5 דרכים יעילות לארוז לחופשה בחו"ל

מילת המפתח: תכנון

אריזה חכמה מתחילה תמיד בתכנון. זה הזמן להיות ריאליסטית לגבי הבגדים שאת "חייבת". קחי בחשבון את היעד, מזג האוויר, אורך החופשה וסגנונה. אין טעם לארוז את שמלת הנשף החדשה שלך לחופשת בטן-גב בתאילנד.

מקסמי כל בגד

ארזי רק בגדים שניתן לשלב אחד עם השני וותרי על הבגדים שמתאימים רק לעוד בגד אחד ספציפי. צרי מלתחה חכמה ופרקטית שלא רק תחסוך לך מקום, אלא גם תחסוך לך כמה מכונות כביסה אחרי שתחזרי מהחופש.

לא בטוחה מה הולך עם מה? פרסי על המיטה את הבגדים ושלבי ביניהם. למשל, לחופשה בת שבוע, בחרי 3 זוגות מכנסיים (כולל זוג לטיסה) ושלבי להם 3 חולצות שונות שמשתלבות נהדר עם כל זוגות המכנסיים. צרפי עוד שמלה והרי, יש לך מלתחה מושלמת לנסיעה.

מזג האוויר

נשמע מובן מאליו, נכון? אז זהו, שלא. נשים רבות אורזות לפי מזג האוויר הנוכחי בארץ (מי אמר שהחום לא משפיע עלינו), ודוחפות, על הדרך, ז'קט למקרה שיהיה קריר, מה שלא פעם גורם לך לטייל 10 ימים עם אותו ז'קט. לכן, בדקי את מזג האוויר במועד הכי קרוב לטיסה (יש גם אתרים שנותנים תחזית של 10 ימים קדימה), כך שתהיי מוכנה ותארזי רק מה שרלוונטי.

קמטים

ותרי מראש על בגדים שיאבדו כל צורה ויתקמטו במזוודה או שתתבאסי ללבוש אותם אחרי פעם אחת. ארזי רק בגדים שאת לא חייבת לגהץ.

ועכשיו, לצד הביצועי:

אירופה

בשנים האחרונות מזג האוויר באירופה הפכפך למדי; רגע חמסין ורגע גשום. על כן, יש להקפיד לבדוק את מזג האוויר על מנת שתוכלי להתכונן לכל מצב. כמו כן, חופשות באירופה כוללות בדרך כלל טיולים רגליים רבים, על כן, השאירי את הסטילטו בבית ובחרי נעלי הליכה נוחות ועוד זוג נעליים ליציאה (בדגש על נוחות).

עדיף לבחור בגדים שנוחים לך ובעיקר שניתן ללבוש אותם גם כשקר וגם כשחם. מה זאת אומרת: ג'ינס וחולצה קצרה הם אופציה נהדרת למזג אוויר חם, ובשילוב ז'קט או מעיל – הם גם פרקטיים כשקר. אם ממש קר, את תמיד יכולה לגרוב גרביונים מתחת לג'ינס, ויצרת לך לוק פונקציונאלי.

רוצה לחסוך במקום? בחרי ז'קט אחד או מעיל אחד לנסיעה. אין טעם לקחת את כל קולקציית הז'קטים שקנית בחורף האחרון.

גם שמלה (עם שרוולים קצרים או בלי) תעשה את העבודה בכל מזג אוויר. כשחם – לבשי אותה כמו שהיא, וכשקר – פשוט הוסיפי לה גרביונים וז'קט. שמלה חלקה וקלאסית תאפשר לך ללבוש מעליה כמה שכבות שתרצי, לכן אם את חושבת שאת עומדת להיתקל במזג אוויר הפכפך – ותרי על שמלת הפרחים החדשה, וארזי את השמלה הפשוטה והחלקה שלך.

ג'קט: טליה. חולצה: מארק ג'ייקובס FACTORY 54. ג'ינס: רנואר. נעליים: VANS, מקס מורטי. תיק: PONS QUINTA לעמנואל. משקפיים: LASTER.
צילום יח"צ: ארי אביץ, טל קרת, אבי ולדמן, אלעד חזקי, שרבן לופה, קית גלסמן, דניאל גרבי

חופשת בטן-גב

חופשת בטן-גב בתאילנד או ביוון, מאופיינת בדרך כלל בבילוי מרבית הזמן על חוף הים או שפת הבריכה ובבילוי ליילי בפאב או במסיבה. הבגדים לבריכה יכולים להיות אותם הבגדים, או 2 מערכות בגדים, לאורך כל החופשה, שהרי את תלבשי אותם בדיוק 5 דקות ביום, במעבר מחדר המלון לבריכה.

לעומתם, קולקציית בגדי הים תלויה בזמן השהות שלך בחופש, אבל בכל מקרה מומלץ לקחת 2 בגדי ים (כך תוכלי לכבס ולייבש בין כל שימוש). שלבי אותם עם 2 זוגות משקפי שמש, זוג מכנסיים קלילים (ישמשו אותך גם בערב או רק עם בגד הים), וזוג נעליים שמתאימות גם לטיסה, גם ליום-יום וגם לערב. וכמובן שאי אפשר בלי זוג כפכפי אצבע לבריכה. אין צורך לארוז 15 זוגות נעליים. בואי נודה באמת, חוץ ממך, אך אחד לא ישים לב איזה נעליים את נועלת.

לעומת זאת, אם תכננת לעצמך לו"ז מסיבות צפוף, הקפידי לבחור שמלה או בגד לכל מסיבה (את הרי לא רוצה שתמונותייך בפייסבוק יהיו עם אותה שמלה לאורך כל הטיול, נכון?).

רוצה לחסוך עוד מקום? ארזי שמלה אחת חלקה (לא חשוב באיזה צבע), ותכשיטים דומיננטיים כמספר המסיבות, למשל ל-3 מסיבות שונות; 1 שמלה לבנה, 3 שרשראות זהב באורכים שונים וצמידי זהב, שרשרת חרוזים גדולה, זוג עגילי שנדליר גדולים וחגורה. כך סגרת לעצמך 3 לוקים שונים לגמרי – מבלי להתאמץ או לסחוב.

אם את לא נמנת על הבלייניות ומתכננת לסיים את הערבים בבר במלון, את יכולה להוסיף שתי מערכות לבוש לערב ולסגור את המזוודה.

שמלה: JUL. בגד ים: טופ טן, אפרודיטה (פסים צבעוני). נעליים: בי יוניק. כפכפי אצבע: אינטימה. משקפיים: ETNIA BARCELONA. תכשיטים: משמאל- טימור שחר. באמצע- יעל שנייברג.מימין- נטע לבנה.
צילום יח"צ: קית גלסמן, יניב דרוקר, גלעד בר, יורי בורוכוב, יוסי גבעוני, טל טרי, אבי ולדמן

מסע שופינג

מתכננת לעצמך חופשה שכל כולה על טהרת השופינג? ובכן, שכחי ממסלולי תצוגות האופנה ותחשבי באופן פרקטי. ארזי 2-3 לוקים (כולל לוק טיסה) לחופשה בת שבוע. כן. בדיוק כך. לא השתגעתי. זכרי שאת טסה לשופינג, משמע, כבר ביום הראשון תבזבזי מרשרשים ותעמיסי בגדים, על כן, אין טעם להעמיס במזוודה בגדים שיתפסו מקום ולא יעניקו לך את החופש למלא רכישות חדשות.

הקפידי שהבגדים שאת מביאה מהארץ יהיו מכנסיים וחולצות שקל לפשוט וללבוש (בכל זאת את הולכת להתפשט ולהתלבש לפחות 8 פעמים ביום), נעליים נוחות להליכה והתרוצצויות (את הסטילטו ממש עדיף שתשאירי בבית), וכמה שפחות תכשיטים (שיעכבו אותך ויגרמו לך לאי נוחות במדידות). ביננו, למוכרות בנכר לא באמת אכפת אם את לובשת קסטרו או לילהמיסט כשאת נכנסת לחנות, אנחנו לא ג'וליה רוברטס ב"אישה יפה".

העדיפי לארוז בגדים שלא אכפת לך לזרוק או להשאיר שם, כך שיפנו לך מקום במזוודה לרכישות החדשות.

בחרי בגדים פשוטים ונוחים, והצטיידי כמובן בטרולי שילווה אותך ברכישות (מניסיון, בחצי השעה הראשונה של השופינג זה ממש כיף לסחוב את השקיות, אבל רגע אחרי כן, זה פשוט מעיק, וגרוע מכך – את עלולה לאבד שקית בדרך).

מכנסיים: ZAP. טייץ: טליה. חולצה פסים בהיר: קסטרו. חולצה: הוגו בוס לונדום. תיק H&O. כובעים: MANGO, קרן וולף. סנדלים: ברשקה. נעליים: לקוסט. כפכפים LUCCA.
צילום יחצ: אסף ועומר מסינגר, אודי דגן, קית גלסמן, ליה רובירס, טל טרי, יחצ חול

חופשה לוהטת

נוסעת למקום חם ולוהט? זו ההזדמנות שלך "להתפרע" וליצור טוטאל לוק א-לה בנות "סקס והעיר הגדולה" בדובאי:

צבעים זהובים נראים נהדר על עור שזוף. גם אם את לא מנשות הגלבייה הזהובה, תכשיטים מזהב יעשו היטב את העבודה.

בחרי בבגדים העשויים בדים טבעיים שיאפשרו לעורך לנשום. אין דבר נורא יותר מלנסות "לדפוק הופעה" ולהזיע בה קשות במהלך טיול.

שמלמלות וטוניקות ים יהפכו את מלתחת החופשה שלך למושלמת ופרקטית; ניתן ללבוש אותם בקלות מעל בגד ים או להלביש אותם עם מכנסיים או תכשיטים לבילוי.

שמלות מקסי הן הלהיט בחופשות ביעדים חמים. השמלות יכולות להתאים גם מעל בגד ים וגם כבגד ליום יום ולבילוי, בניחוח הבוהו-שיק. שווה לארוז שתיים.

שמלות מימין לשמאל: גולף, הוגו בוס לונדום, מארק ג'ייקובס לפקטורי 54. משקפי שמש: אירוקה ואופטיקה ארביטה. טבעת מיכל נגרין. עגילים LASTER. סנדלי זהב: אמה
סנדל גבוה: פורנרינה לסטורי. נעליים מימין- מקס מורטי. תיק APC לסטורי
צילום יח"צ, אסף רייז, ארי אביץ, שרבן לופו, קית גלסמן, יואב ריינשטין, יחצ חול

קוויקי

נוסעת לחופשה קצרצרה של סופ"ש בעיר? ארזי בחוכמה ואל תעמיסי מלתחה של שבועיים בתירוץ "אני עוד לא יודעת מה יתחשק לנו לעשות". תכנני מראש את המלתחה כך שתהיה פונקציונאלית גם לבילוי יומי וגם לערב. הנה 3 טיפים חשובים:

בגד ורסטילי – בחרי בטוניקה או שמלה שניתן לשלבה בצורות שונות וליצור ממנה מראות שונים ליום ולערב בעזרת שילוב נכון של תכשיטים ופריטי לבוש שונים (כגון ג'ינס או ז'קט).

יש שופינג? תשאירי את הבגדים בבית – אם את נוסעת ליעד תיירותי שעמוס בחנויות וקניונים, העדיפי לקחת מראש כמה שפחות בגדים, והשאירי מקום לשופינג.

מלתחה חכמה – לחופשה של יומיים – שלושה ימים: ארזי 2 שמלות, זוג מכנסיים, 2 חולצות, וז'קט קליל במקרה הצורך. לא צריך יותר.

מכנסון: ZARA. טוניקה לבנה: PIPAFASHION. שמלת ג'ינס: רעומה. שמלה: גרטרוד. סנדלים: קסטרו. נעליים: שומייקר. עגילים: אור טוקטלי. צמיד: שלומית אופיר.
צילום יחצ: אודי דגן, אסף ועומר מסינגר, שלומית אופיר, אביטל אפשטיין, ניר יפה, מנחם רייס, יחצ חול