טינה נואלס מספרת: איך מגדלים שתי כוכבות בבית אחד?

תארו לעצמכם כמה קשה לחיות לצד אישה כמו ביונסה. דיווה כל כך נערצת ששואבת את מלוא תשומת הלב כל הזמן, שמהוללת ללא הרף ככוכבת הכי מוכשרת, הכי משפיעה, הכי מדהימה. ביונסה, בקיצור. עכשיו תארו לעצמכם מה זה להיות אחות של ביונסה.

את סולאנג' אנחנו מכירים בראש ובראשונה כ"אחותה הקטנה של ביונסה", אפילו שהיא בעצמה מוזיקאית ויוצרת מוכשרת, ואישה מרהיבה שקורצה מאותם החומרים של אחותה. הייתם מצפים שהגזרה הזו, לחיות את כל חייך בצילה של אחותך המוכשרת והמפורסמת יותר, היתה מעוררת אצל סולאנג' טינה בלתי נגמרת, יריבות, אפילו קנאה.

למרות שהצהובונים היו רוצים שנחשוב אחרת, ולא פעם מרמזים ליריבויות שקריות, שתי האחיות לבית נואלס מאז ומתמיד הראו רק אהבה ותמיכה זו כלפי זו. כל אחת מהן סללה את דרכה בעצמה, וזה מכבר סולאנג' הוכיחה שהיא ממש לא צריכה את הטייטל המיותר "אחות של" כדי להצדיק את מקומה המכובד בתעשיית המוזיקה.

בתוך כל אחוות האחיות הזו, שלפעמים כמעט קשה להאמין לה, עולה שאלה אחת – איך מחנכים שתי כוכבות צעירות ושאפתניות לכבד ככה זו את זו? איך גודעים את האיבה בין האחים מהשורש? ובכלל, איך מכינים שתי כוכבות צעירות לחיי התהילה המטלטלים מגיל צעיר ומספקים להן קרקע מספיק יציבה ותומכת?

טינה נואלס, אימן של ביונסה וסולאנג', שוחחה בשידור חי בפייסבוק עם הכתבת מריה שריבר על הנושא, וסיפרה איך מגדלים לא דיווה אחת, אלא שתיים, תחת קורת גג אחת.

טינה נואלס, צילום: shutterstock

 

כמי שהחלה להופיע ולזכות להצלחה כזמרת כבר בגיל 8 (בניהולו ובקידומו של אביה, מת'יו נואלס), ביונסה היתה "הכוכבת של המשפחה" כבר מגיל צעיר. אפשר היה לשער שבינה לבין אחותה, זמרת מוכשרת בעצמה, יתעוררו תחושות של קנאה, יריבות ותחרותיות לא בריאה. אולם טינה ידעה כיצד להקדים תרופה למכה, ואיך להכין את המשפחה שלה להצלחה המסחררת שבתה עתידה לחוות.

"לקחתי אותן לייעוץ בשלב מאוד מוקדם, כדי שיועצת תוכל לעזור לביונסה להיות רגישה יותר אל סולאנג'", היא סיפרה. "היא לא יכלה לסבול אותה אפילו לדקה. הן היו קטנות, סולאנג' חיטטה לה בדברים, ניסתה להסתובב איתה ועם החברות שלה וביונסה התעצבנה. אבל (הייעוץ) גרם לה להיות יותר רגישה למי היא אחותה ולדברים שהיא היתה צריכה לעבור בגללה".

"היו לי ימים שהקדשתי לכל אחת מהן. בימי רביעי, יצאתי מהעבודה וזה היה היום של סולאנג'. היא היתה הרבה יותר צעירה מביונסה, וזה היה קשה, כי ביונסה היתה מיני-כוכבת בעיר שלנו", הסבירה.

"המשפחה שלי אמרה שאני הולכת להפוך אותן למשוגעות ושהן צעירות מכדי שאקח אותן (לטיפול), אבל אני רציתי שביונסה תהיה רגישה יותר לעובדה שסולאנג' צריכה להתמודד עם לחיות קצת בצל שלה", אמרה נואלס. "זה הפך אותה להרבה יותר רגישה ומוגנת, ועד היום הן עדיין מאוד מגוננות זו כלפי זו".

האם מספרת על בתה הצעירה שעד היום, לא משנה כמה ביונסה מככבת ו"גונבת" את תשומת הלב, סולאנג' הולכת בדרך שלה. "לא אכפת לה מאף אחד וממה שאחרים חושבים", אמרה. "היא תעשה כל דבר שהיא מרגישה שהוא נכון. זה היה מה ששמר על כך שהיא מרגישה ממש טוב עם עצמה. זה לא פגע בה עד כדי כך, כי יש לה כל כך הרבה תמיכה וחיזוקים חיובים מאחותה ומאיתנו. לא אכפת לה מה אף אחד אחר עושה".

סולאנג' אכן הצליחה לנתב את המסלול שלה להצלחה בעולם המוזיקה בעצמה. לפני שנתיים היא הוציאה אלבום בשם "A Seat at the Table", שקבר סופית את הטייטל "האחות הקטנה של ביונסה" והקנה לה תואר מכובד כזמרת ויוצרת בפני עצמה. לא כמו ביונסה, גם אם דומה לפעמים, אבל באזורים מוזיקליים אחרים – ומעל לכל, בזכות מי שהיא ולפי מה שהיא אוהבת ורוצה עבור עצמה. ביונסה, מצידה, המשיכה לתמוך ולחבק את אחותה המוכשרת ואת היצירה שלה. בכך, שתיהן הוכיחו מעל לכל ספק שהחינוך הרגיש והחכם של אמן כבר משלב כל כך מוקדם עשה את שלו.

ביונסה וסולאנג'. צילום: אינסטגרם

 

מעבר לזה, האם מספרת שדאגה לגדל את בנותיה כנשים בטוחות ועצמאיות, ולוודא שהן לא ירגישו יריבות לצד נשים אחרות (כפי שהחברה לעיתים קרובות מקפידה להכתיב לנו). "העברתי זמן רב שללמד את בנותיי לא להיות חסרות ביטחון רק כי יש עוד בחורה בסביבה, כי אתן הדבר הכי יפה שקורה פה. אני חושבת שזה ממש חשוב".

ואיך נואלס מוצאת לעצמה מקום במשפחה שכבר יש בה שתי כוכבות? היא סיפרה לשריבר שלמרות שבנותיה היו שמחות שלא יהיו לה פרופילים מתוקשרים משלה ברשתות החברתיות, היא מקפידה להבהיר שגם לה יש את המקום שלה. "זה הקטע שלי", היא מספרת. "הן בוגרות ויש להן את העניינים שלהן, ואני אומרת – 'תקשיבו, אני הולכת לחיות'. במשך כל כך הרבה זמן אני ממש התחבאתי מהעולם, זה הכל היה סביבן, ועכשיו זה הכל סביבי. אז לא אכפת לי שהן לא רוצות את זה. אבל הן שונאות את זה שאני ברשתות החברתיות. הן היו רוצות שאהיה אמא שלהן, שאהיה בבית וארגע, ושלא יהיו לי חיים ציבוריים".

 

טוב, בואו נודה, זה לא משנה כמה את מפורסמת – אמא שלך תמיד עלולה להביך אותך באינסטגרם/פייסבוק…

 

נראה שמתישהו, לא מאוד מזמן, הגיע הרגע שבו האם הבינה שהגיע הזמן שהבנות הבוגרות שלה כבר יכולות להסתדר בעצמן, והגיע הזמן שהיא תתחיל לחיות את החיים שלה.

"הקדשתי את כל האנרגיה שלי ואת כל החיים שלי בהן, בלוודא שהן בסדר", היא מספרת. "ואז הן גדלו, ואני חשבתי – כשהן יגדלו אני אחיה, אבל אז הן הביאו ילדים, ואז הילדים שלהן הופכים לעדיפות הראשונה שלך. אני התגרשתי, ופתאום חשבתי 'וואו, החיים שלי הם לא ממש החיים שלי, החיים שלי הם לטפל בחיים של כל מי שסביבי. זה מסב לי אושר עד רמה מסוימת, אבל מה איתי?".

נואלס, בת 64 כיום, מספרת שבעלה הנוכחי היה זה שעצר אותה, שאל אותה 'למה היא מתחבאת', הוציא אותה מהמגננה וגרם לה להבין שהיא לא ממצה את החיים שלה עד הסוף. היא הפסיקה לחשוש מהילדים שזיהו אותה כ'אמא של' ומאיך שתראה בעיניהם ככזו. "זה היה ממש משחרר בשבילי, התחלתי לשתות ולרקוד ולבלות, ולהבין שזה מה שפסספסתי".

אחיםאימהותביונסהסולאנג'