מערבבות בין קודש לקז'ואל: הבלוגריות הדתיות שהפכו ללהיט עולמי

מדובר במגמה עולמית ומקומית כאחד – אט אט, כמו פטריות אחרי הגשם, פאשניסטות צנועות יוצאות מן הארון. הסטיגמה על דתיות שמתהלכות בחצאיות חסרות צורה וחולצות רחבות כבר מזמן עברה מן העולם. בתהליך מתמשך של מספר שנים, הדתיות והחרדיות נפתחו לעולם האופנה, הן מזהות את הטרנדים החמים ומצליחות לתרגם אותם למראות חסודים. את הפרחים, אם תהיתם, בהחלט אפשר לשלוח לבלוגספרה ולרשתות החברתיות, שהצמיחו דור של מובילות אופנה דתיות.

מצאנו את אושיות האופנה שמתחזקות בלוגים מצליחים ברמה העולמית והופכות את המראה השמרני לנוטף שיק, כזה שגם נשים לא יהודיות ולא שומרות מסורת יכולות לשאוב ממנו ים של השראה.

עדי היימן

היימן היא אחת ממובילות הדעה החרדיות המוכרות בעולם. היא נולדה בכלל כנוצריה בשם אמבר פולר, בשנות נעוריה היא ומשפחתה המירו דתם מנצרות ליהדות וכיום היא מגדירה עצמה כיהודיה אורתודוקסית. היימן פתחה דף פייסבוק בשנת 2010 בו העלתה מראות צנועים ממסלולי התצוגות והצעות לבוש כשרות. מהר מאד ובעקבות דרישת הגולשים, החליטה היימן לפתוח את הבלוג Fabologie המגשר, לדבריה, בין אופנה גבוהה לבין ערכי היהדות, כדי להציג לעולם כיצד שמירת מצוות יכולה ללכת יד ביד סטייל. בשונה מרוב הבלוגריות, היימן מעלה לאו דווקא תמונות שלה, אלא תמונות השראה של מותגים שונים – בדומה למגזין אופנה. כיום הבלוג נחשב לאחד הגדולים והמוצלחים בתחום, כשחולש על כל עולמות הלייף סטייל והכל בהקשר יהודי – למשל, מה ללבוש לחנוכה וגם איזו מנה להכין והצעות סידור השולחן.

 

 

שרון לנגרט

בעלת הבלוג Fashion-isha היא יהודייה אורתודוכסית מניו ג'רזי, אימא לחמישה ילדים, שלצד הג'וב כבלוגרית היא גם פיתחה ליינים צנועים משלה. כמו היימן, לנגרט משלבת בבלוג שלה מגוון תחומים תחת מטרית סגנון חיים – סטיילינג, עיצוב פנים, אוכל, טיפוח ואיפור. שמות הפוסטים המשעשעים, למשל, "איך להכניס זוהר לחיי ה'יידיש מאמא'", "הפייבוריטים ליום שישי – חלה ושאנל".

 

אבי קליין

"פתחתי את הבלוג כדי להעניק השראה עבור נשים שיוכלו גם הן להעז להיות נהדרות. אני חמושה באמונה שצניעות ואופנה יכולים להתקיים ואני חולקת את המסע שלי", מסבירה קליין בבלוג שלה, A La Modesty. הפוסטים שהיא מפרסמת הם פוסטים של בלוג אופנה By the book ומזכירים לכולנו לשם מה התכנסנו: לקבל השראה ממישהי שיודעת להתלבש.

 

רייצ'ל ידגר

ידגר הפטיט מלוס אנג'לס הפכה את נעלי העקב לפריט המאסט שלה, לכן קראה לבלוג שלה "לא בלי עקביי" (על משקל "לא בלי בתי", להבדיל). הבלוג של ידגר מתעדכן בתדירות גבוהה, עם לא מעט פוסטים ממסעותיה לישראל ויש דגש על ויז'ואל באיכות גבוהה מאוד – תמונות סטריט סטייל מעוררות השראה וגם סרטונים מסגוננים.

 

אל

ממש כמו מדונה, אל מתהדרת בשם פרטי בלבד ובכינוי Eishes Style, יען "סטייל של אשת חייל". בינינו, ואל תגלו לבורא, אבל לא כל המראות של אל הניו יורקרית כשרים למהדרין, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל פשוטים ליישום – היא בדרך כלל לא מעמיסה כמה טרנדים באותו אאוטפיט והולכת רק על פריט ייחודי אחד.

אופנהאינסטגרםבלוגים