הסלבס שמוציאים את הילדים שלהם מהארון

רק לפני כמה ימים, לאיזו שנייה ויראלית, עסקו אתרי הרכילות האמריקאים בתמונה ויראלית אחת. לשם שינוי, הרעש שהתמונה עשתה לא נבע ממי שהעלה אותה – השחקנית שרה מישל גלר, או "באפי ציידת הערפדים" בשבילכם – אלא דווקא ממה שהיא צילמה: את ידיו של בנה מרוחות בלק לאחר טיפול מניקור.

סביר להניח שגלר לא שערה לעצמה את כמות התגובות שהיא תקבל. ללא מעט אנשים היה בוער להגיב על העובדה שילד בן חמש עובר טיפול מניקור, אבל הרוב היו חייבים להגיד עד כמה זה נורא לראות בן שמורח לק. עם זאת, היו גם לא מעט אנשים שהחליטו להגן באופן פומבי על הבחירה של גלר, בהם גם הזמרת דמי לביטו, שצייצה:"…אם היא לא דוגמה של הורות טובה, אז אני לא יודעת מי כן". התמונה שהעלתה גלר צרפה אותה לקבוצה הכי נכונה כרגע בהוליווד (כלומר חוץ מהקבוצה שמריצה את אופרה ווינפרי לנשיאות): סלבריטאים שלא ממש מתייחסים לכללי המגדר הנוקשים.

הציפורניים של הבן של שרה מישל גלר

יותר ויותר כוכבים מפסיקים לפחד מתמונות הפפראצי ומ"מה השכנים יגידו", ומתחילים לתת לילדיהם אפשרות להתלבש ולהיות מי שהם רוצים. שיילו פיט, הבת היפיפה של אנג'לינה ובראד, היא אולי הסמל הכי גדול של התנועה הזו, אחרי שכבר שמונה שנים, מאז שהיתה רק בת שלוש, היא הולכת "כמו בן", עם בגדים משוחררים ורחבים ושיער קצר. הוריה אפילו התראיינו לא פעם בנושא: ב-2008, סיפר פיט לאופרה ווינפרי על הבקשה של שיילו להיקרא ג'ון. שנתיים אחר כך סיפרה ג'ולי ל"וניטי פייר" ששיילו "רוצה להיות בן, אז היינו צריכים לגזור לה את השיער. היא אוהבת להתלבש כמו בנים. היא חושבת שהיא כמו האחים שלה".

בראד פיט עם הוריו ו"הבנים"

גם בנה המאומץ של שרליז ת'רון הצליח לייצר לא מעט כותרות. כבר לפני שנתיים ג'קסון, בן ה-6, צולם כשהוא מסתובב עם אמא שלו לבוש בשמלה דמוי זו של אלזה ובפאה של צמה בלונדינית, ממש כמו כל ילדה ממוצעת. אלא שג'קסון הוא לא ילדה ממוצעת אלא ילד שחור – ומיותר לציין עד כמה זה לא נראה טוב עבור קהל המתלהמים. מהר מאוד הטוקבקיסטים האלימים קראו לשחקנית זוכת האוסקר "אמא רעה" ואפילו דרשו להרחיק את הבן שלה ממנה. ת'רון בחרה להתעלם לחלוטין מהמגיבים, ועד היום אחת לכמה זמן, מתפרסת תמונה של ג'קסון מטייל בשמלה.

 

שרליז ת'רון עם הבן שלה

עוד ילדון חמודון שנוהג להתהלך בשמלות הוא הבן של בריאן אוסטין גרין ומייגן פוקס. לשני השחקנים היפים יש שלושה בנים בהפרשים קטנים זה מזה. הגדול ביניהם, נואה בן ה-4, נוהג להתהלך באופן קבוע בשמלות. בראיון מצולם ל-Hollywood Pipeline, נשאל גרין האם אין לו בעיה עם כך. "שמעתי מכמה אנשים שהם לא מסכימים שהוא יילבש שמלות", אמר גרין. "ולהם אני אומר שלא אכפת לי. הוא בן ארבע ואם הוא רוצה ללבוש משהו, הוא ילבש אותו, וזה יכול להיות שמלות או משקפי מגן או נעלי בית או כל דבר. אלו החיים שלו, ואלו הם לא הבגדים שלי". עוד הוסיף "אני מרגיש שגילאי ארבע-חמש זה זמן שצריך להיות לו בו כיף. והוא לא פוגע באף אחד שהוא לובש שמלות, אז אם הוא רוצה ללבוש שמלה – שילך על זה".

 

בריאן אוסטין גרין מדבר על הבן שלו (דקה 4:00)

העובדה שכוכבים בסדר גודל כזה לא בורחים או מסתירים, אלא להפך – מאפשר לילדים שלהם להתנסות ולהתבטא, הופכת את הנזילות המגדרית ליותר אפשרית בשביל כל השאר. אבל היא בעיקר מאפשרת לילדים שלנו לגדול באופן שבו הם רשאים לבחור מי שהם רוצים להיות. וכמו שאחד המגיבים כתב על התמונה של שרה מישל גלר: "הלוואי שההורים שלי היו נותנים לי לעשות דברים כאלו מגיל צעיר. הייתי מגיע לאותו מקום שבו אני נמצא היום, רק עם הרבה פחות עוגמות נפש".

אנג'לינה ג'וליבראד פיטטרנסג'נדרשלריז ת'רון