטנים הובאו בובות בצורת פינגווינים וכלבי ים המאפשרים לילדים להחליק בביטחה. 

שעות פתיחה 10:00-22:00. פרטים והזמנות בלינק הבא. עלות: שעת החלקה 45 ₪ בהצגת כרטיס ירושלמי. מחיר מלא: 67  ₪ / שעתיים 100 ₪. הנחות בכרטיסי האשראי ומועדוני הצרכנים השונים. 

החלקה על הקרח. צילום ארנון בוסאני

ממלכת השלג

מתחרה רצינית על תשומת הלב הקרה שלכם עומדת להיות ממלכת השלג שתפתח בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים. בממלכת השלג יפגשו הילדים ב"אולף" איש השלג בבקתת השלג, כמו כן יוכלו הילדים לשוטט במבוך הלבן כמו בעידן הקרח, יחפשו את "ביג פוט", ידוגו דגים בקרח עם בת הים, ויצטלמו עם בני המשפחה כמשפחה קדמונית מתקופת הקרח. האמיצים במיוחד יוכלו להתנסות בהרכבת פאזל מיוחד תחת הקרח הקפוא, יחצבו 'יהלומים' מתוך גושי קרח ענקיים , ואף יוכלו לבקר במתחם מדהים ובו שלג אמיתי שירד וייערם על הקרקע בשיא הקיץ!

שעות הפעילות: א'-ה'; ומוצ'ש מהשעה 17:00 עד 21:30
עלות: כרטיס רגיל מגיל שנתיים ומעלה – 89 ₪ מבצעים בכל חברות האשראי של 1+ 1. עוד פרטים בלינק הבא

ממלכת השלג בגן הבוטני קיץ 2021 צילום תום עמית

פסטיבל אאוטליין – איור ומילים 

מעדיפים להישאר במרחב הפתוח? פסטיבל אאוטליין שכבר הפך למסורת קיצית בעיר יערך השנה בין ה-5-12 באוגוסט, ומציע חוויית שוטטות יוצאת דופן בירושלים. מדובר בפרויקט משותף של עיריית ירושלים, ״ביתא״, המחלקה לאמנות חזותית ורשות הצעירים העירונית. במשך שבוע הפסטיבל תתרחש בחללי העיר השונים חגיגה של איורים ואירועים. מאות מאיירים, אנימטורים, כותבים, אנשי רוח ואנשי מעשה. עיקר התערוכות ימוקמו על ציר רחוב יפו, בין תחנת הרכבת יצחק נבון לרחוב הנביאים במרחב הציבורי בתחנת הרכבת, על הרחוב עצמו וכן בגלריות וחללים שנפתחו לאחרונה – בהם בית החולים שערי צדק הישן, גלריה ביפו 17, ביתא, גלריה עזריאלי במכללת הדסה. עוד פרטים בלינק הבא 

פסטיבל אאוטליין: עבודה של היוצרת רינת הדר

איפה אוכלים? 

תמול שלשום

אם אתם עדיין באזור נחלת שבעה או המדרחוב ממליצה לכם לסור לאחד ממוסדות התרבות והקולינריה של העיר שהושק מחדש אחרי שהיה סגור מעל שנה – תמול שלשום. 27 שנים שבית הקפה הזה פועל וכל ביקור בו יגלה לכם סודות חדשים. תוכלו לפגוש את ספר האהבות שמתעד רק חלק קטן מכל הזוגות שצמחו במוסד הירושלמי הוותיק הזה מקרב המלצרים והסועדים, לשמוע מהבעלים דן גולדנברג את הסיפור האמיתי על הצורפת, הרפד ומה בדיוק עשו בחדר שהיום יש בו ירקות, ובעיקר לאכול אוכל חלבי משובח. אני אישית בחרתי במנה שנקראת 'דני האדום'- ניוקי בסלק אדום, אבל לא שופטת אם תבחרו כל מנה מאלפת אחרת בתפריט. 

תמול שלשום. צילום: אתי נמיר

כך או כך, אחד הקירות בבית הקפה עבר שדרוג והפך לתערוכה. החודש מציג שם התערוכה אין-קוגניטו של הצייר צבי טולקובסקי שאצרו ליאורה רז ורינה פלד. האמן אמנם בן 87 אבל יצירתו חיונית ותוססת בסגנונו האסוציאטיבי הוא יוביל אתכם על כנפי הדמיון למחוזות רחוקים.  

אין – קוגניטו צילום: ליאורה וייז

HARVEY’S BURGER SHACK

אם אתם יותר מאוהבי הבשר, כדאי לכם לבקר אצל HARVEY’S BURGER SHACK,  שם תזכו לאכול סמאש בורגר שהביא שף חיים (הרווי) סנדלר הישר מאמריקה לירושלים. תמצאו בתפריט אפטר קורונה את כל המאכלים האמריקאיים האהובים – הכי חו"ל שתגיעו רק בלב ירושלים. 

הכתובת: שלומציון המלכה 1, ירושלים שעות פתיחה:  א-ה' 12:00-00:00 מוצ"ש- משעה אחרי צאת שבת עד חצות.

יריד אוטואוכל 

בשעות הערב בימים שלישי, רביעי וחמישי יחכה לכם יריד האוכל שחוזר בפעם השלישית בירושלים. שנה שעברה היריד בוטל ברגע האחרון לאור הנחיות הקורונה, והשנה היריד חוזר בגדול עם השפים הירושלמים, חמישה פוד-טארקים משתנים מדי שבוע, אירוח שפיים עצמאים, מתחם ילדים ובו הצגות וסדנאות בישול, הופעות ועוד הרבה הפתעות שכולן מחכות לכם במתחם גיא בן הינום.

אוטואוכל בגיא בן הינום. צילום נועם רומנו

 

**הכותבת הייתה אורחת המלון בת שבע מרשת ג'ייקובס

אירועים בירושלים