תמונת היום: הפרובוקציה הגזענית החדשה מבית דולצ'ה וגבאנה

בית האופנה האיטלקי דולצ'ה וגבאנה פרסם לאחרונה מוצר חדש באתרו: "סנדלי שפחה מעור עם פונפונים". הנעל הצבעונית היא אחד מפריטי קולקציית אביב 2016 של החברה, שבחלקה שאבה השראה מנסיכות דיסני ושלדברם היא "הצהרת אהבה לאיטליה". אבל כמובן שהרשת לא ראתה איתם עין בעין.

עוד באון לייף:

סנדלי שפחה במחיר של עשירון עליון. צילום: אתר דולצ'ה וגבאנה

למי שזוכר את ההיסטוריה הקרובה של מותג האופנה, הסיפור הזה לא אמור להגיע כהפתעה. ב-2013 דולצ'ה וגבאנה העלו על המסלול קולקציה שכללה שמלות ועגילים שעשו שימוש ציני בדמויות נשים אפריקאיות, וב-2015 הם העלו דוגמניות אסייתיות למסלול בתפקיד "תיירות מבולבלות שהגיעו הרגע לאיטליה". עם זאת ייאמר לזכותם שבשנה שעברה הם היו בין הראשונים להוציא קולקציית חיג'אב לנשים מוסלמיות.

פייר? גם בלי קשר לשם לא היינו קונות. צילום: אתר דולצ'ה וגבאנה

"נעלי עבדים" היה מונח שתיאר בעבר את מה שכיום כולנו מכירים כ"סנדלי גלדיאטור", השם שהחליף את אותו כינוי בעייתי. אבל משום מה, דולצ'ה וגבאנה החליטו להחזיר את המונח דווקא באחת השנים הכי רגישות וגועשות לקהילות השחורות ברחבי העולם ובארה"ב בפרט (ומחאה נגד אפליית השחורים בטקס האוסקר, זוכרים? ואת ההאשטאג ששוטף את ארה"ב כבר מעל לשנה, BlackLivesMatter?). כמובן שכראוי ל"נעלי שפחה", מחיר הסנדלים עומד על לא פחות מ-2,395 דולר. ותכלס, חוסר הטעם המשווע שהחברה הדגימה בבחירת השם למוצר – לא נעלם גם מעיצובו.