"זה קורה לכולן, גם לכוכבות": ג'ניפר גארנר מגלה את כל האמת על אמהות

ג'ניפר גארנר לא מתביישת לשתף את כל העולם בחווית ההורות שלה. ובעצם, למה שתתבייש? השחקנית האהובה שנמצאת באור הזרקורים יותר משני עשורים, חוותה מול המצלמות נישואים, לידות, גירושים והרבה שמועות שלא תמיד החמיאו לה ולבן זוגה לשעבר, בן אפלק. היא הפכה לאם בשנת 2005, לפני 14 שנה, ויש לה ולאפלק שלושה ילדים – ויולט, סרפינה וסמואל. גארנר מדברת כיום בפתיחות על איזון בין חיי משפחה לעבודה, הורות לאחר גירושין וגם דברים פחות רציניים כמו טנטרומים וכינים. או אולי מדובר דווקא בחוויות רציניות מאוד. הנה 14 דברים שהיא אמרה על אימהות, שיגרמו לאימהות וגם ללא אימהות מבינינו, להבין, להזדהות וליהנות.

1. הדבר הכי טוב באימהות

"הדבר הכי טוב בלהיות הורה הוא שכל יום הוא התחלה חדשה. את תמיד יכולה להגיד "היום אנחנו ננסה את זה", וגם אם זה ילך בצורה איומה, את יכולה לומר "היום אנחנו זורקים את זה ומנסים משהו אחר!". זה מה שאני ממש אוהבת בלהיות אמא.

2. על איזון קריירה-עבודה

"יש קרב פנימי בין שני הדברים האלה: אני צריכה לעבוד ואני צריכה להיות בבית עם הילדים. הילדים מנצחים. ומה זה להיות בבית? זה להאכיל אחד, ולקבל אחר כשהוא חוזר מבית-הספר, זה השלישי שמנמנם קצת אחרי הצהריים, זה ללכת למכולת, לשים מישהו בחוג, להעיר אותו מהתנומה, לבשל ארוחת ערב, ואני חיה את חיי בשני הקצוות האלה. אני גם אמא במשרה מלאה וגם שחקנית במשרה מלאה."

3. על אימהות שמזדהות איתה

"אני מוצאת את זה מאוד נחמד, שיש נשים שיש להם ילדים והן עדיין מתייחסות אליי, למרות שאני בלגאניסטית ואפילו קצת מטורפת. כל האימהות שאני רואה תמיד נראות כל כך בשליטה. אני לא מבינה את זה, איך הן עושות את זה, אבל יכול להיות שמבחוץ גם אני נראית כזו."

4. על "הבליטה" שנשארת אחרי הריון

"לא, אני לא בהריון. אבל אחרי הלידות נשארת 'בליטה'. יש לי שלושה ילדים ויש אותה. וזהו, מעכשיו והלאה, היא איתנו. יש לי בליטה שלא הולכת לשום מקום. פשוט נסתדר איתה."

5. על שיתוף והורות

"זה לא התפקיד של בן (אפלק) לשמח אותי. העיקר זה הילדים האלה, ואנחנו לגמרי באותו עמוד עם התפיסה שלנו כלפיהם ומה שאנחנו מקווים עבורם. נכון, איבדתי את החלום של לרקוד עם בעלי בחתונה של בתי, אבל אתם צריכים לראות את המבט על פניהם כשאבא נכנס בדלת. אם אתם רואים את הילדים שלכם אוהבים מישהו באהבה כל כך טהורה, אז אתם חברים של אותו אדם."

היו ימים. גארנר ואפלק. צילום: shutterstock

6. על הורות בעידן הדיגיטלי

"כשחזרנו ללימודים שאלתי האם הילדים צריכים מחשב, או מכשיר אלקטרוני כדי לעשות שיעורי-בית. אבל החלטנו שלבת שלנו לא יהיו הדברים הללו, והיא כנראה הילדה היחידה בכיתה שאין לה. אבל בסופו של דבר מצאתי לה מחשב נייד ישן, ואני עדיין קצת נבהלת מזה. בבית-הספר שלה יש איסור על שימוש במדיות חברתיות עד כיתה ו', ואנחנו עוד מעט מגיעות לשם. זה יבוא בקרוב…"

7. על ללמד אותם אינטליגנציה רגשית

"לילדים מותר להרגיש שהיה להם יום רע. ועלינו להראות להם שמותר להם, שזה בסדר, שזה טוב שיש טווח שלם של רגשות ולא רק אושר ושמחה. אנחנו צריכים להכיל את הזעם, הכעס, הכאב – ולצידם גם שמחה ואושר. אבל לא על חשבונם."

8. על זמן איכות עם הילדים

"יש לנו הרבה 'מסורות קטנות' ביחד. למשל, עכשיו שיחי האוכמניות שלנו הולכים וגדלים וזה משגע, ואנחנו מתגנבים כולנו ביחד וקוטפים אוכמניות בסוף השבוע. אבל הזמן הכי יקר איתם הוא הזמן לפני השינה. יש לי ספרים שונים שאני מקריאה להם, וכל אחד ואחת מהם מקבלים את הזמן הפרטי והאישי איתי."

9. על משקל ההיריון

"הלוואי והייתי יכולה להיות אחת מאותן נשים חמודות בהריון, שלובשות ג'ינס סקיני עד חודש תשיעי. אבל אני לא. אני רק מעלה במשקל. כן, אני מנסה להיות מאוד מודעת, אבל כשהילדים שלך אוכלים מולך המבורגר, זה קשה…"

10. על הנחלת ערכים

"אני חושבת שחינוך זה משהו לכל החיים, ובוודאי משהו שלא רק אומרים – הנה ערכים – אלא ממש עושים. את צריכה להראות להם שיש לך ערכים. הדבר הכי חשוב הוא להיות מודל אישי, והתקווה שכשהם יהיו גדולים ומבוגרים יותר, הם יהיו עם רגליים על הקרקע. אבל כעת, כשהם עוד ילדים, אני יכולה רק לקוות שהם רואים ומעריכים את העבודה הקשה שאנחנו עושים עבורם."

11. על אכלנים בררנים

"יש הרבה מזון בריא שהילדים שלי לא אוהבים, ואחד מילדיי הוא אכלן בררן. מאוד. הוא במחנה של 'לא מעורבב, לא מרקמים שונים', יותר מאשר נגד מאכלים מסוימים. אני בתור ילדה הייתי מאוד פיקחית, ואני מנסה להבין וגם להישאר רגועה כשזה קורה. אני לא תמיד מצליחה כשהם זורקים משהו שהם אוהבים."

12. על טנטרומים (התפרצויות זעם)

"לילדים שלי יש גבולות ויש כללים ואני מתייחסת אליהם כמו אל ילדים אמיתיים. הקטן שלי ראה משהו שהוא ממש רצה, אחרי שאמרתי 'אנחנו לא קונים שום דבר'. משם החל התקף. האנשים שראו אותנו בחנות אמרו לי 'בבקשה, תני לנו לקנות לו את זה"', כי הוא לא נרגע וממש השליך כל דבר ותקף כל מי שהתקרב אליו. הוא היה נראה ממש אומלל. אבל אמרתי, 'אני מצטערת שהוא זורק כאן כל דבר, ותודה על הרצון לעזור, אבל אני לא יכולה'. לפעמים זה מה שצריך לעשות. זה לא יפה, אבל זה ככה. אני לא חושבת שאני תמיד יודעת להתמודד עם התקפי זעם, אבל אני באמת משתדלת לעשות כמיטב יכולתי ולהיות עקבית, כך שידעו מה אפשר לצפות ממני."

13. על כינים

"זה קורה לכולן, גם לכוכבות. לכולנו יש כינים… וכשזה קורה זה גורם לי לגרד ו… לדבר על זה!"

14. על אימהות בסרטים

"אני מאוד שמחה כשאני מתבקשת לשחק אימהות, כי אין זמן יותר עשיר בחייהן של נשים מאשר הזמן שאת עם התינוקות שלך, כשאת מנסה להבין איזו אמא את, איך את מאזנת בין הכל. המשמעות הרגשית של לראות את הילדים שלך נאבקים, לא משנה במה, הוא כבד. אבל זה נפלא."

גארנר עם סמואל, ויולט וסרפינה. צילום: shutterstock

 

אימהותבן אפלקג'ניפר גארנרסלבס