גאפ מעוררת סערה עם קמפיין נועז במיוחד

זה ידוע שהחיים קורים בזמן שמחכים, וכעת מסתבר שבעולם האופנה – הצילומים הכי טובים הם אלו שנתפסים בין הטייקים. כך, למשל, התמונה האחרונה ששחררה ענקית האופנה גאפ, שצולמה במקרה והצליחה לעורר סערה ברשתות החברתיות ובחיים שמחוץ להן.

התמונה, שהועלתה באינסטגרם של המותג כחלק מקמפיין lovebygapbody, מציגה את הדוגמנית אדאורה אקבילו והבן שלה, בן ה-20 חודשים. השניים נבחרו לדגמן את ליין בגדי הבית, אלא שבין הטייקים, הילדון נהיה קצת רעב ואקבילו עשתה את מה שהיא רגילה לעשות במקרים כאלו – לחלוץ שד ולהניק אותו. הרגע הספונטני הזה, הפך בסוף להיות לתמונת הדגל של הקמפיין.

אקבילו סיפרה ל"שיקגו טריביון" שבאותו רגע היא היתה "כל כך מאושרת. זה גרם לי להרגיש שיש לי אישור". עוד הוסיפה שאנשים כל הזמן שואלים אותה מדוע היא עדיין ממשיכה להניק. "הרגשתי שאני עושה משהו לא בסדר. החברה שלנו לא תומכת בנשים שמעוניינות להניק אחרי גיל מסוים". כעת, בעזרת הקמפיין, היא אומרת שהיא מעוניינת לגרום לאימהות להפסיק להתבייש, כי "כל כך חשוב להמשיך לעודד אימהות".

בעמוד האינסטגרם הפרטי שלה, אקבילו יצאה גם לטובת הנשים שלא מתאפשר להן להניק למשך הזמן שהן היו רוצות, משום שהן נאלצות לחזור לעבודות שלא מאפשרות את הגמישות הנדרשת לכך. "היה לי רצון ונחישות להיניק זמן רב ככל האפשר", כתבה, "אבל המציאות היא שאם לא הייתי בתעשייה שבה אני נמצאת, אני מאמינה שזה היה מאוד מאתגר או כמעט בלתי אפשרי".

גאפ אמנם תייגו את הקמפיין תחת ההאשטאג #LoveByGapBody, אבל די מהר אימהות מניקות השתלטו עליו, והוסיפו לו את התיוג #normalizebreastfeeding'" הקורא לנורמליזציה של ההנקה.

רזון קיצוני במודעה של גאפ מ-2011

אין ספק שמדובר בתמונה יפיפה שעושה שירות מעולה לנשים מניקות באשר הן, אבל קשה להתעלם מהשירות המעולה לא פחות שהיא עושה לחברה, שככל הנראה יודעת להיות עם היד על הדופק בכל הנוגע לטרנדים. אחרי שב-2011 הם הצליחו לייצר אנטגוניזם עם מה שכונה בתקשורת "קמפיין האנורקסיה" – קמפיין שבו לקחו חלק דוגמניות רזות באופן קיצוני, הם ניסו לזכות באהדת הציבור בדרכים שונות, שמתכתבות עם הלך הרוח המקבל יותר שיש בשנים האחרונות. בשנה שעברה, למשל, הם בחרו באפריל סטאר כדי לדגמן את קולקציית הילדים שלהם. סטאר בת ה-11 סובלת ממחלת עור נדירה, שבדומה לדוגמנית ויני הארלו, גורמת לכתמים לבנים על עורה השחור. כעת נראה שתשומת הלב החיובית הותירה בהם טעם לעוד, ותמונות האמא המניקה – שמתכתבת עם כל טרנד העצמה נשית אפשרי שיש עכשיו – בהחלט עוזרת להם בזה, ומושכת את הקהל הכי שבוי שאפשר: אימהות שמחפשות נוחות.

כך או כך, לאור העובדה שמספר התגובות השליליות שקיבלה התמונה כמעט זהה למספר התגובות החיוביות, כנראה שבכל זאת הקמפיין כזה – עם כל הציניות שבו – עושה גם לנו, הנשים, הרבה יותר תועלת בטווח הארוך מאשר נזק בכיס בטווח הקצר.

אימהותגאפדוגמנותהנקה